Na rysunku przedstawiono przekrój konstrukcyjny nawierzchni
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Poprawna odpowiedź wskazuje, że na rysunku przedstawiono nawierzchnię pieszą z kostki kamiennej na gruncie przepuszczalnym. Analizując przekrój konstrukcyjny, można zauważyć, że kostka kamienna została ułożona na warstwie sypkiego materiału, co sprzyja odprowadzaniu wody, co jest kluczowe dla nawierzchni przepuszczalnych. Takie rozwiązanie pozwala na minimalizowanie problemów związanych z gromadzeniem się wody, co jest istotne w kontekście projektowania przestrzeni publicznych i terenów rekreacyjnych. Nawierzchnie piesze mają swoje zastosowanie głównie w parkach, ogrodach oraz na chodnikach. Zastosowanie kostki kamiennej zapewnia nie tylko estetykę, ale także dużą trwałość i odporność na uszkodzenia. W branży budowlanej preferuje się używanie materiałów, które są zgodne z normami ochrony środowiska oraz zapewniają wysoką jakość wykonania, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w projektowaniu przestrzeni publicznych.
Niepoprawne odpowiedzi opierają się na błędnych założeniach dotyczących rodzaju nawierzchni oraz jej podłoża. W przypadku odpowiedzi wskazujących na nawierzchnię jezdną, kluczowym błędem jest założenie, że przedstawiony przekrój konstrukcyjny jest wystarczający do budowy jezdni, która wymaga znacznie bardziej skomplikowanej struktury. Nawierzchnie jezdne muszą być dostosowane do większych obciążeń mechanicznych, co wiąże się z koniecznością stosowania podbudowy oraz innego rodzaju wytrzymałych materiałów, takich jak beton czy asfalt. Ponadto, założenie, że grunt jest nieprzepuszczalny, jest niewłaściwe, ponieważ nie widać w konstrukcji elementów, które wskazywałyby na obecność warstwy izolacyjnej. Grunty nieprzepuszczalne, takie jak glina, wymagają zastosowania odmiennych rozwiązań, aby uniknąć gromadzenia się wody, co prowadzi do degradacji nawierzchni. Błędne jest także myślenie, że kostka kamienna może być stosowana w obszarach o intensywnym ruchu, gdzie nie jest ona w stanie wytrzymać dużych obciążeń bez odpowiedniej podbudowy. Tego rodzaju myślenie może prowadzić do poważnych problemów w użytkowaniu nawierzchni, takich jak zniszczenia, mikropęknięcia oraz inne uszkodzenia, co jest sprzeczne z zasadami projektowania zgodnego z normami budowlanymi.