Technika użyta do przedstawienia fryzury na rysunku to kredki, co można zauważyć przez charakterystyczne miękkie przejścia kolorów oraz fakturę, która przypomina klasyczny rysunek kredkami. Kredki są doskonałym narzędziem do uzyskiwania gradientów i subtelnych detali, co pozwala na realizację skomplikowanych efektów wizualnych, takich jak naturalny wygląd włosów. W praktyce artystycznej, użycie kredek wymaga zrozumienia ich właściwości, takich jak stopień twardości, pigmentacja oraz techniki nakładania. Dobrą praktyką jest wykorzystanie różnych odcieni w celu uzyskania trójwymiarowości oraz głębi. Również odpowiednie nałożenie kolorów w warstwach pozwala na lepsze przejścia tonalne, co jest istotne przy oddawaniu realistycznych efektów. Ponadto, kredki w porównaniu do innych medium, takich jak akwarele czy farby plakatowe, dają artystom większą kontrolę nad detalami oraz precyzję w pracy nad skomplikowanymi obiektami, jak fryzury.
Wybór farby akwarelowej, markera lub farby plakatowej jako techniki wykonania fryzury na rysunku jest błędny, ponieważ każda z tych technik ma odmienne właściwości i efekty wizualne, które nie odpowiadają temu, co możemy zaobserwować w przedstawionym obrazie. Farby akwarelowe, znane ze swojej transparentności i zdolności do uzyskiwania delikatnych odcieni poprzez rozcieńczanie wody, nie pozwalają na tak precyzyjne detale jak kredki. W przypadku wykorzystania akwareli, efekty są bardziej płynne i mniej kontrolowane, co utrudnia oddanie faktury włosów. Markery, z kolei, zazwyczaj oferują intensywne, jednolite kolory, które mogą prowadzić do zbyt mocnych konturów i braku subtelności w przejściach kolorystycznych. Farby plakatowe, charakteryzujące się wysokim kryciem i wyrazistością, również nie nadają się do precyzyjnego rysunku włosów, gdyż ich aplikacja często skutkuje grubymi warstwami, które nie oddają naturalnego wyglądu. Wybierając medium do rysunku, kluczowe jest zrozumienie jego właściwości, co pozwala na lepsze odwzorowanie zamierzonych efektów, a nieprawidłowe wybory mogą prowadzić do nieadekwatnych rezultatów, które nie są zgodne z zamierzeniem artystycznym.