Odpowiedź 'Przelotowy' jest poprawna, ponieważ układ dróg tymczasowych przedstawiony na schemacie ilustruje trasę, która wchodzi na teren budowy, przechodzi przez niego, a następnie wychodzi po przeciwnej stronie. Taki układ, zwany przelotowym, jest zgodny z zasadami projektowania dróg tymczasowych, które pozwalają na jak najefektywniejszy transport materiałów oraz sprzętu budowlanego. W praktyce, zastosowanie układu przelotowego minimalizuje czas przestoju transportu i zwiększa bezpieczeństwo na placu budowy, umożliwiając jednocześnie płynny ruch pojazdów. Zgodnie z zaleceniami branżowymi, układy przelotowe są preferowane w przypadkach, gdzie istnieje potrzeba ciągłego dostępu do różnych części terenu budowy. Ważne jest, by przy projektowaniu takich układów uwzględniać standardy bezpieczeństwa, takie jak odpowiednie oznakowanie dróg oraz zapewnienie wystarczającej widoczności dla kierowców.
Wybór odpowiedzi, która nie jest przelotowa, wskazuje na błędne zrozumienie układu dróg tymczasowych na terenie budowy. Układ promienisty opiera się na drodze, która rozchodzi się jak promienie z jednego centralnego punktu, co w kontekście budowy nie sprzyja efektywnemu przejazdowi pojazdów przez teren budowy. Tego typu układ może prowadzić do zatorów i utrudnień, szczególnie w sytuacjach, gdy ruch jest intensywny. Z kolei układ obwodowy, w którym droga otacza obszar budowy, jest stosowany w przypadkach, gdzie konieczne jest całkowite oddzielenie ruchu budowlanego od ruchu publicznego, ale nie umożliwia przejazdu przez teren budowy, co jest istotne w kontekście opisanego schematu. Natomiast układ wahadłowy pozwala na ruch w obu kierunkach, ale wymaga, aby jeden kierunek był zablokowany w danym czasie, co również nie odpowiada opisowi schematu przelotowego. Typowe błędy myślowe prowadzące do takich wniosków mogą wynikać z mylenia charakterystyki ruchu oraz braku zrozumienia koncepcji projektowania dróg tymczasowych, które powinny być zoptymalizowane pod kątem efektywności i bezpieczeństwa na placu budowy.