Przyczepa o konstrukcji skorupowej, przedstawiona na rysunku D, wyróżnia się jednolitą i aerodynamiczną formą, co pozwala na lepsze właściwości jezdne i mniejsze opory powietrza. Tego rodzaju konstrukcja jest szczególnie ceniona w transporcie towarów, ponieważ zapewnia lepszą stabilność w trakcie jazdy oraz skuteczniejsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. W przemyśle transportowym dąży się do minimalizacji ciężaru konstrukcji przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej wytrzymałości na obciążenia. Przykładem zastosowania przyczep skorupowych są nowoczesne pojazdy dostawcze, które korzystają z tego typu zabudowy, aby zwiększyć efektywność transportu. Dodatkowo, zastosowanie technologii kompozytowych w produkcji skorupowych nadwozi przyczep pozytywnie wpływa na ich odporność na korozję i uszkodzenia mechaniczne, co jest zgodne z najlepszymi praktykami branżowymi w zakresie długotrwałego użytkowania i oszczędności kosztów eksploatacji.
Wybór odpowiedzi innej niż D może wynikać z niepełnego zrozumienia różnic między różnymi rodzajami konstrukcji przyczep. Przyczepy z wyraźnie zaznaczonymi krawędziami i przegrodami, jak te przedstawione w pozostałych odpowiedziach, są charakterystyczne dla konstrukcji ramowych. Różnica ta jest kluczowa, gdyż przyczepy ramowe charakteryzują się większą sztywnością i odpornością na duże obciążenia, lecz nie zawsze oferują optymalne właściwości aerodynamiczne. Niekiedy błędne przypisanie konstrukcji do niewłaściwego typu wynika z mylnego przeświadczenia o ich wyglądzie bez zrozumienia ich właściwości użytkowych. Wybór tego rodzaju konstrukcji może również wynikać z przekonania, że wszystkie przyczepy muszą mieć widoczne przegrody dla lepszego rozdzielenia ładunku, co nie jest prawdą. W praktyce, przyczepy o konstrukcji skorupowej, dzięki swojej gładkiej powierzchni, są bardziej odporne na uszkodzenia oraz mają mniejsze opory powietrza, co przekłada się na oszczędność paliwa. Zrozumienie tych różnic jest kluczowe dla prawidłowego doboru przyczep do specyficznych potrzeb transportowych oraz minimalizacji kosztów operacyjnych.