Poprawna odpowiedź to 620 cm, co wynika z wytycznych dotyczących organizacji przestrzeni magazynowej i ruchu transportowego. Zgodnie z normami, minimalna szerokość drogi transportowej powinna być określona na podstawie szerokości wózków unoszących, ich ładunków oraz dodatkowej przestrzeni niezbędnej na bezpieczne mijanie się pojazdów. W przypadku dwukierunkowego ruchu z obsługą ładunków o szerokości 210 cm, minimalna szerokość drogi transportowej obliczamy na podstawie wzoru: 2a + 180 cm, gdzie a to szerokość ładunku. Po podstawieniu wartości otrzymujemy 2*210 cm + 180 cm = 600 cm. Wybór 620 cm jako odpowiedzi wskazuje na uwzględnienie dodatkowych czynników, takich jak strefy bezpieczeństwa czy przestrzeń na ruch pieszych. Takie podejście jest zgodne z praktykami branżowymi, które podkreślają znaczenie przestrzeni dla zapewnienia bezpieczeństwa zarówno pracowników, jak i operacji magazynowych. Zastosowanie odpowiednich norm pozwala ograniczyć ryzyko wypadków oraz zapewnia efektywność operacyjną w magazynie.
Wybór innej odpowiedzi wskazuje na nieprawidłowe zrozumienie zasad organizacji ruchu w magazynach. Odpowiedzi takie jak 450 cm, 560 cm, czy 310 cm pomijają kluczowe aspekty właściwego obliczenia minimalnej szerokości drogi transportowej. Odpowiedź 450 cm nie uwzględnia dostatecznej szerokości dla dwukierunkowego ruchu, co mogłoby prowadzić do utrudnień w manewrowaniu wózkami unoszącymi w przypadku zderzenia z innymi pojazdami lub osobami pieszymi. Odpowiedź 560 cm również nie spełnia wymogów bezpieczeństwa, gdyż nie zapewnia wystarczającej przestrzeni na ewentualne spowolnienie czy zatrzymanie się pojazdów w sytuacjach kryzysowych. Natomiast 310 cm jest zdecydowanie zbyt wąska dla takiego środowiska roboczego, co stwarzałoby poważne ryzyko kolizji i wypadków. Warto zauważyć, że w przypadku organizacji przestrzeni magazynowej, właściwe obliczenia i uwzględnienie dodatkowych marginesów bezpieczeństwa są kluczowe. W praktyce, nieprzestrzeganie tych zasad może prowadzić do nieefektywności operacyjnej, a także zwiększonego ryzyka urazów w miejscu pracy, co jest niezgodne z obowiązującymi standardami BHP. Dobrze zaplanowana droga transportowa powinna umożliwiać swobodny i bezpieczny ruch zarówno pojazdów, jak i pieszych, co jest kluczowym wymogiem w każdej nowoczesnej instalacji magazynowej.