Nadrukowanie warstwy farby nadającej drukowi efekt wypukłości, tak jak na ilustracji, wymaga przygotowania w pliku graficznym
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Aby uzyskać efekt wypukłości w procesie druku, istotne jest przygotowanie osobnych warstw w pliku graficznym, które będą odpowiadały za te elementy, które mają być widoczne jako wypukłe. W praktyce oznacza to, że każdy element, który chcemy podnieść, powinien być umieszczony na oddzielnej warstwie w programie graficznym, co umożliwia precyzyjne zarządzanie ich przezroczystością oraz doborem kolorów. Taki sposób pracy jest zgodny z najlepszymi praktykami w branży grafiki i druku. Dla przykładu, przy użyciu programów takich jak Adobe Illustrator czy CorelDRAW, projektanci mogą łatwo manipulować warstwami, co pozwala na uzyskanie wymaganego efektu trójwymiarowości. Dodatkowo, innowacyjne techniki druku, takie jak druk UV czy sitodruk, wykorzystują te warstwy, aby nałożyć dodatkowe materiały, jak np. lakiery wypukłe, co jeszcze bardziej podkreśla efekt wypukłości. Warto również pamiętać, że odpowiednie przygotowanie pliku graficznego jest kluczowe dla uzyskania zadowalających rezultatów końcowych, dlatego zaleca się przestrzeganie standardów dotyczących przygotowania plików do druku.
Wybór odpowiedzi, która nie uwzględnia potrzeby stworzenia osobnych warstw w pliku graficznym, prowadzi do nieprawidłowego zrozumienia procesu przygotowania graficznego do druku z efektem wypukłości. Często mylnie zakłada się, że montaż wszystkich użytków projektu w jednej warstwie jest wystarczający, co jest niezgodne z zaleceniami branżowymi dotyczącymi przygotowania plików do druku. Tego rodzaju podejście nie pozwala na optymalizację nałożenia farby oraz precyzyjne zarządzanie przezroczystością i kolorystyką potrzebną do uzyskania pożądanego efektu. Kolejna błędna koncepcja, dotycząca stosowania maski przycinającej w sytuacjach, które nie wymagają kolejnych warstw farby, również jest nieadekwatna – odpowiednia maska przycinająca nie zastąpi potrzeby oddzielnego przygotowania elementów, które mają być wypukłe. Elementy wypukłe w trybie RGB nie są właściwym podejściem do druku, ponieważ RGB jest trybem kolorów przeznaczonym dla ekranów, natomiast procesy druku opierają się na trybie CMYK, który lepiej odwzorowuje kolory w rzeczywistości. Zrozumienie tych podstawowych różnic jest kluczowe, aby uniknąć typowych błędów podczas projektowania oraz finalizacji materiałów do druku.