Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 241
Realizacja usług w recepcji
A. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
B. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
C. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
D. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
HGT.06 Pytanie 242
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to część
Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość sprzedaży netto w zł | Podatek VAT | Wartość sprzedaży brutto w zł | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Stawka % | Kwota w zł | ||||||
Nocleg - pokój dwuosobowy | doba | 2 | 462,96 | 925,92 | 8 | 74,08 | 1 000,00 |
Obiadokolacja | osoba | 4 | 46,30 | 185,20 | 8 | 14,80 | 200,00 |
A. kosztorysu.
B. paragonu fiskalnego.
C. faktury.
D. dowodu wpłaty.
HGT.06 Pytanie 243
Realizacja usług w recepcji
Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?
A. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 244
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej wszechstronny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów na loty, podróże koleją, wynajem pojazdów, to
A. internetowa wyszukiwarka rezerwacji
B. wewnętrzny system hotelowy
C. globalny system dystrybucji
D. komputerowy system rezerwacji
HGT.06 Pytanie 245
Realizacja usług w recepcji
Aby zagwarantować wysokie obłożenie hotelu w trakcie sezonu, konieczne jest wcześnie przygotowanie oferty sprzedaży usług typu
A. incentive
B. last minutę
C. all inclusive
D. first minutę
HGT.06 Pytanie 246
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?
A. Pakiet sportowy
B. Pakiet rozrywkowy
C. Pakiet turystyczny
D. Pakiet rehabilitacyjny
HGT.06 Pytanie 247
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?
A. zwiększenie liczby odwiedzających
B. ochrona interesów konsumenta
C. ulepszenie estetyki
D. ułatwienie obiegu gospodarczego
HGT.06 Pytanie 248
Realizacja usług w recepcji
Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to
A. obsługujący.
B. sommelier.
C. bloker.
D. barista.
HGT.06 Pytanie 249
Realizacja usług w recepcji
Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania
A. łatwe do strawienia, artystycznie podane
B. lekkie, nie wywołujące wzdęć
C. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
D. ostre i smażone
HGT.06 Pytanie 250
Realizacja usług w recepcji
Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być
A. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
B. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
C. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
D. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
HGT.06 Pytanie 251
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?
A. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
B. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
C. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
D. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
HGT.06 Pytanie 252
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IHRA?
A. Krajową Konferencję Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
B. Międzynarodowe Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodową Federację Młodzieżowych Schronisk
D. Światową Radę Turystyki i Rekreacji
HGT.03 Pytanie 253
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wchodzą w skład pełnego węzła sanitarnego w hotelowym pomieszczeniu mieszkalnym?
A. Umywalka, wanna z prysznicem i wc
B. Umywalka, wanna z prysznicem, bidet i wc
C. Umywalka, prysznic, bidet i wc
D. Umywalka, prysznic i wc
HGT.06 Pytanie 254
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
A. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
B. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
C. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
D. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
HGT.06 Pytanie 255
Realizacja usług w recepcji
Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest
A. bagażowy
B. concierge
C. kierownik służby pięter
D. recepcjonista - kasjer
HGT.06 Pytanie 256
Realizacja usług w recepcji
Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?
A. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
B. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
C. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
D. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
HGT.06 Pytanie 257
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze, jeśli po zakończeniu rozliczenia gościa za usługi noclegowe wartość brutto wyniosła 750,00 zł?
A. 694,44 zł
B. 700,93 zł
C. 55,56 zł
D. 49,07 zł
HGT.06 Pytanie 258
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie
A. na bilbordach i w katalogach
B. w telewizji i radio
C. w czasopismach i miesięcznikach
D. na ulotkach i w Internecie
HGT.06 Pytanie 259
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz
A. sprzedaż, produkt, reklama, personel
B. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
C. dystrybucja, promocja, produkt, personel
D. promocja, reklama, sprzedaż, personel
HGT.06 Pytanie 260
Realizacja usług w recepcji
Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?
A. powiadomić rodziców
B. udzielić pomocy doraźnej
C. poinformować kierownika obiektu
D. wezwać pogotowie
HGT.06 Pytanie 261
Realizacja usług w recepcji
Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach
A. Kodeksu cywilnego
B. Kodeksu administracyjnego
C. regulaminu hotelowego
D. Kodeksu karnego
HGT.06 Pytanie 262
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?
