Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 241
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
Propozycja 1.Propozycja 2.Propozycja 3.Propozycja 4.

A. Propozycja 1.
B. Propozycja 3.
C. Propozycja 2.
D. Propozycja 4.
HGT.06 Pytanie 242
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien

A. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
B. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
C. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
D. zapropanować najwyższy standard pokoju
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. QACP
B. GHP
C. TQM
D. HACCP
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 grudnia 2021 r. pani Zuzanna Gajek przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż limfatyczny ciała. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa: Zuzanna Gajek
Data zabiegu: 9 grudnia 2021 r., 11 grudnia 2021 r.
Rodzaj zabiegu: masaż limfatyczny ciała
Cena zabiegu: 180,00 zł
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa: Zuzanna Gajek
Podpis wystawcy dokumentu: Jan Kowalski
Data wystawienia dokumentu: ........................

A. 4 grudnia 2021 r.
B. 8 grudnia 2021 r.
C. 5 grudnia 2021 r.
D. 7 grudnia 2021 r.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista odebrał rezerwację noclegów dla grupy 17 uczniów, składającej się z 9 chłopców i 8 dziewcząt. Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 7 DBL i 4 SGL
B. 3 DBL i 5 TPL
C. 8 DBL i 2 SGL
D. 4 DBL i 3 TPL
HGT.03 Pytanie 252
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę powinno się zastosować, aby pozbyć się gumy do żucia przytwierdzonej do dywanu?

A. Posypać sodą
B. Posypać solą
C. Użyć zamrażacza
D. Użyć odplamiacza
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien działać recepcjonista, gdy żona gościa hotelowego skontaktuje się telefonicznie z prośbą o przekazanie mężowi istotnej wiadomości?

A. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
B. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
C. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
D. Przekazać wiadomość ustnie osobie towarzyszącej gościowi
HGT.06 Pytanie 254
Realizacja usług w recepcji

Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie

A. żółtaczką pokarmową typu A
B. gruźlicą
C. włośnicą
D. żółtaczką wszczepienną typu B
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?

A. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
B. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
C. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
D. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
Realizacja usług w recepcji

Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy

A. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
B. gość pojawia się przy recepcji.
C. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
D. złożone zostaje zamówienie na usługi.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu Kodeksu cywilnego, określ na który z wymienionych czynników nie może powołać się hotel odmawiając przyjęcia do depozytu cennej biżuterii gościa.

n n nn
n

Art. 849. § 3. Kodeksu cywilnego:

n

„Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest obowiązany przyjąć na przechowanie pieniądze, papiery wartościowe i cenne przedmioty, w szczególności kosztowności i przedmioty mające wartość naukową lub artystyczną. Może odmówić przyjęcia tych rzeczy tylko wówczas, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo jeżeli w stosunku do wielkości lub standardu hotelu albo podobnego zakładu mają zbyt dużą wartość lub gdy zajmują zbyt dużo miejsca".

n

A. Wartość rzeczy.
B. Wielkość rzeczy.
C. Standard hotelu.
D. Lokalizacja hotelu.
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?

A. 11,11 zł
B. 34,50 zł
C. 12,00 zł
D. 28,05 zł
Realizacja usług w recepcji

Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?

A. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować

A. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
B. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
C. o rentowności niższej od średniej krajowej
D. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
Realizacja usług w recepcji

Do działań reklamowych związanych z obiektem hotelowym nie zalicza się

A. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie promocji obiektu
B. zmiana wystroju wnętrza obiektu
C. umieszczenie tablicy informacyjnej o ofercie przy drodze dojazdowej
D. wprowadzenie specjalnych cen dla seniorów
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Karta rezerwacji
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Informator hotelowy
D. Formularz kaucyjny
HGT.03 Pytanie 268
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa fryzjerska stanowi pewien typ usługi w hotelu?

A. uzupełniającej
B. podstawowej
C. fakultatywnej
D. towarzyszącej
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do

A. księgi rejestracyjnej
B. księgi gości
C. karty rezerwacji
D. karty pobytu
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opiekę nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli Raj?

Hotel Słońce****Hotel Arka****
Lokalizacja – 50 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – wypożyczalnia rowerów, opiekunka do dzieci, zabawy w basenie
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – studio, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, pełne wyżywienie
A.B.
Hotel Eden*****Hotel Diament*****
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, bezpłatny parking
Lokalizacja – 150 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, studio, apartamenty
Usługi – odnowa biologiczna, opiekunka do dzieci, wycieczki po okolicy
C.D.

A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw składników stanowi wyłącznie elementy typowe dla angielskiego śniadania?

A. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, chleb jasny lub ciemny, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
B. Naleśniki na gorąco, jajka sadzone z boczkiem, masło, konfitury, dżem oraz miód, chleb jasny lub ciemny, kawa, woda z cytryną
C. Płatki kukurydziane, płatki pszenne, musli, ryba podawana na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
D. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami bekonu, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
HGT.06 Pytanie 276
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok wydania karty, hologram
B. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
C. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
D. rok wydania karty, podpis właściciela karty
Realizacja usług w recepcji

Przy recepcji hotelowej klient wielokrotnie próbuje nawiązać połączenie ze swojego telefonu. Po stwierdzeniu, że problemem jest uszkodzony aparat, pracownik recepcji powinien zaproponować gościowi

A. doładowanie swojego telefonu na zapleczu
B. korzystanie z ogólnodostępnego telefonu znajdującego się w recepcji
C. osobisty telefon do użytku
D. przekazanie aparatu do naprawy działowi technicznemu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient hotelowy na specjalnej karcie zaznaczył herbatę, jajecznicę z szynką, masło oraz pieczywo. W ramach usługi room service należy przygotować

A. stół jednoosobowy, talerz płaski, nóż, widelec, nakrycie do jaj, filiżankę na spodku z łyżeczką
B. zestaw śniadaniowy z wybranym, szczelnie zamkniętym asortymentem potraw
C. tacę wyłożoną serwetką, talerz płaski, nóż, widelec, filiżankę na spodku z łyżeczką
D. bufet stolowy starannie udekorowany z pełnym kompletem zastawy
Realizacja usług w recepcji

Skrót HO-RE-CA odnosi się do:

A. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji turystycznej przybył przewodnik z grupą studentów z Wielkiej Brytanii, którzy wcześniej dokonali rezerwacji i otrzymali potwierdzenie. Jaką procedurę wybierze recepcjonista?

A. Check - out grupy turystycznej
B. Czarter grupy turystycznej
C. Przebukowanie grupy turystycznej
D. Check - in grupy turystycznej