Poprawna odpowiedź, czyli metoda kierunkowa, jest kluczowym elementem w pomiarach kątów poziomych w geodezji. Zastosowanie tej metody wiąże się z precyzyjnym określeniem kątów między różnymi punktami osnowy z jednego stanowiska. W praktyce oznacza to, że geodeta, korzystając z dalmierza lub teodolitu, ustawia instrument w punkcie centralnym (w tym przypadku pp101) i celuje w kolejne punkty osnowy (1, 2, 3, 4). Metoda ta jest szeroko stosowana w pracach terenowych, szczególnie w projektowaniu tras, inwentaryzacji oraz w budownictwie. Kluczową zaletą metody kierunkowej jest jej wysoka dokładność oraz możliwość eliminacji błędów systematycznych, które mogą wystąpić w przypadku pomiarów kątowych. Zgodnie z normami branżowymi, stosowanie metody kierunkowej jest zalecane w sytuacjach, gdzie istotne są precyzyjne dane kątowe, co czyni ją jedną z podstawowych technik pomiarowych.
W przypadku przesłanek dotyczących błędnych odpowiedzi, warto zwrócić uwagę na to, że każda z nich odnosi się do metod, które w rzeczywistości nie odpowiadają przedstawionemu szkicowi pomiaru kątów poziomych. Metoda Schreibera, chociaż użyteczna w niektórych kontekstach, skupia się na pomiarach kątów z użyciem dodatkowych obliczeń i nie jest bezpośrednio związana z układem kątów w szkicu. Kątowa metoda pomiaru, z kolei, dotyczy pomiarów kątów w bardziej ogólnym sensie i nie uwzględnia specyficznego układania kątów między punktami osnowy, co jest kluczowe w kontekście tego pytania. Zjawisko repetycyjne, chociaż może być stosowane w pomiarach, odnosi się bardziej do ponownego pomiaru kątów w celu uzyskania większej dokładności, a nie do konkretnej techniki wyznaczania kierunków z jednego punktu. Wybierając jedną z tych niepoprawnych odpowiedzi, można łatwo wpaść w pułapkę myślową, która polega na pomyleniu ogólnych metod pomiarowych z tymi, które są ściśle związane z przedstawionym przypadkiem zastosowania. Kluczowe jest zrozumienie, że w geodezji każda metoda ma swoje specyficzne zastosowanie, a wybór metody powinien opierać się na analizie układu badawczego oraz celów pomiarowych.