Efekt 3D jest kluczowy w uzyskiwaniu trójwymiarowego wyglądu obiektów w grafice wektorowej. Dzięki jego zastosowaniu można nadać płaskim kształtom wrażenie głębi i objętości, co jest szczególnie przydatne w ilustracjach takich jak misa z jabłkiem. W praktyce, efekt 3D pozwala na dodanie cieni, które tworzą iluzję światła i perspektywy, co jest niezbędne do realistycznego przedstawienia obiektów. W programach wektorowych, takich jak Adobe Illustrator, efekt ten można zrealizować poprzez wykorzystanie opcji takich jak 'Extrude & Bevel', które pozwalają na wydobycie formy z płaskiego konturu oraz modyfikację kątów i intensywności cieni. Dobrą praktyką jest również dostosowanie kolorów i gradacji, aby jeszcze bardziej podkreślić trójwymiarowość. Dzięki temu, ilustracja staje się bardziej angażująca i przyciągająca wzrok, co jest nie tylko estetyczne, ale także istotne w kontekście komunikacji wizualnej.
Podczas analizy odpowiedzi, które nie są poprawne, można zauważyć, że zastosowanie efektu szkicu może wydawać się atrakcyjne, ale w rzeczywistości nie spełnia wymagań uzyskania trójwymiarowego efektu. Szkic, często stosowany w początkowych etapach projektowania, służy głównie do mapowania pomysłów i nie jest wystarczający do stworzenia realistycznej prezentacji obiektów. Ponadto, efekty tekstur czy smużenia również nie są odpowiednie w kontekście uzyskania efektu 3D. Tekstury mogą dodać szczegółów do płaskiego obrazu, ale nie tworzą one głębi ani objętości. Z kolei smużenie to technika, która raczej podkreśla ruch lub dynamikę, co również nie jest celem w przypadku przedstawienia statycznego obiektu, jakim jest misa z jabłkiem. W rzeczywistości, wybierając niewłaściwe efekty, można łatwo wprowadzić w błąd odbiorcę, co prowadzi do nieprecyzyjnych lub mylących reprezentacji obiektów. Kluczowe jest zrozumienie, że trójwymiarowość wymaga nie tylko perspektywy, ale także cieniowania i odpowiedniego modelowania obiektów, co efekty 3D doskonale realizują, podczas gdy inne efekty mogą jedynie zniekształcić zamierzony przekaz wizualny.