Odpowiedź 61 dB jest poprawna, ponieważ zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska oraz standardami określającymi dopuszczalne poziomy hałasu, dla terenów zabudowy jednorodzinnej hałas generowany przez kolej linową w porze dziennej nie powinien przekraczać 61 dB. Wartość ta jest zgodna z tabelą dopuszczalnych poziomów hałasu, która wskazuje, że w przypadku obiektów mieszkalnych hałas nie powinien być uciążliwy dla mieszkańców. W praktyce oznacza to, że projektowanie infrastruktury transportowej, takiej jak kolej linowa, musi uwzględniać zasady akustyczne, aby minimalizować negatywny wpływ na komfort mieszkańców. Przykładem może być zastosowanie ekranów akustycznych czy odpowiedniego rozmieszczenia tras kolejowych w celu zminimalizowania hałasu w pobliżu zabudowy mieszkalnej. Warto również pamiętać o tym, że przestrzeganie norm akustycznych ma istotne znaczenie nie tylko dla jakości życia, ale także dla wartości nieruchomości w danym obszarze.
Odpowiedzi 40 dB, 50 dB oraz 56 dB są niepoprawne, ponieważ nie odzwierciedlają rzeczywistych standardów dotyczących dopuszczalnych poziomów hałasu w terenach zabudowy jednorodzinnej. Wartości te są zbyt niskie w kontekście hałasu generowanego przez kolej linową, który, mimo że jest jednym z mniej uciążliwych źródeł hałasu, ma swoją specyfikę. Wybierając 40 dB, można błędnie zakładać, że jest to standardowy poziom akceptowalny dla hałasu w środowisku mieszkalnym, jednak w rzeczywistości dla większości zastosowań, w tym transportu, norma ta jest zbyt surowa. Podobnie, wybór 50 dB i 56 dB nie uwzględnia realiów akustycznych, w jakich funkcjonują obiekty transportowe. Takie podejście może prowadzić do nieprawidłowych wniosków, które mogą skutkować problemami w projektowaniu i eksploatacji infrastruktury. Wartości te nie spełniają wymogów normatywnych ustanowionych przez organizacje zajmujące się ochroną środowiska. Przykładowo, w praktyce wartości hałasu na poziomie 61 dB są uznawane za bezpieczne i pozwalają na zachowanie komfortu życia mieszkańców. Niezrozumienie różnicy pomiędzy poziomami hałasu w różnych porach dnia oraz różnorodnych źródłach hałasu może prowadzić do błędnej interpretacji przepisów i niewłaściwego planowania przestrzennego.