Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
BPO.01 Pytanie 1 161
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Prawdopodobieństwo wystąpienia niepożądanych zdarzeń związanych z wykonywaną pracą jest elementem oceny

A. ryzyka zawodowego.
B. zagrożeń na stanowisku pracy.
C. środowiska pracy.
D. ergonomii pracy.
BPO.01 Pytanie 1 162
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ograniczenie wysiłku fizycznego w pracy oraz w życiu codziennym prowadzi do

A. prawidłowej siły i pracy mięśni.
B. wzmocnienia kości.
C. powstania nowotworów.
D. zmniejszenia gęstości mineralnej kości.
BPO.01 Pytanie 1 163
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przedstawiony znak ostrzega przed

Ilustracja do pytania 3
A. substancjami toksycznymi.
B. substancjami żrącymi.
C. substancjami radioaktywnymi i promieniowaniem jonizującym.
D. prądem elektrycznym.
BPO.01 Pytanie 1 164
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Elektromonter w czasie pracy narażony jest przede wszystkim na czynniki

A. psychofizyczne i chemiczne.
B. uciążliwe i szkodliwe.
C. niebezpieczne i fizyczne.
D. biologiczne i drażniące.
BPO.01 Pytanie 1 165
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na zatrucia salmonellą narażony jest głównie

A. stolarz.
B. leśnik.
C. kucharz.
D. lekarz.
BPO.01 Pytanie 1 166
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Praca na stanowisku sprzedawcy w sklepie spożywczym działa szkodliwie przede wszystkim na jego

A. ośrodkowy układ nerwowy.
B. stawy i kręgosłup.
C. oczy i skórę.
D. płuca i serce.
BPO.01 Pytanie 1 167
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czynnik, którego oddziaływanie na pracownika prowadzi lub może prowadzić do choroby zawodowej, nazywa się

A. urazowym.
B. niebezpiecznym.
C. uciążliwym.
D. szkodliwym.
BPO.01 Pytanie 1 168
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Kto ponosi koszt badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w zakładach pracy?

A. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
B. Minister Ochrony Środowiska.
C. Pracodawca.
D. Minister Zdrowia.
BPO.01 Pytanie 1 169
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Badania wskazały na potrzebę podjęcia działań mających na celu ograniczenie hałasu na stanowiskach obsługi infolinii i poprawę klimatu akustycznego pomieszczeń. W tym celu zaproponowano następującą techniczną metodę ograniczenia hałasu:

A. stanowiska, na których działania pracownika wymagają rozmów, o stosunkowo wysokim stopniu trudności, powinny być umieszczone w wydzielonych obszarach pomieszczeń infolinii.
B. stanowiska hałaśliwe, związane z cechami osobniczymi pracowników czy głośno pracującym sprzętem, powinny być oddzielone od pozostałych lub znajdować się w oddzielnym pomieszczeniu.
C. sprzęt do komunikacji z klientem powinien umożliwiać regulację poziomu odsłuchu głosu osoby dzwoniącej na najniższym możliwym poziomie, zapewniającym zrozumiały przekaz informacji.
D. pracownicy powinni korzystać z przerw w pracy i wypoczywać np. w wydzielonych pomieszczeniach o większej przestrzeni niż przeciętne stanowisko, o odpowiedniej izolacyjności akustycznej i adaptacji akustycznej.
BPO.01 Pytanie 1 170
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownikowi, który uległ wypadkowi przy pracy lub zachorował na chorobę zawodową, przysługują

A. dodatkowe dni urlopu dla poratowania zdrowia.
B. świadczenia socjalne.
C. dodatki do wynagrodzenia zasadniczego.
D. świadczenia z ubezpieczenia społecznego.
BPO.01 Pytanie 1 171
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownik budowlany, który pracował na rusztowaniu, spadł z niego podczas pracy i zginął na miejscu. Po badaniu okazało się, że był pod wpływem alkoholu i środków psychotropowych. W takiej sytuacji rodzina ubezpieczonego zmarłego

A. nie otrzyma jednorazowego odszkodowania.
B. zostaje pozbawiona prawa do świadczeń z tytułu wypadku przy pracy.
C. otrzyma zasiłek chorobowy.
D. zachowuje prawo do świadczeń z tytułu wypadku przy pracy.
BPO.01 Pytanie 1 172
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba zatrudniona na podstawie umowy zlecenia uległa wypadkowi. Podmiot, na rzecz którego wykonywana była przez tę osobę praca, ma obowiązek sporządzić

A. protokół zdarzenia.
B. kartę wypadku.
C. protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy.
D. protokół powypadkowy.
BPO.01 Pytanie 1 173
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W terminie do 15 dnia roboczego miesiąca następującego po miesiącu, w którym został zatwierdzony protokół powypadkowy, pracodawca