A. mieli
B. hoteli
C. pensjonatów
D. kempingów
HGT.06 Pytanie 263
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista informuje dział służby pięter w zleceniu o pokoju, który jest w remoncie?
A. Zajęty
B. Wyeksploatowany
C. Czasowo wyłączony z eksploatacji
D. Zwolniony do przygotowania
HGT.03 Pytanie 264
Obsługa gości w obiekcie świa…
Miejsce przeznaczone do niewielkich napraw sprzętu sportowego i turystycznego powinno obligatoryjnie mieć
A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. camping
D. pole biwakowe
HGT.03 Pytanie 265
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 4-5 min
B. 8-10 min
C. 2-3 min
D. 3-4 min
HGT.06 Pytanie 266
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje minimum 30 miejscami do spania, zapewniając przy tym podstawowy zestaw usług dla gości oraz umożliwiający samodzielne korzystanie z bazy, to:
A. pensjonat
B. dom wczasowy
C. dom wycieczkowy
D. schronisko
HGT.03 Pytanie 267
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu śniadanie zawiera kawę lub herbatę, sok pomarańczowy, croissanta, bagietkę, masło i dżem?
A. Wiedeńskie
B. Angielskie
C. Francuskie
D. Polskie
HGT.03 Pytanie 268
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak nazywa się typ lokalu mieszkalnego o podwyższonym standardzie, usytuowanego na najwyższym piętrze budynku hotelowego?
A. Junior suite
B. Executive
C. Duplex
D. Penthouse
HGT.06 Pytanie 269
Realizacja usług w recepcji
Jakie danie najlepiej pasuje do białych win półwytrawnych?
A. serów o dużej zawartości tłuszczu
B. pieczonego dzika
C. indyka w galarecie
D. czarnej kawy
HGT.06 Pytanie 270
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na
A. stan konta
B. typ karty
C. dzienny limit transakcji
D. termin ważności karty
HGT.06 Pytanie 271
Realizacja usług w recepcji
Jakie trzy kategorie reprezentowane cyframi rzymskimi są wyróżniane dla
A. domu wczasowego
B. pensjonatu
C. motelu
D. domu wycieczkowego
HGT.06 Pytanie 272
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument tworzy recepcjonista, aby zarejestrować wszystkie informacje dotyczące przyjętej rezerwacji?
A. Harmonogram rezerwacji
B. Kartę obciążeń
C. Księgę zapisów
D. Formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 273
Realizacja usług w recepcji
Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz
A. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
B. nie zmieniać pościeli
C. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
D. zmienić pościel
HGT.06 Pytanie 274
Realizacja usług w recepcji
Czym zajmuje się Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. publikuje miesięcznik "Doradca Hotelarza"
B. rozwija i utrwala etykę zawodową hotelarzy oraz tradycję polskiej gościnności
C. zbiera krajowe zrzeszenia reprezentujące hotele, restauracje i kawiarnie
D. wydaje obiektom hotelowym referencje potwierdzające wysoką jakość usług
HGT.06 Pytanie 275
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?
A. Potwierdzona
B. Gwarantowana
C. Wstępna
D. Kredytowa
HGT.06 Pytanie 276
Realizacja usług w recepcji
Na jakie czynniki nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. dochody klientów
B. oczekiwania klientów
C. cena tych usług
D. dochód właściciela obiektu
HGT.06 Pytanie 277
Realizacja usług w recepcji
Największą instytucją zrzeszającą podmioty oferujące usługi agroturystyczne w Polsce jest
A. Ogólnopolska Organizacja Agroturystyczna
B. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej
C. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
D. Polskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
HGT.06 Pytanie 278
Realizacja usług w recepcji
Czym jest HACCP?
A. systemem zapewnienia wysokiej jakości
B. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
C. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
D. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
HGT.06 Pytanie 279
Realizacja usług w recepcji
Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty
A. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
B. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
C. rok ważności karty, numer konta bankowego.
D. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
HGT.03 Pytanie 280
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto zajmuje się realizacją zamówienia na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?
A. Boy hotelowy.
B. Kelner hotelowy
C. Osoba na recepcji.
D. Służba pięter.