Odpowiedź "Jeden" jest poprawna, ponieważ przedstawiony rysunek ilustruje jeden cykl przewozu kabotażowego. Na początku tej operacji towar jest załadowywany w Niemczech, co stanowi początek procesu transportowego. Następnie, ładunek przemieszcza się przez Francję bez zatrzymywania się, co wpisuje się w definicję kabotażu, gdzie transport odbywa się w obrębie jednego kraju. Kolejnym krokiem jest rozładunek w Hiszpanii, co oznacza zakończenie przewozu w punkcie docelowym. Powrót do Niemiec po załadunku w Francji jest częścią tego samego przewozu, dlatego cała sekwencja od załadunku w Niemczech do rozładunku w Hiszpanii i powrotu do Niemiec stanowi jeden kompleksowy przewóz kabotażowy. Kabotaż jest kluczowym elementem logistyki, umożliwiającym efektywne wykorzystanie zasobów transportowych, co jest zgodne z regulacjami unijnymi, które promują elastyczność i konkurencyjność w transporcie drogowym.
Odpowiedzi, które sugerują, że przewozów kabotażowych było więcej niż jeden, są wynikiem niepełnego zrozumienia definicji oraz zasad funkcjonowania przewozów kabotażowych. Kabotaż odnosi się do przewozu towarów w obrębie jednego kraju, gdzie transport rozpoczyna się i kończy w różnych punktach tego samego państwa. W przedstawionym rysunku zaobserwować można jedną całą operację, która obejmuje załadunek w Niemczech, transport przez Francję bez zatrzymania, rozładunek w Hiszpanii, a następnie powrót do Niemiec. Liczenie przewozów kabotażowych polega na analizie jednej kompleksowej operacji transportowej, a nie fragmentacji jej na poszczególne etapy. Na przykład, błędne przeliczenie przewozów kabotażowych na dwa lub więcej wynika z mylnego założenia, że każdy przystanek czy przejazd przez kraj oznacza nową operację kabotażową. Ważne jest, aby w trakcie analizy przewozu uwzględniać całokształt działań, a nie tylko ich fragmenty, aby zrozumieć złożoność procesów logistycznych. W kontekście standardów branżowych, kluczowe jest stosowanie się do regulacji dotyczących kabotażu, które zostały określone przez Komisję Europejską, a także znajomość procedur związanych z międzynarodowym transportem drogowym. Błędy w zrozumieniu tego zagadnienia mogą prowadzić do nieporozumień w zarządzaniu transportem oraz wpływać na efektywność operacyjną przedsiębiorstw zajmujących się logistyką.