Ilustracja przedstawia układ zasilania silnika wysokoprężnego typu common rail. Układ ten charakteryzuje się wieloma zaletami, które są kluczowe we współczesnym inżynierii motoryzacyjnej. Przede wszystkim, w odróżnieniu od tradycyjnych systemów wtryskowych, system common rail umożliwia przechowywanie paliwa pod wysokim ciśnieniem w tzw. listwie ciśnieniowej. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne wtryskiwanie paliwa w różnych fazach pracy silnika, co przyczynia się do poprawy efektywności spalania oraz redukcji emisji spalin. Zastosowanie tego typu układów jest szerokie, obejmując nowoczesne pojazdy dostawcze oraz osobowe, w których priorytetem są zarówno osiągi, jak i ekologia. Dodatkowo, systemy common rail pozwalają na zastosowanie różnorodnych strategii wtrysku, takich jak wtrysk podwójny, co zwiększa elastyczność w dostosowywaniu się do zmieniających się warunków pracy silnika.
Wybór odpowiedzi wskazującej na niskoprężny gaźnikowy układ zasilania silnika jest nietrafiony, ponieważ gaźniki są technologią coraz rzadziej stosowaną w nowoczesnych silnikach, szczególnie w kontekście silników wysokoprężnych. Gaźnikowe układy zasilania charakteryzują się prostszą konstrukcją, jednak nie oferują one takiej precyzji dawkowania paliwa jak systemy wtryskowe. W silnikach wysokoprężnych najczęściej stosowane są układy wtryskowe, które pozwalają na dokładne kontrolowanie ilości wtryskiwanego paliwa. Dalej, odpowiedź wskazująca na silniki niskoprężne jest niewłaściwa, ponieważ w kontekście silników wysokoprężnych mówimy o układach, które operują przy znacznie wyższych ciśnieniach. Ponadto, klasyczny układ zasilania w silnikach wysokoprężnych, który opiera się na wtryskach bezpośrednich, wciąż ma swoje miejsce, ale jego ograniczenia w zakresie efektywności i emisji spalin są już daleko w tyle za technologią common rail, która przynosi znacznie lepsze wyniki. Ostatnia odpowiedź dotycząca silników Wankla jest również błędna. Silniki Wankla, znane ze swojej konstrukcji z wirującym tłokiem, nie są stosowane w kontekście omawianego układu zasilania. W rzeczywistości, silniki te wykorzystują zupełnie inne mechanizmy do spalania paliwa, co czyni je nieodpowiednimi w kontekście układów wysokoprężnych. Przyczyną takich błędów myślowych jest często nieznajomość różnic technologicznych pomiędzy różnymi typami silników oraz ich zasilania. Zrozumienie tych różnic jest kluczowe dla prawidłowej analizy układów zasilania w silnikach.