Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 241
Realizacja usług w recepcji

Co to jest „rzecz wniesiona”, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:

A. poza hotelem, ale została przekazana recepcjoniście
B. w samochodzie,
C. na zewnątrz hotelu, ale została pozostawiona osobie trzeciej
D. przed głównym wejściem
HGT.06 Pytanie 242
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym wskazał numer karty kredytowej oraz zaplanował przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 243
Realizacja usług w recepcji

Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:

A. uzupełniającej
B. opcjonalnej
C. głównej
D. towarzyszącej
HGT.06 Pytanie 244
Realizacja usług w recepcji

Właściciel Motelu Matylda** zaktualizował wygląd hallu recepcyjnego. Czy jest to działanie w ramach strategii

A. ceny
B. produktu
C. promocji
D. dystrybucji
HGT.03 Pytanie 245
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przy podaniu jajecznicy z szynką, oprócz talerzyka na pieczywo, co jeszcze należy przygotować?

A. talerz głęboki, widelec i nóż
B. talerz głęboki, widelec i łyżkę
C. talerz zakąskowy, widelec i łyżkę
D. talerz zakąskowy, widelec i nóż
HGT.03 Pytanie 246
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych grup przedstawia najczęściej spotykane sposoby serwowania śniadań dla gości hotelowych przyjeżdżających w celach rekreacyjnych?

A. Obsługa bufetowa, obsługa bankietowa, room service
B. Room service, à la carte, obsługa bankietowa
C. Obsługa bankietowa, obsługa bufetowa, à la carte
D. À la carte, room service, obsługa bufetowa
HGT.06 Pytanie 247
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?

A. Samorealizacji.
B. Przynależności.
C. Społeczną.
D. Szacunku i uznania.
HGT.06 Pytanie 248
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie przedstawionego zamówienia na usługi hotelarskie wskaż jednostkę mieszkalną, którą należ} zarezerwować dla gościa.

Zamówienie na usługi hotelarskie
Uprzejmie proszę o rezerwację pokoju dla dwóch osób w terminie od 3 do 5 lipca br
Jednocześnie informuję, że poruszam się na wózku inwalidzkim.
Z poważaniemMaria Majak

A. Studio.
B. Specjalną.
C. Apartamentową.
D. Rezydencjonalną.
HGT.03 Pytanie 249
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych elementów wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego nie jest wymagany w hotelach dwugwiazdkowych?

A. Torba higieniczna
B. Dozownik z płynnym mydłem
C. Ręcznik kąpielowy
D. Osłona wanny lub natrysku
HGT.06 Pytanie 250
Realizacja usług w recepcji

Jakie pismo jest kluczowe dla rozliczenia pobytu grupy turystycznej w obiekcie hotelowym?

A. Allotment
B. Czek
C. Czarter
D. Voucher
HGT.06 Pytanie 251
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, obsługując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinien przede wszystkim

A. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
B. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do zameldowania
C. poprosić pilota o najnowszą listę z danymi uczestników
D. wręczyć gościom formularze meldunkowe do wypełnienia oraz podpisania
HGT.03 Pytanie 252
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo powinna zgłosić pokojowa znalezienie rzeczy pozostawionej przez gościa w pokoju hotelowym?

A. Dyrektorowi ds. sprzedaży
B. Portierowi hotelowemu
C. Recepcjoniście concierge
D. Kierownikowi służby pięter
HGT.06 Pytanie 253
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.

Podstawowe elementy dotyczące funkcji,
programu obsługowego i użytkowości obiektu
***************
hotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotel
Hall recepcyjny wielofunkcyjny:
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni
minimum (w m2)
50503030202020201010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni
dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.
0,80,80,50,50,30,30,20,20,10,1

A. 105 m2
B. 50 m2
C. 170 m2
D. 80 m2
HGT.06 Pytanie 254
Realizacja usług w recepcji

Do którego segmentu gości została skierowana oferta przedstawiona w ramce?

