Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 241
Realizacja usług w recepcji
A. 130 cm
B. 110 cm
C. 90 cm
D. 70 cm
HGT.06 Pytanie 242
Realizacja usług w recepcji
W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania
A. mięsne
B. drobiowe
C. rybne
D. jarskie
HGT.06 Pytanie 243
Realizacja usług w recepcji
Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?
A. Pudding Yorkshire
B. Boeuf Strogonow
C. Spaghetti Bolognese
D. Kotlet schabowy
HGT.06 Pytanie 244
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. bilbord
B. prasa
C. telewizja
D. Internet
HGT.06 Pytanie 245
Realizacja usług w recepcji
Z okazji 50-lecia funkcjonowania hotelu "MEWA" odbyło się eleganckie przyjęcie dla lojalnych klientów z obecnością mediów. Jakiego rodzaju narzędzie promocji zostało wykorzystane?
A. Reklamę
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Promocję właściwą
HGT.06 Pytanie 246
Realizacja usług w recepcji
Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?
A. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
B. Wszystkich gości hotelowych
C. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
D. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
HGT.06 Pytanie 247
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować
A. o rentowności niższej od średniej krajowej
B. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
C. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
D. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 248
Realizacja usług w recepcji
Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?
A. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
B. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
C. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
D. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
HGT.06 Pytanie 249
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym "Diana", który dysponuje 40 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 600 miejsc. Poziom wykorzystania miejsc hotelowych wynosił
A. 50%
B. 66%
C. 15%
D. 48%
HGT.06 Pytanie 250
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru konieczne jest powiadomienie straży pożarnej, dzwoniąc na numer telefonu
A. 997
B. 999
C. 996
D. 998
HGT.06 Pytanie 251
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru osoba pracująca w hotelu powinna
A. jak najszybciej opuścić budynek hotelowy
B. ewakuować gości używając wind
C. zamknąć okna oraz drzwi
D. odbezpieczyć wszystkie sprzęty gaśnicze
HGT.06 Pytanie 252
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Książeczka zdrowia
B. Legitymacja służbowa
C. Prawo jazdy
D. Legitymacja studencka
HGT.06 Pytanie 253
Realizacja usług w recepcji
Podczas sprzątania w hotelu, pokojowa znalazła w korytarzu paczkę, która wyglądała podejrzanie i była zaadresowana do Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co powinna zrobić w takiej sytuacji?
A. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
B. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
C. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
D. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
HGT.06 Pytanie 254
Realizacja usług w recepcji
Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to
A. lampka wina
B. cocktail party
C. bankiet amerykański
D. bankiet zasiadany
HGT.06 Pytanie 255
Realizacja usług w recepcji
Wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych oraz miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych na krótki okres i dostępny dla ogółu, a także świadczenie związanych z tym usług w obrębie obiektu, co to jest?
A. usługi turystyczne
B. turystyka
C. hotelarstwo
D. usługi hotelarskie
HGT.06 Pytanie 256
Realizacja usług w recepcji
Sommelier to osoba zajmująca się w restauracji
A. salą
B. obsługą kelnerską
C. winami i napojami
D. bufetem
HGT.06 Pytanie 257
Realizacja usług w recepcji
Hotel wdraża cennik FB (full board), co oznacza, że cena obejmuje
A. tylko zakwaterowanie
B. zakwaterowanie z jednym posiłkiem
C. zakwaterowanie z dwoma posiłkami
D. zakwaterowanie z trzema posiłkami
HGT.06 Pytanie 258
Realizacja usług w recepcji
Sprzątaczka podczas porządkowania pokoju może zawiesić na klamce od strony korytarza informację
A. room service
B. maid in room
C. please do not disturb
D. please make up room
HGT.06 Pytanie 259
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów świadczących usługi hotelarskie według ustawy o usługach turystycznych, obok noclegów, oferuje również usługi motoryzacyjne?
