Odpowiedź 10 758,40 zł jest prawidłowa, ponieważ jej obliczenie opiera się na solidnych podstawach matematycznych oraz standardach branżowych dotyczących transportu towarów. Aby ustalić całkowity koszt przewozu 62 ton ładunku na odległość 445 km, należy w pierwszej kolejności określić opłatę podstawową, która wynosi 3 280,00 zł. Równomierne rozłożenie ładunku na dwa wagony czteroosiowe oznacza, że każdy z nich przewozi 31 ton. W przypadku tego rodzaju transportu, zastosowanie odpowiednich współczynników korygujących jest kluczowe. Współczynnik korygujący dla masy 31 ton wynosi 1,64. Mnożąc opłatę podstawową przez ten współczynnik, otrzymujemy koszt przewozu dla jednego wagonu: 3 280,00 zł * 1,64 = 5 379,20 zł. Całkowity koszt przewozu uzyskujemy, mnożąc ten wynik przez liczbę wagonów, co daje 10 758,40 zł. To podejście jest zgodne z zasadami kalkulacji kosztów transportu, co jest niezbędne w branży logistycznej.
Wybór innej wartości kosztu przewozu, takiej jak 10 430,40 zł, 5 379,20 zł lub 12 365,60 zł może wynikać z kilku nieporozumień dotyczących obliczeń i zasad transportu. Niewłaściwe obliczenia opierają się często na błędnym zrozumieniu opłaty podstawowej lub nieprawidłowym zastosowaniu współczynników korygujących. Na przykład, podanie wartości 5 379,20 zł może sugerować, że respondent nie uwzględnił podziału ładunku na dwa wagony, co jest kluczowe w tym przypadku. Koszt przewozu dla jednego wagonu, wyliczony w oparciu o 31 ton, nie może być traktowany jako całkowity koszt transportu, gdyż pełen koszt wymaga uwzględnienia liczby wagonów. Ponadto, wartość 10 430,40 zł nieodpowiednio uwzględnia również właściwej opłaty podstawowej oraz współczynnika korygującego dla masy ładunku. Ostatnia wartość 12 365,60 zł może być błędnie obliczoną sumą, która nie odzwierciedla rzeczywistego podziału kosztów w transporcie. Takie nieścisłości występują często w wyniku nieuwagi lub braku znajomości standardów kalkulacji kosztów w branży transportowej. W praktyce, poprawne podejście do obliczeń jest kluczowe dla efektywnego zarządzania kosztami transportu, co ma bezpośredni wpływ na rentowność operacji logistycznych.