Odpowiedź "szybkości i prostoty postępowania" jest poprawna, ponieważ Art. 12 Kodeksu postępowania administracyjnego rzeczywiście podkreśla, że organy administracji publicznej mają obowiązek działać w sposób szybki oraz prosty. Zasada ta ma kluczowe znaczenie w kontekście efektywności działań administracyjnych, co z kolei przekłada się na jakość obsługi obywateli. W praktyce oznacza to, że procedury administracyjne powinny być jak najbardziej uproszczone, aby umożliwić szybkie załatwienie spraw. Warto zauważyć, że zasada szybkości i prostoty postępowania jest zgodna z ogólnymi zaleceniami w zakresie procedur administracyjnych, które promują przejrzystość, efektywność oraz zadowolenie klientów. Na przykład, wprowadzenie elektronicznych systemów składania wniosków znacząco przyspiesza procesy i redukuje biurokrację, co jest zgodne z duchem tej zasady. Dobrą praktyką jest również stosowanie standardowych formularzy, które ułatwiają obywatelom interakcję z administracją. W ten sposób można zauważyć, że sama zasada szybkości i prostoty postępowania przyczynia się do usprawnienia funkcjonowania administracji publicznej oraz zwiększenia satysfakcji obywateli.
Wybór odpowiedzi "dwuinstancyjności postępowania" jest mylący, ponieważ sugeruje, że przepis odnosi się do zasady dotyczącej złożoności procedur administracyjnych. Dwuinstancyjność, jako zasada, oznacza konieczność prowadzenia postępowania w dwóch etapach, co w rzeczywistości stoi w sprzeczności z ideą szybkości i prostoty. W kontekście administracji publicznej, dwuinstancyjność może wydłużać czas trwania postępowania, co w większości przypadków nie jest korzystne dla obywateli. Wybór odpowiedzi "praworządności" również jest niewłaściwy, ponieważ ta zasada dotyczy przestrzegania obowiązującego prawa przez organy administracji, a niekoniecznie szybkości postępowania. Praworządność koncentruje się na zapewnieniu, że wszelkie działania administracyjne są podejmowane zgodnie z przepisami prawa, a więc może wymagać bardziej skomplikowanych procedur, co stoi w opozycji do prostoty. Odpowiedź "prawdy obiektywnej" jest także nietrafiona, gdyż odnosi się do kwestii związanych z rzetelnością danych i faktów, a nie do zasadności procedur administracyjnych. Rozumienie tych zasad jest kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania administracji publicznej, ponieważ niektóre z tych odpowiedzi mogą prowadzić do błędnych wniosków i zrozumienia mechanizmów, które powinny służyć obywatelom w sposób jak najbardziej efektywny.