Odpowiedź 379,83 kg jest prawidłowa, ponieważ odpowiada masie stali A-IIIN o średnicy 10 mm, określonej w zamieszczonym zestawieniu. W kontekście projektowania konstrukcji żelbetowych, znajomość specyfikacji materiałowych oraz ich mas jest kluczowa dla zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości oraz bezpieczeństwa obiektów budowlanych. Dla prętów stalowych klasy A-IIIN, które charakteryzują się wysoką odpornością na korozję oraz dobrą plastycznością, masa 379,83 kg odzwierciedla rzeczywistą potrzebę materiałową na tym etapie realizacji projektu. Praktyczne zastosowanie tej wiedzy w budownictwie polega na precyzyjnym obliczeniu ilości potrzebnej stali, co przekłada się na optymalizację kosztów oraz minimalizację odpadów materiałowych. Warto także pamiętać, że zgodnie z normą PN-EN 1992-1-1, odpowiednie dobieranie materiałów jest niezbędne dla zapewnienia stabilności i trwałości konstrukcji, co czyni tę informację nie tylko istotną, ale wręcz niezbędną dla każdej firmy budowlanej.
Wybór jednej z pozostałych odpowiedzi może wynikać z nieporozumienia dotyczącego obliczeń masy stali zbrojeniowej. Odpowiedzi takie jak 246,84 kg czy 615,60 kg mogą wskazywać na nieprawidłowe zastosowanie wzorów obliczeniowych lub błędne zrozumienie charakterystyki materiału. Na przykład, 246,84 kg może sugerować, że obliczenia zostały przeprowadzone na podstawie niewłaściwego założenia dotyczącego długości lub ilości prętów. Z kolei całkowita masa 615,60 kg mogła powstać przez błędne zsumowanie masy kilku prętów, co jest typowym błędem w praktyce inżynierskiej. Ważne jest, aby przy obliczeniach uwzględniać nie tylko średnicę i klasę stali, ale także długość prętów oraz ich liczbę, co wpływa bezpośrednio na uzyskaną masę. Dlatego tak istotne jest dokładne zapoznanie się z danymi zawartymi w tabelach materiałowych oraz ich odpowiednie zastosowanie w praktyce projektowej. Praktyka budowlana wymaga precyzji i staranności, a błędy obliczeniowe mogą prowadzić do nieefektywnego wykorzystania materiałów, co w dłuższej perspektywie czasu jest kosztowne i może rodzić poważne konsekwencje w zakresie bezpieczeństwa konstrukcji.