A. przekazuje I część statystycznej karty wypadku do Urzędu Statystycznego.
B. wypłaca należne odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy.
C. przekazuje dokumentację powypadkową do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu wypłaty świadczeń.
D. dokonuje ponownej oceny ryzyka zawodowego na stanowisku, na którym doszło do wypadku.
BPO.01 Pytanie 1 174
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jeżeli w skali trójstopniowej prawdopodobieństwo wystąpienia danego zagrożenia uznano za wysoce prawdopodobne, a ciężkość następstw jest średnia, to ryzyko oszacowano i wyznaczono jego dopuszczalność jako ryzyko

Ilustracja do pytania 14
A. duże, niedopuszczalne.
B. duże, dopuszczalne.
C. średnie, niedopuszczalne.
D. średnie, dopuszczalne.
BPO.01 Pytanie 1 175
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy pracodawca zatrudniający pracowników w warunkach narażenia na działanie substancji i czynników rakotwórczych lub pyłów zwłókniających jest obowiązany zapewnić tym pracownikom okresowe badania lekarskie także

A. po rozpoczęciu pracy w kontakcie z tymi substancjami, czynnikami lub pyłami u innego pracodawcy.
B. obowiązkowo w ciągu roku po przejściu na emeryturę.
C. po rozwiązaniu stosunku pracy, jeżeli zainteresowana osoba zgłosi wniosek o objęcie takimi badaniami.
D. do 5 lat po ich odejściu z pracy.
BPO.01 Pytanie 1 176
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jak wynika z danych statystycznych w 2016 roku w porównaniu z rokiem 2010 liczba zatrudnionych w warunkach zagrożenia

Ilustracja do pytania 16
A. wzrosła w związku z zagrożeniami czynnikami mechanicznymi w transporcie i gospodarce magazynowej.
B. zmalała w każdym z rodzajów działalności branych pod uwagę w badaniu.
C. wzrosła w każdym z rodzajów działalności branych pod uwagę w badaniu.
D. zmalała w związku z zagrożeniami czynnikami mechanicznymi, a wzrosła w związku z uciążliwością pracy.
BPO.01 Pytanie 1 177
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Okresowym badaniom lekarskim podlegają

A. pracownicy po niezdolności do pracy trwającej dłużej niż 33 dni.
B. wszyscy pracownicy.
C. tylko ci pracownicy, którzy mają kłopoty ze zdrowiem.
D. wszystkie osoby przyjmowane do pracy.
BPO.01 Pytanie 1 178
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do środków dydaktycznych nie zalicza się

A. filmów.
B. fantomów.
C. pokazów.
D. tablic.
BPO.01 Pytanie 1 179
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązkiem pracodawcy zatrudniającego powyżej 250 pracowników jest utworzenie

A. komitetu bhp.
B. społecznej inspekcji pracy.
C. komisji bhp.
D. służby przeciwpożarowej.
BPO.01 Pytanie 1 180
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do zewnętrznych organów nadzoru nad bezpieczeństwem i warunkami pracy zalicza się między innymi:

A. Państwową Inspekcję Pracy, Państwową Inspekcję Sanitarną, Urząd Kontroli Skarbowej.
B. Najwyższą Izbę Kontroli, Urząd Wojewódzki, Rzecznika Praw Obywatelskich.
C. Państwową Inspekcję Pracy, Urząd Dozoru Technicznego, Państwową Inspekcję Sanitarną.
D. Państwową Straż Pożarną, Urząd Dozoru Technicznego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
BPO.01 Pytanie 1 181
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zatrudnianie kobiet w ciąży w godzinach nadliczbowych oraz w porze nocnej jest

A. możliwe, jeśli lekarz medycyny pracy wyrazi na to zgodę.
B. dopuszczalne, za pisemną zgodą pracownicy.
C. dopuszczalne.
D. zabronione.
BPO.01 Pytanie 1 182
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Ilu godzin w ciągu doby nie może przekraczać czas pracy młodocianego w wieku powyżej 16 lat?

A. 5 godzin.
B. 6 godzin.
C. 8 godzin.
D. 7 godzin.
BPO.01 Pytanie 1 183
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Młodociany w wieku powyżej 16 lat może być zatrudniony przy podnoszeniu, przenoszeniu i przewożeniu ciężarów, jeżeli jest to niezbędne do odbycia przygotowania zawodowego, gdy łączny czas wykonywania tych prac nie przekracza

A. 1/4 czasu pracy młodocianego.
B. 1/2 czasu pracy młodocianego.
C. 2/3 czasu pracy młodocianego.
D. 1/3 czasu pracy młodocianego.
BPO.01 Pytanie 1 184
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Umowa o pracę zawarta na czas określony albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc, która uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu

A. do końca urlopu macierzyńskiego.
B. do końca urlopu wychowawczego.
C. do dnia porodu.
D. do końca urlopu rodzicielskiego.
BPO.01 Pytanie 1 185
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, kto wbrew obowiązkowi nie zawiadamia właściwego okręgowego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy, podlega karze

A. ograniczenia wolności.
B. utraty pozwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej.
C. pozbawienia wolności.
D. grzywny.
BPO.01 Pytanie 1 186
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dla zapewnienia prawidłowego oświetlenia naturalnego w pomieszczeniu przeznaczonym na stały pobyt ludzi stosunek powierzchni okien, liczonej w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien być