A. Pensjonat
B. Motel
C. Pole biwakowe
D. Dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 260
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to
A. pole biwakowe
B. dom wycieczkowy
C. pensjonat
D. schronisko
HGT.06 Pytanie 261
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
B. usytuowane przy trasach turystycznych
C. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
D. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
HGT.06 Pytanie 262
Realizacja usług w recepcji
Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel
A. zdobył rekomendację PZH.
B. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
C. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
D. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
HGT.06 Pytanie 263
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszym celem działania jest ochrona interesów posiadaczy europejskich hoteli, restauracji oraz kawiarni?
A. HoReCa
B. HOTREC
C. IH&RA
D. IYHF
HGT.06 Pytanie 264
Realizacja usług w recepcji
Czym zajmuje się Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. zbiera krajowe zrzeszenia reprezentujące hotele, restauracje i kawiarnie
B. rozwija i utrwala etykę zawodową hotelarzy oraz tradycję polskiej gościnności
C. wydaje obiektom hotelowym referencje potwierdzające wysoką jakość usług
D. publikuje miesięcznik "Doradca Hotelarza"
HGT.06 Pytanie 265
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest
A. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
B. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
C. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
D. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
HGT.06 Pytanie 266
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacją Ministra Gospodarki i Pracy, w każdej kategorii hoteli konieczne jest
A. telefon oraz fax dostępne dla gości w recepcji
B. dostęp do Internetu w pokojach
C. strzeżony parking
D. osobny dźwig towarowo-osobowy
HGT.06 Pytanie 267
Realizacja usług w recepcji
W przypadku pensjonatów rozróżnia się
A. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
D. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
HGT.06 Pytanie 268
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, suszarka do włosów powinna być dostępna w pokoju hotelowym w obiekcie hotelowym
A. kategorii 4* i 5*
B. kategorii 3*, 4* oraz 5*
C. wszystkich kategoriach
D. kategorii 2*, 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 269
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa
A. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
B. tylko w motelach o klasie 5*
C. w motelach każdej klasy
D. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 270
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt hotelowy oferujący minimum 7 pokoi i zapewniający swoim gościom całodzienne wyżywienie to
A. dom wycieczkowy
B. schronisko młodzieżowe
C. pensjonat
D. motel
HGT.06 Pytanie 271
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?
A. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
B. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
C. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
D. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
HGT.06 Pytanie 272
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?
A. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
B. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
C. Przeprowadzenie remontu hotelu
D. Rozdawanie ulotek klientom
HGT.06 Pytanie 273
Realizacja usług w recepcji
W ramach strategii dotyczącej produktu można zaproponować
A. rozszerzenie oferty świadczonych usług
B. zamieszczenie ogłoszenia w prasie lokalnej
C. wprowadzenie obniżonych cen dla emerytów
D. utworzenie systemu rezerwacji miejsc
HGT.06 Pytanie 274
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?
A. Promocja
B. Dystrybucja
C. Cena
D. Produkt
HGT.06 Pytanie 275
Realizacja usług w recepcji
Aby usprawnić ofertę hotelu o usługi "rent a car", konieczna jest promocja przez
A. aktualizację broszur informacyjnych hotelu
B. poprawę oświetlenia drogi dojazdowej do obiektu
C. nawiązanie współpracy z biurem podróży
D. zwiększenie opłat za nocleg w hotelu
HGT.06 Pytanie 276
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postępować recepcjonista, gdy klient wykazuje zbyt dużą ciekawość?
A. Zademonstrować brak zainteresowania dyskusją
B. Umówić się na rozmowę w innym terminie
C. Udzielić gościowi wszystkich informacji, o które prosi
D. Nie okazywać, że gość go denerwuje
HGT.06 Pytanie 277
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien
A. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
B. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
C. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
D. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 278
Realizacja usług w recepcji
Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa
A. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
B. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
C. pory roku oraz warunki pogodowe
D. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
HGT.06 Pytanie 279
Realizacja usług w recepcji
Zapotrzebowanie na usługi hotelowe
A. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
B. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
C. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
D. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
HGT.06 Pytanie 280
Realizacja usług w recepcji
Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie
A. a la carte
B. room service
C. bankietowej
D. bufetowej