Ściągacz 2 został zaprojektowany specjalnie do demontażu łożysk wewnętrznych, co czyni go odpowiednim narzędziem w przypadku łożysk osadzonych w nieprzelotowych oprawach. Jego regulowane ramiona pozwalają na precyzyjne dopasowanie do średnicy łożyska oraz specyfiki oprawy, co minimalizuje ryzyko uszkodzenia zarówno łożyska, jak i oprawy. Przykładem zastosowania tego ściągacza może być demontaż łożyska w silniku elektrycznym, gdzie przestrzeń jest ograniczona, a dostęp do łożyska utrudniony. W takich przypadkach, wybór odpowiedniego narzędzia jest kluczowy dla zachowania integralności układu. W branży mechanicznej standardem jest stosowanie ściągaczy z regulowanymi ramionami, co podkreśla ich wszechstronność i efektywność. Takie podejście jest zgodne z najlepszymi praktykami, które zalecają używanie narzędzi dostosowanych do konkretnego zastosowania, co zapewnia zarówno bezpieczeństwo, jak i wydajność pracy.
Wybór niewłaściwego ściągacza do demontażu łożysk może prowadzić do wielu problemów. Ściągacze inne niż ściągacz 2, na przykład te o stałych ramionach, mogą nie być w stanie prawidłowo przylegać do łożyska, co skutkuje niemożnością jego usunięcia lub, co gorsza, uszkodzeniem łożyska oraz oprawy. Kluczowym błędem jest założenie, że każdy ściągacz jest uniwersalny. W rzeczywistości, konstrukcja oprawy oraz sposób osadzenia łożyska mogą znacząco wpływać na wybór narzędzia. Wykorzystanie ściągacza, który nie posiada regulacji, ogranicza możliwość dostosowania ramion do konkretnej średnicy łożyska, co prowadzi do nieefektywnej pracy oraz zwiększa ryzyko uszkodzeń. W przypadku łożysk osadzonych w nieprzelotowych oprawach, istotne jest, aby stosować narzędzia, które dostosowują się do warunków montażowych. Zastosowanie niewłaściwego ściągacza może także prowadzić do niebezpiecznych sytuacji, gdy narzędzie nie odłącza łożyska w sposób kontrolowany, co może spowodować nieprzewidziane urazy lub uszkodzenia. Kluczowe jest zatem zrozumienie specyfiki każdego narzędzia i jego przeznaczenia w kontekście demontażu łożysk, co jest częścią dobrych praktyk w inżynierii mechanicznej.