A. większy niż 1:6
B. nie mniejszy niż 1:8
C. nie mniejszy niż 1:6
D. większy niż 1:8
BPO.01 Pytanie 1 187
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dla zapewnienia odpowiedniej wymiany powietrza pomieszczenia przeznaczone na pobyt ludzi powinny posiadać co najmniej

A. otwierane wszystkie okna.
B. klimatyzację.
C. otwieranych połowę okien.
D. wentylację mechaniczną lub grawitacyjną.
BPO.01 Pytanie 1 188
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W salach szkolnych natężenie oświetlenia ogólnego nie powinno być mniejsze niż

A. 500 lx
B. 150 lx
C. 200 lx
D. 300 lx
BPO.01 Pytanie 1 189
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca jest zobowiązany dostarczyć pracownikowi środki ochrony indywidualnej, które

A. spełniają wymagania dotyczące oceny zgodności, określone w odpowiednich przepisach.
B. spełniają wymagania określone w normach zakładowych.
C. są zaakceptowane przez załogę.
D. uzyskały certyfikat gwarancji jakości.
BPO.01 Pytanie 1 190
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W pomieszczeniu biurowym pracują dwie osoby. Na każdą z nich przypada 17 m3 wolnej objętości pomieszczenia. Wysokość tego pomieszczenia w świetle musi wynosić nie mniej niż

A. 2,5 m
B. 2,2 m
C. 3,0 m
D. 3,3 m
BPO.01 Pytanie 1 191
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Naukę interdyscyplinarną, zajmującą się przystosowaniem narzędzi, maszyn, środowiska i warunków pracy do autonomicznych i psychofizycznych cech i możliwości człowieka, zapewniając sprawne, wydajne i bezpieczne wykonanie przez niego pracy, przy stosunkowo niskim koszcie biologicznym nazywa się

A. ergonomią.
B. zarządzaniem zasobami ludzkimi.
C. mechaniką materiałów i konstrukcji.
D. organizacją pracy.
BPO.01 Pytanie 1 192
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Brak aktywności fizycznej powoduje zaburzenia procesów fizjologicznych, do których zalicza się

A. spowolnienie krążenia i spłycenie oddechu.
B. zwyrodnienie stawów i trzonów kręgowych.
C. zwiększenie wydolności fizycznej i umysłowej.
D. usprawnienie układu sercowo-naczyniowego.
BPO.01 Pytanie 1 193
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zapewnienie pracy w naturalnej pozycji, unikanie statycznego obciążenia, zredukowanie nadmiernych i niepotrzebnych ruchów to podstawowe zadania

A. medycyny pracy.
B. higieny pracy.
C. bezpieczeństwa pracy.
D. ergonomii koncepcyjnej.
BPO.01 Pytanie 1 194
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W ergonomii wykorzysuje się antropometrię, czyli

A. statystyczną identyfikację zagrożeń w środowisku pracy.
B. zespół technik, zasad i metod pomiarowych ciała ludzkiego.
C. działania obniżające wypadkowość w zakładzie pracy.
D. działania redukujące ryzyko zawodowe.
BPO.01 Pytanie 1 195
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Sygnały bezpieczeństwa przekazujące informacje istotne dla zachowania bezpieczeństwa i ochrony zdrowia pracowników nie mogą być

A. ręczne.
B. dźwiękowe.
C. świetlne.
D. graficzne.
BPO.01 Pytanie 1 196
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Odpowiedzialność za prawidłowe przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego spoczywa na

A. specjaliście do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.
B. Państwowej Inspekcji Pracy.
C. pracodawcy.
D. inspektorze bhp.
BPO.01 Pytanie 1 197
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Identyfikacja zagrożeń na stanowisku pracy polega na

A. sporządzeniu listy przepisów bhp obowiązujących na danym stanowisku.
B. sprawdzeniu stanowiska pod kątem wypadków i chorób zawodowych, które wystąpiły na tym stanowisku.
C. sporządzeniu listy zagrożeń występujących na danym stanowisku i określeniu ich charakterystyk.
D. sporządzeniu listy maszyn powodujących zagrożenie.
BPO.01 Pytanie 1 198
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W środowisku pracy hałas zalicza się do czynników

A. psychofizycznych.
B. chemicznych.
C. fizycznych.
D. biologicznych.
BPO.01 Pytanie 1 199
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Czynnik, którego oddziaływanie może utrudniać pracę lub obniżać zdolność do jej wykonywania, nie powodując jednak trwałego pogorszenia stanu zdrowia człowieka, nazywa się

A. niebezpiecznym.
B. urazowym.
C. uciążliwym.
D. szkodliwym.
BPO.01 Pytanie 1 200
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Klasyfikacja rodzajów pracy fizycznej według całkowitego dobowego wydatku energetycznego (przy 8-godzinnym dniu pracy). Wydatek energetyczny pracownika w ciągu doby wynosi 3500 kcal. Jego pracę na podstawie załączonej tabeli należy uznać jako

Ilustracja do pytania 40
A. lekką.
B. ciężką.
C. średnią.
D. umiarkowaną.