Wyniki egzaminu

Informacje o egzaminie:
  • Zawód: Technik hotelarstwa
  • Kwalifikacja: HGT.03 - Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • Data rozpoczęcia: 12 lutego 2025 10:08
  • Data zakończenia: 12 lutego 2025 10:24

Egzamin zdany!

Wynik: 24/40 punktów (60,0%)

Wymagane minimum: 20 punktów (50%)

Szczegółowe wyniki:
Pytanie 1

Nakrycie do serwisu płatków z mlekiem składa się z

Pytanie 2

Które urządzenie powinno się zastosować w restauracji hotelowej do wieloporcjowego podawania jajecznicy?

Pytanie 3

Gość złożył zamówienie w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji podpisania umowy handlowej. Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego ok. 30 minut w godzinach między 12<sup>00</sup> a 13<sup>00</sup>. Który z przedstawionych rodzajów przyjęć powinien recepcjonista zaproponować gościowi?

Pytanie 4

Która potrawa serwowana na śniadania wymaga smażenia?

Pytanie 5

W restauracji hotelowej część potraw przygotowano w obecności gości, wykorzystując wózek kelnerski.<br> Którą metodę obsługi zastosowano?

Pytanie 6

Jak powinna się zachować pokojowa, jeżeli podczas sprzątania pokoju zwolnionego przez gościa znalazła na biurku segregator z dokumentami?

Pytanie 7

Do hotelu wpłynęło zamówienie na usługi dodatkowe. Które działy hotelowe będą odpowiedzialne za ich realizację?

Ilustracja do pytania
Pytanie 8

W której kolejności, od lewej strony do prawej, kelner powinien układać elementy zestawu śniadaniowego na stole?

Ilustracja do pytania
Pytanie 9

Która z zasad nakrywania stołu jest <u><strong>niepoprawna</strong></u>?

Pytanie 10

Na podstawie przedstawionego grafiku obłożenia wskaż numery pokojów, które należy posprzątać "na czysto" 6 grudnia.

Ilustracja do pytania
Pytanie 11

Wskaż zdjęcie, które przedstawia zestaw typowy dla śniadania wiedeńskiego wzmocnionego?

Ilustracja do pytania
Pytanie 12

Na rysunku przedstawiono sposób podawania śniadania

Ilustracja do pytania
Pytanie 13

Trzepanie dywanów, pranie firan i zasłon oraz czyszczenie rolet to czynności porządkowe wykonywane podczas sprzątania

Pytanie 14

W której formie serwowany jest kilkudaniowy posiłek najczęściej spotykany w sanatoriach i ośrodkach wypoczynkowych, podawany wszystkim gościom do stolików o ustalonych godzinach i po z góry określonej cenie?

Pytanie 15

Która grupa zawiera elementy wyposażenia rozbudowanego węzła higieniczno-sanitarnego w hotelowej jednostce mieszkalnej?

Pytanie 16

Który z wymienionych pracowników zajmuje się utrzymaniem czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu z rozbudowaną strukturą organizacyjną?

Pytanie 17

Którego z elementów zastawy stołowej <u><strong>nie należy</strong></u> ustawić na stole przygotowując śniadanie – poranna herbata?

Pytanie 18

Kawa cappuccino to

Pytanie 19

Produkt widoczny na zdjęciu dodaje się do herbaty po

Ilustracja do pytania
Pytanie 20

Wskaż terminy przedawnienia roszczeń o naprawienie szkody wynikłej z utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionej do hotelu.

Pytanie 21

Która grupa elementów stanowi wyposażenie uzupełniające jednostki mieszkalnej w hotelu?

Pytanie 22

Która z podanych metod jest najbardziej odpowiednia do usunięcia gumy do żucia przyklejonej do dywanu?

Pytanie 23

Jak nazywa się podkład z miękkiej tkaniny, który rozkłada się na blacie stołu celem lepszego ułożenia obrusa?

Pytanie 24

Którą potrawę przygotowuje się przez wlanie wybitych jaj do wrzącej, osolonej i zakwaszonej wody, a następnie powolne gotowanie przez około 3 minuty?

Pytanie 25

W terminie od 4 do 17 listopada 2021 r. pani Maria Nowakowska przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaże. Wskaż datę wystawienia dokumentu przez pracownika hotelu.

Ilustracja do pytania
Pytanie 26

Pracownik działu gastronomii, który odbiera od dostawcy półprodukty potrzebne do tworzenia posiłków musi zachować szczególną uwagę w wytyczonych przez zakład krytycznych punktach kontroli, które mają elementarne znaczenie przy zastosowaniu systemu

Pytanie 27

Zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi jednostka apartamentowa w hotelu 5* powinna obejmować co najmniej

Pytanie 28

Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć parapety zewnętrzne w holach i korytarzach hotelu.

Ilustracja do pytania
Pytanie 29

Kawa z orzechowo-brązową pianką zwaną crema, to

Pytanie 30

Udostępnienie gościom hotelowym w czasie śniadania dużej liczby dań i napojów w dowolnej ilości to bufet

Pytanie 31

Przygotowując jednostkę mieszkalną do przyjęcia gościa VIP, w dniu jego przyjazdu należy

Pytanie 32

Wielopokojowe jednostki mieszkalne, przystosowane przede wszystkim do obsługi ruchu rodzinnego, to jednostki typu

Pytanie 33

Jaką wartość odszkodowania powinien wypłacić hotel gościowi, jeżeli podczas sprzątania jednostki mieszkalnej został uszkodzony laptop o wartości 6 000,00 zł, a koszt doby hotelowej wynosił 300,00 zł.

Pytanie 34

Wskaż wartość odszkodowania, którą powinien wypłacić hotel gościowi, jeżeli podczas pobytu został skradziony z jego jednostki mieszkalnej aparat fotograficzny o wartości 2 500 zł, a koszt doby hotelowej za ten pokój wynosi 140 zł.

Pytanie 35

Zakładanie czystego prześcieradła przedstawione na rysunkach 1-4 przebiega w kolejności

Ilustracja do pytania
Pytanie 36

Na podstawie zamieszczonego Zlecenia realizacji imprezy określ liczbę przerw kawowych na organizowanej w hotelu konferencji.

Ilustracja do pytania
Pytanie 37

Która z podanych atrakcji proponowanych gościom hotelowym <u><strong>nie należy</strong></u> do usług specjalnych?

Pytanie 38

Na podstawie zamieszczonego piktogramu, określ rodzaj usługi dodatkowej świadczonej w hotelu.

Ilustracja do pytania
Pytanie 39

Panu Krzysztofowi Zielińskiemu, zamieszkałemu w pokoju dwuosobowym, ukradziono nowy laptop, który kupił za 5 000 zł. Jaka wysokość odszkodowania przysługuje poszkodowanemu, jeżeli w hotelu obowiązuje cennik przedstawiony w ramce?

Ilustracja do pytania
Pytanie 40

Który rodzaj sprzątania należy zastosować w sytuacji pojawienia się w hotelu mrówek?