Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 241
Realizacja usług w recepcji

W restauracji hotelowej do obsługi kelnerskiej grup turystycznych stosuje się metodę

A. rosyjską.
B. angielską.
C. niemiecką.
D. francuską.
HGT.06 Pytanie 242
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem wypełnianym przez recepcjonistę i wręczanym gościowi podczas przyjęcia go do hotelu jest

A. karta pobytu.
B. karta meldunkowa.
C. formularz rezerwacyjny.
D. grafik obłożenia pokoi.
HGT.06 Pytanie 243
Realizacja usług w recepcji

Która czynność nie jest najczęściej wykonywana w procesie check-in?

A. Wypełnienie karty pobytu.
B. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt.
C. Wpisanie danych osobowych gościa do księgi meldunkowej.
D. Wypisanie karty meldunkowej.
HGT.06 Pytanie 244
Realizacja usług w recepcji

Jakich informacji nie zawiera faktura VAT wystawiana przez recepcjonistę w celu potwierdzenia gościowi zapłaty za pobyt?

A. Numeru pokoju, w którym gość nocował.
B. Kwoty podatku od towarów i usług.
C. Danych identyfikacyjnych wystawcy faktury.
D. Danych identyfikacyjnych gościa hotelowego.
HGT.06 Pytanie 245
Realizacja usług w recepcji

Gość może uregulować płatność za pobyt w hotelu *** za pomocą karty płatniczej, ponieważ stanowisko pracy recepcjonisty - kasjera hotelowego wyposażone jest w

A. skaner.
B. bankomat.
C. terminal POS.
D. komputer.
HGT.06 Pytanie 246
Realizacja usług w recepcji

W recepcji hotelu niezależnie od kategorii gość hotelowy może skorzystać

A. z bankomatu.
B. z telefonu i faxu.
C. z klucznicy.
D. z telewizji satelitarnej.
HGT.06 Pytanie 247
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Baca" jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, ponieważ jedno stanowisko recepcyjne dysponuje ladą z podjazdem o wysokości nieprzekraczającej

A. 90 cm
B. 70 cm
C. 110 cm
D. 130 cm
HGT.06 Pytanie 248
Realizacja usług w recepcji

W karcie menu zakładu gastronomicznego oferującego posiłki dla wegetarian powinny znaleźć się dania

A. rybne.
B. mięsne.
C. drobiowe.
D. jarskie.
HGT.06 Pytanie 249
Realizacja usług w recepcji

Organizator konferencji zamówił w restauracji hotelowej danie kuchni włoskiej. Którą potrawę może zaproponować szef kuchni?

A. Pudding Yorkshire.
B. Spaghetti Bolognese.
C. Boeuf Strogonow.
D. Kotlet schabowy.
HGT.06 Pytanie 250
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej nowoczesnym nośnikiem reklamy oferty hotelowej o szerokim zasięgu oddziaływania jest

A. bilbord.
B. telewizja.
C. Internet.
D. prasa.
HGT.06 Pytanie 251
Realizacja usług w recepcji

W 50-tą rocznicę otwarcia hotelu "MEWA" zorganizowano uroczyste przyjęcie dla stałych klientów z udziałem prasy. Który instrument promocji zastosowano?

A. Promocję właściwą.
B. Reklamę.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 252
Realizacja usług w recepcji

Dyrektor hotelu "Uran" zmuszony jest podjąć szybką decyzję o podwyżce cen usług. Której grupy klientów nowe ceny powinny dotyczyć w pierwszej kolejności?

A. Wszystkich klientów hotelu.
B. Klientów mieszkających w hotelu od dłuższego czasu.
C. Gości mających wcześniej zarezerwowane pokoje.
D. Nowo przybywających gości bez wcześniejszej rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 253
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych na poziomie 60% może świadczyć

A. o bardzo niskiej rentowności zakładu hotelarskiego.
B. o rentownej działalności zakładu hotelarskiego.
C. o sezonowej działalności zakładu hotelarskiego.
D. o rentowności niższej niż przeciętna w kraju.
HGT.06 Pytanie 254
Realizacja usług w recepcji

Średnia cena jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a osiągnięty wskaźnik Yeld 180 zł. Co można powiedzieć o działalności hotelu na podstawie tych danych?

A. Hotel osiągnął bardzo niski zysk, należy go zlikwidować.
B. Hotel nie osiągnął zysku, wymaga aktywnej sprzedaży.
C. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka.
D. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
HGT.06 Pytanie 255
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Diana", posiadającym 40 miejsc noclegowych, w miesiącu kwietniu sprzedano 600 miejsc. Stopień wykorzystania miejsc hotelowych wynosił

A. 66%
B. 48%
C. 50%
D. 15%
HGT.06 Pytanie 256
Realizacja usług w recepcji

W przypadku zagrożenia pożarem należy powiadomić straż pożarną korzystając z numeru telefonu

A. 999
B. 997
C. 998
D. 996
HGT.06 Pytanie 257
Realizacja usług w recepcji

W przypadku pożaru pracownik hotelu powinien

A. jak najszybciej opuścić hotel.
B. odbezpieczyć wszystkie gaśnice.
C. ewakuować gości korzystając z wind.
D. zamknąć okna i drzwi.
HGT.06 Pytanie 258
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy nie posiada przy sobie ani dowodu osobistego, ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą przyjęcia gościa do hotelu?

A. Legitymacja służbowa.
B. Książeczka zdrowia.
C. Prawo jazdy.
D. Legitymacja studencka.
HGT.06 Pytanie 259
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa podczas sprzątania znalazła w korytarzu hotelowym podejrzanie wyglądającą paczkę zaadresowaną na Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co w takiej sytuacji pokojowa powinna zrobić?

A. Zanieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego.
B. Nie dotykać paczki i zawiadomić przełożonych.
C. Otworzyć paczkę i sprawdzić jej zawartość.
D. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej.
HGT.06 Pytanie 260
Realizacja usług w recepcji

Przyjęcie okolicznościowe, podczas którego uczestnicy sami pobierają wystawione potrawy, natomiast pozostałe potrawy i napoje serwują kelnerzy przy stołach konsumenckich, to

A. bankiet zasiadany.
B. bankiet amerykański.
C. lampka wina.
D. cocktail party.
HGT.06 Pytanie 261
Realizacja usług w recepcji

Krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu, usług z tym związanych, to

A. turystyka.
B. hotelarstwo.
C. usługi turystyczne.
D. usługi hotelarskie.
HGT.06 Pytanie 262
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba odpowiedzialna w restauracji za

A. obsługę kelnerską.
B. salę.
C. bufet.
D. wina i napoje.
HGT.06 Pytanie 263
Realizacja usług w recepcji

Hotel stosuje taryfę cenową FB (fuli board) co oznacza, że w cenę wkalkulowano

A. nocleg z dwoma posiłkami.
B. wyłącznie nocleg.
C. nocleg z jednym posiłkiem.
D. nocleg z trzema posiłkami.
HGT.06 Pytanie 264
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa w trakcie sprzątania pokoju może umieścić na klamce od strony korytarza wywieszkę

A. "maid in room".
B. "please make up room".
C. "please do not disturb".
D. "room service".
HGT.06 Pytanie 265
Realizacja usług w recepcji

Który z obiektów hotelarskich zgodnie z ustawą o usługach turystycznych oprócz noclegów świadczy usługi motoryzacyjne?

A. Pole biwakowe.
B. Pensjonat.
C. Motel.
D. Dom wycieczkowy.
HGT.06 Pytanie 266
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych obiekt zlokalizowany poza obszarem zabudowanym, położony przy szlaku turystycznym, świadczący minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów, to

A. pole biwakowe.
B. schronisko.
C. dom wycieczkowy.
D. pensjonat.
HGT.06 Pytanie 267
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych domy wycieczkowe to obiekty świadczące minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów, dostosowane do samoobsługi,

A. zlokalizowane przy szlakach turystycznych.
B. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych.
C. umożliwiające przyrządzanie posiłków i parkowanie samochodów.
D. zlokalizowane w obszarach zabudowanych, posiadające co najmniej 30 pokoi.
HGT.06 Pytanie 268
Realizacja usług w recepcji

