Poprawna odpowiedź, czyli długość kołowego łuku poziomego wynosząca 15,34 m, została bezpośrednio odczytana z profilu podłużnego drogi. W inżynierii drogowej, precyzyjne odczytywanie wymiarów z rysunków technicznych jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu użytkowników dróg. Długość łuku poziomego jest istotnym parametrem przy projektowaniu tras, ponieważ wpływa na promień skrętu oraz na maksymalną prędkość, z jaką pojazdy mogą pokonywać zakręt. Zgodnie z normami, długość łuku powinna być dostosowana do oczekiwanego ruchu oraz charakterystyki drogi. Niewłaściwie dobrany łuk może prowadzić do zwiększenia ryzyka wypadków, dlatego tak ważne jest, aby zachować zgodność z parametrami przedstawionymi w dokumentacji projektowej. W praktyce, inżynierowie drogownictwa wykorzystują różne narzędzia do analizy i symulacji ruchu, aby upewnić się, że projektowane łuki są zgodne z obowiązującymi standardami bezpieczeństwa oraz efektywności ruchu.
Odpowiedzi 73,86 m, 20,80 m oraz 28,00 m są niepoprawne z kilku powodów, które wynikają z błędnych interpretacji danych przedstawionych w profilu podłużnym. Po pierwsze, długości te nie są zgodne z wartościami podanymi na schemacie, co może sugerować, że osoby udzielające tych odpowiedzi nie zwróciły wystarczającej uwagi na szczegóły rysunku. W inżynierii drogowej kluczowe znaczenie ma dokładność pomiarów, ponieważ błędy w odczycie mogą prowadzić do poważnych konsekwencji w projektowaniu tras. Na przykład, przyjęcie długości łuku na poziomie 73,86 m, która jest znacznie większa niż rzeczywista wartość, może prowadzić do niewłaściwego oszacowania promienia zakrętu, co w efekcie może obniżyć bezpieczeństwo ruchu. Z kolei długości 20,80 m i 28,00 m również wskazują na niepoprawne zrozumienie zasad pomiarów w kontekście projektowania infrastruktury drogowej. W takich sytuacjach ważne jest, aby inżynierowie pamiętali o obliczeniach związanych z parametrami drogi, takimi jak maksymalne nachylenie, promień oraz kąt skrętu. Zgodność z normami oraz precyzyjne odczytywanie wymiarów są niezbędne do projektowania bezpiecznych i efektywnych tras, a ich ignorowanie może prowadzić do problemów w dalszym etapie realizacji projektu.