Odpowiedź B. jest prawidłowa, ponieważ zgodnie z normami stosowanymi w branży motoryzacyjnej, odstęp elektrod świec zapłonowych dla silników produkowanych od września 1996 r. powinien wynosić od 0,9 mm do 1,1 mm. Samochód wyprodukowany w styczniu 1998 r. wchodzi w tę kategorię, a zatem wymagany odstęp elektrod dla jego świec zapłonowych powinien mieścić się w tym zakresie. Odpowiedź B. wskazuje na pomiar 1,2 mm, co wykracza poza dopuszczalny zakres. Ustalenie poprawnego odstępu elektrod jest kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania silnika, ponieważ niewłaściwy odstęp może prowadzić do problemów z zapłonem, zwiększonego zużycia paliwa, a także wyższej emisji spalin. Dlatego podczas konserwacji silnika, warto regularnie kontrolować odstęp elektrod świec zapłonowych, aby zapewnić ich optymalne działanie i wydajność.
Prawidłowe dostosowanie odstępu elektrod świec zapłonowych jest kluczowym elementem dla zapewnienia efektywności pracy silnika. W przypadku silników wyprodukowanych po wrześniu 1996 r., odstęp elektrod powinien wynosić od 0,9 mm do 1,1 mm. Wybór niewłaściwego odstępu, jak wskazano w odpowiedzi, prowadzi do wielu konsekwencji, które negatywnie wpływają na działanie pojazdu. Przy zbyt małym odstępie może wystąpić zjawisko tzw. "wyładowania niepełnego", co skutkuje nieefektywnym spalaniem mieszanki paliwowo-powietrznej, obniżając moc silnika i zwiększając emisję spalin. Z kolei zbyt duży odstęp, jak w przypadku odpowiedzi, skutkuje trudnościami w inicjacji zapłonu, co może prowadzić do problemów z uruchamianiem silnika, a także zwiększać ryzyko uszkodzenia świec z powodu przegrzania. Ponadto, niewłaściwy odstęp elektrod może prowadzić do nadmiernego zużycia paliwa, co jest zarówno kosztowne, jak i szkodliwe dla środowiska. Ostatecznie, nieprzestrzeganie tych norm może prowadzić do poważnych problemów eksploatacyjnych, dlatego tak istotne jest, aby mechanicy i właściciele pojazdów byli świadomi wymogów dotyczących odstępu elektrod świec zapłonowych.