Polish Quality Hotel umieszczone obok nazwy własnej oznacza, że obiekt hotelarski

A. jest przystosowany do przyjęcia gości niepełnosprawnych.
B. otrzymał rekomendację PZH.
C. uzyskał referencje wiarygodności wysokiej jakości usług.
D. wygrał w konkursie na najlepszy obiekt hotelarski.
HGT.06 Pytanie 269
Realizacja usług w recepcji

Obrona interesów właścicieli europejskich hoteli, restauracji i kawiarń to najważniejszy cel działalności

A. IYHF
B. HOTREC
C. HoReCa
D. IH&RA
HGT.06 Pytanie 270
Realizacja usług w recepcji

Polskie Zrzeszenie Hoteli

A. wydaje miesięcznik "Doradca Hotelarza".
B. udziela obiektom hotelowym referencji wiarygodności wysokiej jakości usług.
C. rozwija i utrwala etykę zawodową hotelarzy i tradycję polskiej gościnności.
D. grupuje krajowe zrzeszenia reprezentujące hotele, restauracje i kawiarnie.
HGT.06 Pytanie 271
Realizacja usług w recepcji

Głównym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest

A. działanie na rzecz popierania, promowania i rozwoju turystyki na świecie.
B. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie.
C. obrona interesów europejskich hotelarzy, restauratorów i właścicieli kawiarń.
D. organizowanie taniej bazy noclegowej na potrzeby dzieci i młodzieży.
HGT.06 Pytanie 272
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Ilustracja do pytania 32
A. 50 m2
B. 20 m2
C. 30 m2
D. 10 m2
HGT.06 Pytanie 273
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy we wszystkich kategoriach hoteli wymagany jest

A. dostęp do Internetu w pokojach.
B. parking strzeżony.
C. telefon i fax dostępny dla gości w recepcji.
D. oddzielny dźwig towarowo-osobowy.
HGT.06 Pytanie 274
Realizacja usług w recepcji

Dla pensjonatów wyróżnia się

A. cztery kategorie oznaczone gwiazdką.
B. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką.
C. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi.
D. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi.
HGT.06 Pytanie 275
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy suszarka do włosów powinna znajdować się w pokoju hotelowym w hotelu

A. każdej kategorii.
B. kategorii 2*, 3*, 4* i 5*
C. kategorii 4* i 5*
D. kategorii 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 276
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy usługa bagażowa jest wymagana

A. w każdej kategorii hotelach.
B. w motelach kategorii 3* 4* i 5*
C. wyłącznie w hotelach kategorii 5*
D. wyłącznie w motelach kategorii 5*
HGT.06 Pytanie 277
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych obiekt hotelarski posiadając co najmniej 7 pokoi, świadczący dla swoich klientów całodzienne wyżywienie, to

A. dom wycieczkowy.
B. motel.
C. schronisko młodzieżowe.
D. pensjonat.
HGT.06 Pytanie 278
Realizacja usług w recepcji

Do usług wykraczających poza minimum kategoryzacyjne świadczonych gościom w hotelu miejskim kategorii 3* zalicza się

A. sprzedaż kosmetyków i środków higieny osobistej.
B. możliwość oglądania telewizji w miejscu ogólnodostępnym.
C. zmianę pościeli i ręczników codziennie lub na życzenie gości.
D. pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny i odzieży gości.
HGT.06 Pytanie 279
Realizacja usług w recepcji

Które z działań hotelu podejmowane jest w ramach strategii ceny?

A. Wyremontowanie hotelu.
B. Udzielanie rabatów stałym klientom.
C. Rozdawanie folderów gościom.
D. Nawiązanie współpracy z agencją reklamową.
HGT.06 Pytanie 280
Realizacja usług w recepcji

W ramach strategii produktu można zaproponować

A. umieszczenie reklamy w gazecie lokalnej.
B. zorganizowanie systemu rezerwacji miejsc.
C. zastosowanie cen obniżonych dla emerytów.
D. poszerzenie asortymentu świadczonych usług.