HOTEL ZIMOWY
„miejsce, w którym wzmocnisz swój biznes"
To, co nas wyróżnia:
  • doskonała lokalizacja (40 km od Krakowa)
  • wygodne pokoje z dużymi łóżkami
    i bezpłatnym Wi-Fi
  • smaczna i aromatyczna kuchnia
  • 20 sal konferencyjnych z pełnym
    wyposażeniem
  • indywidualna opieka koordynatora
    konferencji
  • zimowe programy integracyjne
Rabaty:
Pokoje do 35%
Sala konferencyjna z wyposażeniem do 50%
Gastronomia do 10%
Spiesz się i rezerwuj już dziś!
www.hotelzimowy.pl
tel. 12 345 67 78

A. Miłośników sportów zimowych.
B. Organizatorów konferencji.
C. Grup turystycznych.
D. Organizatorów zimowisk.
HGT.06 Pytanie 255
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?

A. Technicznego
B. Rezerwacji
C. Księgowości
D. Zaopatrzenia
HGT.06 Pytanie 256
Realizacja usług w recepcji

Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to

A. PFC i C
B. PSH i T
C. PTTK
D. PTSM
HGT.03 Pytanie 257
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw składników jest typowy tylko dla angielskiego śniadania?

A. Naleśniki na ciepło, jajka sadzone na boczku, masło, konfitury, dżem i miód, pieczywo jasne lub ciemne, kawa, woda
B. Płatki kukurydziane, pszenne, musli, ryba na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
C. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, pieczywo jasne lub ciemne, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
D. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami boczku, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
HGT.03 Pytanie 258
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył zamówienie na śniadanie do pokoju. Gastronomia zrealizuje to zamówienie za pomocą formy

A. room service’u
B. serwisu talerzowego
C. serwisu a’la carte
D. bufetu śniadaniowego
HGT.06 Pytanie 259
Realizacja usług w recepcji

Jaką z podanych grup usług recepcjonista ma możliwość połączenia na fakturze w jedną pozycję?

A. Usługę noclegową, usługę parkingową
B. Kolację, występ artystyczny
C. Usługę przewodnicką, usługę SPA
D. Obiad, butelkę wina wytrawnego
HGT.06 Pytanie 260
Realizacja usług w recepcji

Za pomocą urządzenia przedstawionego na ilustracji gość ureguluje należność za pobyt

Ilustracja do pytania 20
A. przekazem pocztowym.
B. przelewem.
C. kartą płatniczą.
D. gotówką.
HGT.06 Pytanie 261
Realizacja usług w recepcji

Każdą jednostkę mieszkalną w hotelu w miejscowości wypoczynkowej wyposażono dodatkowo w telefon, telewizor i minibar. Wykorzystując informacje zapisane w tabeli, określ dla jakiej kategorii hotelu spełniono wymagania kategoryzacyjne?

WymaganiaKategorie
Wyposażenie uzupełniające każdej jednostki mieszkalnej:***************
HMHMHMHMHM
1. telefonoooooo
2. telewizoroooooo
3. dywan lub wykładzina dywanowa (...)oooooo
15. minibaroo
16. minibar lub lodówka
w obiektach zlokalizowanych
w miejscowościach
wypoczynkowych
oo
17. woda mineralna lub stołowaoooo
18. szklankioooooo
H – hotel
M – motel
o – wymaganie obowiązujące

A. 4*, 5*
B. 5*
C. 2*, 3*, 4*, 5*
D. 3*, 4*, 5*
HGT.03 Pytanie 262
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kwotę powinno się wpisać w fakturze w polu wartość netto, jeśli wartość brutto za wynajem sali konferencyjnej wynosiła 800,00 zł?

A. 984,00 zł
B. 616,00 zł
C. 650,41 zł
D. 949,59 zł
HGT.03 Pytanie 263
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działanie powinno być przeprowadzone w hotelu, aby zlikwidować mikroorganizmy z powierzchni użytkowych?

A. Sanityzację
B. Deratyzację
C. Dezynfekcję
D. Dezynsekcję
HGT.03 Pytanie 264
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dane powinna zawierać ogólna oferta dotycząca usług dodatkowych?

