Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. Dystrybucji
B. Produktu
C. Promocji
D. Ceny
 Realizacja usług w recepcji 
Kluczowym krokiem w procesie rejestracji gościa w hotelu jest
A. wydanie klucza
B. wsparcie w przenoszeniu bagażu
C. pobranie opłaty od gościa
D. określenie zakresu dostępnych usług za opłatą
 Realizacja usług w recepcji 
Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?
A. Księgowej w dziale rozliczeń
B. Przełożonego służby parterowej
C. Szefa pionu technicznego
D. Kierownika służby pięter
 Realizacja usług w recepcji 
Obiekty świadczące usługi noclegowe, w tym domki turystyczne, to
A. domy wycieczkowe
B. pola biwakowe
C. kempingi
D. domy turysty
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?
A. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
B. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
C. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
D. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
 HGT.06  Pytanie 246 
 Realizacja usług w recepcji 
Zespół koszykarski zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinny w szczególności otrzymać informacje o przybyciu zawodników od recepcjonisty?
A. Działu technicznego, działu rekreacji, marketingu
B. Działu gastronomii, działu technicznego, księgowości
C. Obsługi konferencji, działu gastronomii, hotelowego SPA
D. Działu gastronomii, działu rekreacji, hotelowego SPA
 Realizacja usług w recepcji 
Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?
A. Survival.
B. Karawaning.
C. Tramping.
D. Trekking.
 Realizacja usług w recepcji 
Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?
A. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
B. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
C. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
D. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Przygotowując pokój dla gościa VIP, co powinno znaleźć się w jego wnętrzu?
A. list powitalny podpisany przez dyrektora hotelu
B. zestaw hotelowych akcesoriów
C. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
D. laptop z drukarką
 Realizacja usług w recepcji 
Która z poniższych instytucji jest międzynarodową organizacją zajmującą się turystyką?
A. POT
B. UNWTO
C. PIT
D. AIH
 Realizacja usług w recepcji 
W formularzu rezerwacji hotelowej znajdują się, między innymi, takie informacje jak:
A. liczba i rodzaj pokoi, liczba gości, nazwisko menedżera hotelu
B. liczba noclegów, adres osoby przyjmującej rezerwację, dodatkowe życzenia
C. liczba i typ zamówionych świadczeń, dane osoby zamawiającej, daty pobytu
D. informacje o hotelu, data przyjęcia rezerwacji, ceny usług zamówionych
 Realizacja usług w recepcji 
W Hotelu Diadem, który dysponuje 60 miejscami do spania, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień obłożenia tych miejsc?
A. 55%
B. 50%
C. 48%
D. 15%
 Realizacja usług w recepcji 
Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest
A. liczba powtórzeń danej czynności
B. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
C. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
D. masa i ciężar przedmiotu
 HGT.06  Pytanie 254 
 Realizacja usług w recepcji 
Gość hotelowy poinformował recepcję o zgubieniu klucza elektronicznego. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista?
A. Niezwłoczne wezwanie policji
B. Zaproponowanie gościowi innego pokoju
C. Wydanie nowej karty elektronicznej
D. Wręczenie gościowi klucza tradycyjnego
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument recepcjonista przekaże przedstawicielowi firmy transportowej po zakończeniu pobytu w hotelu, aby umożliwić księgowej przedsiębiorstwa rozliczenie pobytu pracowników?
A. Fakturę VAT
B. Fakturę pro forma
C. Rachunek wstępny
D. Notę obciążeniową
 Realizacja usług w recepcji 
Kto jest odpowiedzialny za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Recepcjonista - concierge
B. Kierownik recepcji
C. Pracownik ds. relacji z gośćmi
D. Operator centrali telefonicznej
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jaką czynność należy wykonać na samym początku, gdy przeprowadzamy sprzątanie węzła higieniczno-sanitarnego w budynku mieszkalnym?
A. Wypolerować armaturę nad umywalką
B. Wyczyścić wnętrze muszli klozetowej
C. Umyć podłogę
D. Umyć glazurę nad wanną
 Realizacja usług w recepcji 
W kampanii promocyjnej pensjonat dla myśliwych Hubertus skupi się na
A. reklamie na środkach transportu
B. reklamie na przystankach komunikacji publicznej
C. zniżkach cenowych dla kół łowieckich
D. zniżkach cenowych dla organizacji turystycznych
 Realizacja usług w recepcji 
Taryfa hotelowa HB obejmuje koszt noclegu z zapewnieniem śniadania?
