Odpowiedź 200 Nm+180° jest poprawna, ponieważ zgodnie z rysunkiem elementów tylnego zawieszenia, piasta koła powinna być dokręcona z określonym momentem obrotowym wynoszącym 200 Nm, co jest standardową praktyką w branży motoryzacyjnej. Moment ten zapewnia odpowiednie naprężenie, które jest kluczowe dla bezpieczeństwa i wydajności pojazdu. Dodatkowe obrócenie o 180° jest istotne, ponieważ umożliwia to osiągnięcie wymaganej specyfikacji montażowej, co zapobiega luzowaniu się elementów w trakcie eksploatacji. W praktyce, takie podejście zapewnia, że wszystkie elementy zawieszenia są solidnie zamocowane, co wpływa na stabilność i komfort jazdy. Warto również zwrócić uwagę, że stosowanie odpowiednich narzędzi pomiarowych oraz technik dokręcania, takich jak klucz dynamometryczny, jest kluczowe dla uzyskania precyzyjnego dokręcenia i uniknięcia potencjalnych uszkodzeń śrub oraz gwintów. Ważne jest, aby zawsze stosować się do zaleceń producentów pojazdów oraz obowiązujących norm, co zapewnia długowieczność i bezpieczeństwo komponentów zawieszenia.
Wybór odpowiedzi innej niż 200 Nm+180° wskazuje na brak zrozumienia kluczowych parametrów dokręcania elementów zawieszenia. Wartości takie jak 95 Nm, 36 Nm, 85 Nm+90° nie tylko nie spełniają wymaganych specyfikacji, ale również mogą prowadzić do poważnych konsekwencji w postaci uszkodzeń lub awarii zawieszenia. Moment dokręcania jest krytycznym parametrem, który ma bezpośredni wpływ na stabilność całej konstrukcji. Zbyt niski moment może spowodować, że elementy nie będą wystarczająco mocno związane, co może prowadzić do ich luzowania się w trakcie jazdy. Z drugiej strony, zbyt wysoki moment dokręcania może doprowadzić do uszkodzenia gwintów czy pęknięcia materiału, co również jest niebezpieczne. Odpowiedzi takie jak 85 Nm+90° sugerują, że osoba udzielająca odpowiedzi nie wzięła pod uwagę dodatkowego wymagania obrotu o 180°, co jest kluczowym aspektem w kontekście montażu piasty koła. W praktyce, brak wiedzy na ten temat może prowadzić do błędów w serwisie i naprawach pojazdów, co w dłuższym okresie może się odbić na bezpieczeństwie użytkowników drogi oraz wydajności pojazdu. Zrozumienie specyfikacji dokręcania i związanych z nimi parametrów jest zatem fundamentalną umiejętnością dla każdego technika czy mechanika, który chce zapewnić odpowiednią jakość i bezpieczeństwo usług motoryzacyjnych.