A. Obliczenie kosztów
B. Termin wykonania usługi
C. Czas realizacji usługi
D. Opcje cenowe oferty
HGT.06 Pytanie 265
Realizacja usług w recepcji

Klient planuje zamówić w hotelowej restauracji zimne danie oraz wino. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. pasztet z drobiu, wino białe wytrawne
B. schab w galarecie, wino białe słodkie
C. indyka w maladze, wino czerwone deserowe
D. boeuf strogonow, wino czerwone wytrawne
HGT.06 Pytanie 266
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie KASIA przeciętna rzeczywista cena za nocleg (ADR) wynosiła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój, gdy obłożenie osiąga 80 %?

A. 150 zł
B. 120 zł
C. 230 zł
D. 80 zł
HGT.06 Pytanie 267
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?

A. Public relations
B. Reklamę
C. Sprzedaż osobistą
D. Aktywizację sprzedaży
HGT.06 Pytanie 268
Realizacja usług w recepcji

Przyjaciółki postanowiły świętować swoje czterdzieste urodziny, korzystając z propozycji Spa & Wellness w hotelu nad morzem. Która z opcji spędzenia wolnego czasu najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Zabiegi na twarz i ciało, zajęcia fitness oraz sesje relaksacyjne
B. Mecze siatkówki, tenis, wieczorna dyskoteka
C. Rejs statkiem z degustacją lokalnych potraw i muzyką na żywo
D. Nocne zwiedzanie zabytków z przewodnikiem, ognisko integracyjne
HGT.03 Pytanie 269
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowując lokal mieszkalny na przyjęcie gościa VIP, co powinno być zrobione w dniu jego przybycia?

A. przewietrzyć pokój, ustawić klimatyzację oraz dostarczyć wstawkę
B. przekazać działowi technicznemu informację o przyjeździe VIP-a
C. sprawdzić stan techniczny klimatyzacji
D. oczyścić minibar oraz zweryfikować daty ważności produktów
HGT.06 Pytanie 270
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to

A. szacowanie wydatków
B. faktura pro forma
C. faktura
D. zlecenie przelewu
HGT.03 Pytanie 271
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość energii powinny zapewniać tłuszcze w diecie na cały dzień?

A. Od 36 do 44%
B. Od 58 do 65%
C. Od 20 do 35%
D. Od 12 do 14%
HGT.06 Pytanie 272
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Diadem, który dysponuje 60 miejscami do spania, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień obłożenia tych miejsc?

A. 48%
B. 55%
C. 50%
D. 15%
HGT.06 Pytanie 273
Realizacja usług w recepcji

Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?

A. Kredytową
B. Gwarantowaną
C. Wstępną
D. Niegwarantowaną
HGT.06 Pytanie 274
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju

A. dźwigowego
B. gońca
C. bagażowego
D. portiera
HGT.03 Pytanie 275
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych serów nadaje się do przygotowania dania dla gościa, który nie preferuje serów z pleśnią?

A. Bryndza
B. Rokpol
C. Roquefort
D. Gorgonzola
HGT.06 Pytanie 276
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?

A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 277
Realizacja usług w recepcji

Zarządca hotelu "Jastrząb" wprowadził wyższe ceny, nie zmieniając jakości świadczonych usług. Jak w tej sytuacji zmieni się popyt na te usługi?

A. spadnie
B. zostanie na tym samym poziomie
C. wzrośnie, ale podaż się zmniejszy
D. zwiększy się
HGT.03 Pytanie 278
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien postąpić pracownik obsługi pięter, gdy po wykonaniu usługi pralniczej przyniósł odzież do pokoju gościa, a na drzwiach widniała wywieszka "Nie przeszkadzać"?

A. Mimo wszystko zapukać i oddać odzież gościowi
B. Zostawić w drzwiach informację o wykonanej usłudze
C. Poczekać, aż gość skontaktuje się z recepcją
D. Poczekać, aż gość zdejmie wywieszkę
HGT.06 Pytanie 279
Realizacja usług w recepcji

Przygotowując analizę portfelową hotel powinien zastosować

A. analizę SWOT
B. model AIDA
C. macierz BCG
D. public relations
HGT.06 Pytanie 280
Realizacja usług w recepcji

W kuchni rosyjskiej termin uchą odnosi się do

A. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
B. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
C. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
D. wędzonych uszu świńskich