Ustrój dźwiękochłonny przedstawiony na rysunku jest przestrzenny, co oznacza, że posiada trójwymiarową strukturę, która efektywnie pochłania fale dźwiękowe w szerszym zakresie częstotliwości. Przestrzenne ustroje dźwiękochłonne są często stosowane w akustyce architektonicznej, na przykład w salach koncertowych, teatrach czy studio nagraniowych, gdzie istotne jest uzyskanie wysokiej jakości dźwięku. Dzięki swojej konstrukcji, te ustroje nie tylko redukują odbicia dźwięku, ale również mogą być projektowane w taki sposób, aby poprawiać akustykę wnętrza. W praktyce, zastosowanie takich ustrojów może przyczynić się do redukcji hałasu oraz stworzenia odpowiednich warunków do słuchania muzyki lub prowadzenia rozmów. Obecnie, projektowanie przestrzennych ustrojów dźwiękochłonnych opiera się na normach akustycznych, takich jak ISO 11654, które definiują sposób pomiaru i klasyfikacji ich efektywności. Takie ustroje wymagają przemyślanego podejścia w kontekście umiejscowienia oraz materiałów, z jakich są wykonane, co jest kluczowe dla ich właściwego funkcjonowania.
Wybór odpowiedzi związanej z rodzajem ustroju dźwiękochłonnego, który nie jest przestrzenny, może wynikać z mylnego postrzegania jego funkcji i konstrukcji. Ustroje perforowane, które posiadają wiele małych otworów, mają na celu pochłanianie dźwięków głównie w wyższych pasmach częstotliwości, co czyni je mniej efektywnymi w obszarach, gdzie dominują niższe częstotliwości. W przypadku zastosowania w większych przestrzeniach, takich jak sale koncertowe, ich skuteczność może być znacznie ograniczona, a konieczność ich odpowiedniego rozmieszczenia staje się kluczowa. Z drugiej strony, membranowe ustroje dźwiękochłonne działają na zasadzie wibracji membrany, co powoduje ich efektywność głównie w określonym paśmie częstotliwości, jednak nie są one odpowiednie do rozwiązywania problemów akustycznych w sposób kompleksowy. Płytowe ustroje, choć mogą być stosowane w różnych warunkach, są zazwyczaj stosunkowo płaskie, co również ogranicza ich skuteczność w absorbowaniu dźwięków w trzech wymiarach. Przykłady zastosowania różnych typów ustrojów pokazują, że ich wybór musi być uzależniony od konkretnego kontekstu akustycznego, a brak znajomości tych różnic prowadzi do błędnych wniosków. Aby właściwie ocenić rodzaj ustroju dźwiękochłonnego, ważne jest uwzględnienie zarówno jego konstrukcji, jak i zamierzonego zastosowania w danej przestrzeni.