A. amerykańskim
B. oraz jednym posiłkiem
C. oraz dwoma posiłkami
D. kontynentalnym
 Realizacja usług w recepcji 
GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?
A. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
B. rozszerzyć możliwości hotelu
C. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
D. obniżyć ceny usług
 Realizacja usług w recepcji 
Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?
A. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
B. określenie dostępnych usług dla gościa
C. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
D. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?
A. Spa
B. Medyczne
C. Rekreacyjne
D. Turystyczne
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, obiekty, które dysponują minimum 7 pokojami i oferują całodzienne wyżywienie dla swoich gości, to
A. schroniska młodzieżowe
B. domy wycieczkowe
C. pensjonaty
D. motele
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Ile elementów pościeli powinna przygotować pokojówka dla gości, którzy dokonali rezerwacji w pokoju dwuosobowym typu twin?
A. 3 poszewki, 3 poszwy, 2 prześcieradła
B. 2 poszewki, 2 poszwy, 1 prześcieradło
C. 1 poszewkę, 1 poszwę, 1 prześcieradło
D. 2 poszewki, 2 poszwy, 2 prześcieradła
 Realizacja usług w recepcji 
Jaka jest wartość wskaźnika Yeld, jeżeli średnia cena za noc w Hotelu Paradise wynosi 140 zł, a średnia frekwencja to 70%?
A. 200 zł
B. 42 zł
C. 50 zł
D. 98 zł
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Według norm categorii w skład podstawowych elementów wyposażenia jednostki noclegowej w hotelu o trzech gwiazdkach wchodzi między innymi
A. bagażnik, stół nocny lub półka przy łożku, lustro
B. minibar, wieszak na odzież zewnętrzną
C. sejf, bagażnik, biurko lub stół
D. sofa, szafa wnękowa, ognioodporny kosz na odpady
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?
A. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
B. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
C. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
D. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
 Realizacja usług w recepcji 
Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?
A. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
B. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
C. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
D. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Na opakowaniu detergentu do czyszczenia dywanów, w sekcji instrukcji, podano: 3 nakrętki płynu na 3 litry wody. Jaką ilość środka czyszczącego należy wykorzystać na 10 litrów wody, zgodnie z zaleceniami?
A. 10 nakrętek
B. 12 nakrętek
C. 8 nakrętek
D. 6 nakrętek
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką czynność wykonuje obsługa z prawej strony klienta hotelowego?
A. Serwowanie dań z półmiska
B. Prezentowanie alkoholi
C. Stawianie talerzyka na pieczywo
D. Podawanie zupy w wazie
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Wskaż najbardziej odpowiedni preparat do mycia luster?
A. Płyn z alkoholem
B. Mleczko nabłyszczające
C. Mleczko czyszczące
D. Płyn do dezynfekcji
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku kempingów można wyróżnić
A. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
C. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
 Realizacja usług w recepcji 
W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z
A. klucznicy
B. telewizji satelitarnej
C. bankomatu
D. telefonu i faxu
 Realizacja usług w recepcji 
Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest
A. wsparcie przy bagażach
B. określenie zakresu płatnych usług
C. pobranie opłaty od gościa
D. wręczenie klucza
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?
A. poleceniem przelewu
B. czekiem
C. kartą kredytową
D. gotówką
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Proces deratyzacji polega na eliminacji szkodliwych
A. gryzoni.
B. wirusów.
C. owadów.
D. bakterii.
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie działania w zakresie marketingu powinien podjąć nowo otwarty hotel, aby nawiązać pozytywne relacje z otoczeniem?
A. Rozdawać ulotki na ulicach.
B. Zaprosić lokalne władze oraz media na otwarcie obiektu.
C. Zamieścić informacje o usługach w ulotce.
D. Obniżyć ceny usług dla grup zorganizowanych.
 Realizacja usług w recepcji 
Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?
A. Jacuzzi
B. Budzenie
C. Obsługa bagażowa
D. Informacja turystyczna
 Realizacja usług w recepcji 
Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?
A. Kartą płatniczą
B. Przekazem pocztowym
C. Zleceniem przelewu
D. W gotówce
 Realizacja usług w recepcji 
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. telewizja
B. prasa
C. Internet
D. bilbord