Wyniki egzaminu

Informacje o egzaminie:
  • Zawód: Technik hotelarstwa
  • Kwalifikacja: HGT.06 - Realizacja usług w recepcji
  • Data rozpoczęcia: 12 lutego 2025 10:08
  • Data zakończenia: 12 lutego 2025 10:23

Egzamin niezdany

Wynik: 6/40 punktów (15,0%)

Wymagane minimum: 20 punktów (50%)

Szczegółowe wyniki:
Pytanie 1

Do hotelu w Warszawie przybywa Premier Francji. Gość zostanie przywitany w holu recepcyjnym przez

Pytanie 2

Turystyką kwalifikowaną jest turystyka:

Pytanie 3

Podstawowym zadaniem hotelu, uwzględniając klasyfikację Maslowa, jest zaspokajanie potrzeby gościa w zakresie

Pytanie 4

Służba pięter to zespół pracowników, którego głównym zadaniem jest

Pytanie 5

Recepcjonista przyjmując rezerwację telefoniczną dotyczącą noclegu, powinien zapytać zamawiającego, przede wszystkim, o rodzaj pokoju oraz

Pytanie 6

W 50-tą rocznicę otwarcia hotelu "MEWA" zorganizowano uroczyste przyjęcie dla stałych klientów z udziałem prasy. Który instrument promocji zastosowano?

Pytanie 7

W recepcji hotelu gość życzy sobie zapłacić za pobyt kartą płatniczą. Jest to możliwe, jeśli recepcja dysponuje

Pytanie 8

Podczas standardowej procedury check-in recepcjonista sporządza komplet dokumentów związanych z przyjęciem gościa. Są to karta rejestracyjna oraz

Pytanie 9

Którą z wymienionych usług dodatkowych należy zapewnić gościom w Polsce, we wszystkich hotelach, motelach, pensjonatach, niezależnie od kategorii?

Pytanie 10

Tworząc analizę portfelową hotel wykorzysta

Pytanie 11

Na podstawie zamieszczonego cennika oblicz kwotę należną za usługi hotelowe, z których skorzystali Państwo Kowalscy tj. pobyt z pełnym wyżywieniem na 3 doby. Goście przyjechali do hotelu o godzinie 17<sup>00</sup>.

Ilustracja do pytania
Pytanie 12

HACCP to system

Pytanie 13

W procedurze obsługi VIP nie występuje etap

Pytanie 14

Która z wymienionych organizacji w Polsce skupia turystów?

Pytanie 15

Wskaż obiekty hotelarskie, dla których ustalono trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi.

Pytanie 16

Informację o przyjeździe gościa VIP, pracownik recepcji powinien w pierwszej kolejności przekazać

Pytanie 17

Który z pracowników recepcji hotelu przekazuje recepcjonistom bieżące informacje o stanie rezerwacji, dokonuje rezerwacji oraz przygotowywuje listy przyjazdów na określone terminy?

Pytanie 18

Za pośrednictwem którego dokumentu można dokonać przekazania należności z rachunku gościa na rachunek motelu za skorzystanie z usługi noclegowej?

Pytanie 19

Firma Thor podczas pobytu w hotelu skorzystała z 5 pokoi DBL, wyżywienia FB w terminie od 9 do 11 marca oraz wynajęła salę konferencyjną w dniach 9 i 10 marca po 4 godziny dziennie.<br> Cena za pokój w tym hotelu wynosi 300,00 zł, śniadanie wliczone jest w cenę noclegu, obiad kosztuje 40,00 zł, a kolacja 25,00 zł. Wynajęcie sali konferencyjnej to koszt 60,00 zł za godzinę.<br> Który z przedstawionych rachunków wstępnych powinien zostać wręczony przedstawicielowi firmy Thor do akceptacji podczas procedury wyrejestrowania z hotelu?

Ilustracja do pytania
Pytanie 20

Recepcjonista przyjmując od gościa aparat fotograficzny na przechowanie musi wypełnić kwit

Pytanie 21

Który dokument sporządzony przez recepcjonistę uwzględnia warunki rezerwacji?

Pytanie 22

Do świadczenia których z podanych usług nie są zobowiązane motele 4* i 5*?

Pytanie 23

Kwestie porządkowe oraz sposób świadczenia usług związanych z pobytem gościa w hotelu, zawarte są

Pytanie 24

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Ilustracja do pytania
Pytanie 25

Zestaw potraw składający się z tortilli, gaspacho, paelli jest charakterystyczny dla kuchni

Pytanie 26

Którą kwotę powinien zapłacić gość za skorzystanie z noclegu w terminie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT 8%?

Pytanie 27

Gość hotelu poprosił pracownika recepcji o rezerwację 3 biletów na samolot do Mediolanu. Z którego systemu rezerwacyjnego powinien skorzystać recepcjonista?

Pytanie 28

Który dokument stanowi podstawę do wydania klucza do pokoju hotelowego?

Pytanie 29

Który z wymienionych obiektów hotelarskich posiada co najmniej 30 miejsc RocEegowych, dostosowany jest do samoobsługi klientów oraz świadczy minimalny zakres usług związanych z pobytem gości?

Pytanie 30

Umożliwienie turystom przygotowania posiłków we własnym zakresie w schronisku, to usługa

Pytanie 31

Gość w zamówieniu na usługi hotelarskie zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie pobytu w hotelu obejmującego: nocleg, całodzienne wyżywienie, usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Który rodzaj usług powinien zaznaczyć recepcjonista przyjmujący zamówienie?

Pytanie 32

Gość walk in narzeka na zawyżoną opłatę pobraną przez taksówkarza korporacyjnego przewożącego go z lotniska do hotelu. Którą usługę powinien zaproponować mu recepcjonista?

Pytanie 33

Formularz rezerwacyjny służy do

Pytanie 34

W górskiej miejscowości wybudowano obiekt hotelarski, który posiada 8 pokoi dwuosobowych z łazienkami, restaurację serwującą całodzienne wyżywienie, parking dla gości, basen, siłownię oraz saunę. Którą z podanych nazw można nadać opisanemu obiektowi?

Pytanie 35

Na którym etapie kompleksowej obsługi gościa recepcjonista powinien poinformować go o warunkach dokonania przedpłaty?

Pytanie 36

Renomowany hotel zlokalizowany w międzynarodowym kurorcie świadczący usługi o najwyższym standardzie podniósł ceny średnio o 30%. Mimo tych działań wzrosła liczba turystów korzystających z usług tego obiektu. Jak nazywa się opisany mechanizm zachowań klientów?

Pytanie 37

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju jednoosobowego na dwie doby w drugim tygodniu maja.

Ilustracja do pytania
Pytanie 38

Bliny gryczane są potrawą charakterystyczną dla kuchni:

Pytanie 39

Skrót organizacji Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej to

Pytanie 40

Pojęcie marketing mix zawiera takie elementy, jak: