Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 241
Realizacja usług w recepcji

Który element marketingu-mix ilustruje informacja o uruchomieniu nowego pensjonatu w regionie, umieszczona w lokalnej prasie?

A. Dystrybucji
B. Produktu
C. Promocji
D. Ceny
HGT.06 Pytanie 242
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym krokiem w procesie rejestracji gościa w hotelu jest

A. wydanie klucza
B. wsparcie w przenoszeniu bagażu
C. pobranie opłaty od gościa
D. określenie zakresu dostępnych usług za opłatą
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?

A. Księgowej w dziale rozliczeń
B. Przełożonego służby parterowej
C. Szefa pionu technicznego
D. Kierownika służby pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?

A. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
B. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
C. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
D. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
Realizacja usług w recepcji

Zespół koszykarski zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinny w szczególności otrzymać informacje o przybyciu zawodników od recepcjonisty?

A. Działu technicznego, działu rekreacji, marketingu
B. Działu gastronomii, działu technicznego, księgowości
C. Obsługi konferencji, działu gastronomii, hotelowego SPA
D. Działu gastronomii, działu rekreacji, hotelowego SPA
HGT.06 Pytanie 247
Realizacja usług w recepcji

Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?

A. Survival.
B. Karawaning.
C. Tramping.
D. Trekking.
HGT.06 Pytanie 248
Realizacja usług w recepcji

Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?

A. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
B. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
C. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
D. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacji hotelowej znajdują się, między innymi, takie informacje jak:

A. liczba i rodzaj pokoi, liczba gości, nazwisko menedżera hotelu
B. liczba noclegów, adres osoby przyjmującej rezerwację, dodatkowe życzenia
C. liczba i typ zamówionych świadczeń, dane osoby zamawiającej, daty pobytu
D. informacje o hotelu, data przyjęcia rezerwacji, ceny usług zamówionych
HGT.06 Pytanie 253
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest

A. liczba powtórzeń danej czynności
B. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
C. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
D. masa i ciężar przedmiotu
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument recepcjonista przekaże przedstawicielowi firmy transportowej po zakończeniu pobytu w hotelu, aby umożliwić księgowej przedsiębiorstwa rozliczenie pobytu pracowników?

A. Fakturę VAT
B. Fakturę pro forma
C. Rachunek wstępny
D. Notę obciążeniową
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Recepcjonista - concierge
B. Kierownik recepcji
C. Pracownik ds. relacji z gośćmi
D. Operator centrali telefonicznej
HGT.03 Pytanie 257
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać na samym początku, gdy przeprowadzamy sprzątanie węzła higieniczno-sanitarnego w budynku mieszkalnym?

A. Wypolerować armaturę nad umywalką
B. Wyczyścić wnętrze muszli klozetowej
C. Umyć podłogę
D. Umyć glazurę nad wanną
HGT.06 Pytanie 258
Realizacja usług w recepcji

W kampanii promocyjnej pensjonat dla myśliwych Hubertus skupi się na

A. reklamie na środkach transportu
B. reklamie na przystankach komunikacji publicznej
C. zniżkach cenowych dla kół łowieckich
D. zniżkach cenowych dla organizacji turystycznych
Realizacja usług w recepcji

GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?

A. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
B. rozszerzyć możliwości hotelu
C. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
D. obniżyć ceny usług
Realizacja usług w recepcji

Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?

A. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
B. określenie dostępnych usług dla gościa
C. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
D. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile elementów pościeli powinna przygotować pokojówka dla gości, którzy dokonali rezerwacji w pokoju dwuosobowym typu twin?

A. 3 poszewki, 3 poszwy, 2 prześcieradła
B. 2 poszewki, 2 poszwy, 1 prześcieradło
C. 1 poszewkę, 1 poszwę, 1 prześcieradło
D. 2 poszewki, 2 poszwy, 2 prześcieradła
HGT.03 Pytanie 266
Obsługa gości w obiekcie świa…

Według norm categorii w skład podstawowych elementów wyposażenia jednostki noclegowej w hotelu o trzech gwiazdkach wchodzi między innymi

A. bagażnik, stół nocny lub półka przy łożku, lustro
B. minibar, wieszak na odzież zewnętrzną
C. sejf, bagażnik, biurko lub stół
D. sofa, szafa wnękowa, ognioodporny kosz na odpady
Realizacja usług w recepcji

Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?

A. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
B. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
C. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
D. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
HGT.06 Pytanie 268
Realizacja usług w recepcji

Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?

A. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
B. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
C. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
D. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
HGT.06 Pytanie 274
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest

A. wsparcie przy bagażach
B. określenie zakresu płatnych usług
C. pobranie opłaty od gościa
D. wręczenie klucza
Realizacja usług w recepcji

Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?

A. poleceniem przelewu
B. czekiem
C. kartą kredytową
D. gotówką
HGT.06 Pytanie 277
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania w zakresie marketingu powinien podjąć nowo otwarty hotel, aby nawiązać pozytywne relacje z otoczeniem?

A. Rozdawać ulotki na ulicach.
B. Zaprosić lokalne władze oraz media na otwarcie obiektu.
C. Zamieścić informacje o usługach w ulotce.
D. Obniżyć ceny usług dla grup zorganizowanych.
HGT.06 Pytanie 279
Realizacja usług w recepcji

Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?

A. Kartą płatniczą
B. Przekazem pocztowym
C. Zleceniem przelewu
D. W gotówce