Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 1
Obsługa podróżnych w portach …

Do podróżnego chcącego skorzystać z całej oferty biura podróży na konkretny sezon i dokonać rezerwacji z dużym, wielomiesięcznym wyprzedzeniem, po cenie niższej, niż katalogowa, skierowana jest oferta

A. super last second.
B. first minutę.
C. last minutę.
D. all inclusive.
SPL.02 Pytanie 2
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy biletowo-bagażowej klient poprosił o przydzielenie miejsca w samolocie przy oknie, jak najdalej od wyjść ewakuacyjnych. Zgodnie z rozkładem miejsc w samolocie, pasażerowi można przydzielić miejsce

Ilustracja do pytania 2
A. 4A
B. 24G
C. 15C
D. 35B
SPL.02 Pytanie 3
Obsługa podróżnych w portach …

Na mapie w skali 1 : 3 500 000 odległość z Poznania do Warszawy wynosi 7 cm. Ile to jest km w rzeczywistości?

A. 2450 km
B. 50 km
C. 5 km
D. 245 km
SPL.02 Pytanie 4
Obsługa podróżnych w portach …

Z przedstawionej mapy wynika, że przy ul. Akademickiej znajduje się

Ilustracja do pytania 4
A. poczta.
B. pomnik.
C. hotel.
D. synagoga.
SPL.02 Pytanie 5
Obsługa podróżnych w portach …

Skrótem komputerowego systemu informacji i rezerwacji w transporcie kolejowym, związanego z dostarczaniem informacji oraz wystawianiem biletów jest

A. KSIRTK
B. SZSRK
C. GDS
D. CRS
SPL.02 Pytanie 6
Obsługa podróżnych w portach …

System mający na celu przetransportowanie oraz sortowanie bagaży podróżnych w porcie lotniczym to

A. Baggage Handling System.
B. Global Positioning System.
C. Explosive Detection System.
D. Baggage Drop-Off System.
SPL.02 Pytanie 7
Obsługa podróżnych w portach …

Czynności związane z obsługą pasażera na lotnisku przy odlocie obejmują kolejno:

A. check-in, kontrolę bezpieczeństwa, boarding.
B. boarding, check-in, zakup biletu.
C. nadanie bagażu kabinowego, kontrolę bezpieczeństwa, check-in.
D. kontrolę graniczną, odbiór bagażu, przejazd do miasta.
SPL.02 Pytanie 8
Obsługa podróżnych w portach …

Organem regulacyjnym, właściwym w sprawach nadzoru nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym, jest

A. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
B. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
C. Minister Infrastruktury i Rozwoju.
D. Straż Ochrony Kolei.
SPL.02 Pytanie 9
Obsługa podróżnych w portach …

Cena biletu normalnego w pociągu osobowym drugiej klasy wynosi 30,00 zł. Jaka będzie łączna kwota do zapłaty za przejazd 20-letniej studentki, rocznego dziecka oraz 14-letniego ucznia gimnazjum?

Ilustracja do pytania 9
A. 60,00 zł
B. 67,50 zł
C. 33,60 zł
D. 26,40 zł
SPL.02 Pytanie 10
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą o transporcie drogowym

A. rozkład jazdy nie musi być podawany przez ogłoszenia na wszystkich wymienionych w rozkładzie jazdy przystankach lub dworcach autobusowych.
B. wsiadanie i wysiadanie pasażerów odbywać się może poza przystankami określonymi w rozkładzie jazdy.
C. należności za przejazd są pobierane przez kierowców zgodnie z ich indywidualnymi wyliczeniami.
D. w kasach dworcowych oraz w autobusie znajduje się do wglądu pasażerów regulamin określający warunki obsługi podróżnych.
SPL.02 Pytanie 11
Obsługa podróżnych w portach …

Angielskim skrótem Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego jest

A. EASA
B. ICAO
C. IATA
D. ECAC
SPL.02 Pytanie 12
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg Intercity przyjechał na stację docelową podróży pasażera z 1,5-godzinnym opóźnieniem w stosunku do planowanego przyjazdu. Na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1371/2007 pasażer ten ma prawo do uzyskania od przedsiębiorstwa kolejowego odszkodowania za opóźnienie w kwocie stanowiącej równowartość

A. 35% ceny biletu.
B. 25% ceny biletu.
C. 100% ceny biletu.
D. 50% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 13
Obsługa podróżnych w portach …

Kto odpowiada za bagaż rejestrowany od momentu nadania do momentu jego odbioru przez pasażera na docelowym lotnisku?

A. Agent obsługi naziemnej w porcie nadania.
B. Straż Graniczna.
C. Agent obsługi naziemnej w porcie odbioru.
D. Przewoźnik lotniczy.
SPL.02 Pytanie 14
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiadający bilet na podróż morską o wartości 120 zł, zawiadomił przewoźnika o swojej rezygnacji z podróży dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem. Przewoźnikowi przed rozpoczęciem rejsu nie udało się sprzedać biletu innemu pasażerowi. Zgodnie z Ustawą Kodeks morski przewoźnik może zatrzymać część opłaty wynoszącą nie więcej niż

Ilustracja do pytania 14
A. 60 zł
B. 30 zł
C. 120 zł
D. 90 zł
SPL.02 Pytanie 15
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu kabinowym do samolotu można wnieść

A. wiertarkę i wiertła.
B. aparat fotograficzny i plastikowy statyw.
C. fajerwerki.
D. dezodorant w pojemniku 250 ml i pastę do zębów w pojemniku 150 ml.
SPL.02 Pytanie 16
Obsługa podróżnych w portach …

Rejs pasażera statkiem morskim zgodnie z umową przewozu miał trwać 3 godziny 45 minut. Statek dopłynął do miejsca docelowego z opóźnieniem z winy przewoźnika wynoszącym 2 godziny i 10 minut. Zgodnie z Rozporządzeniem PE i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową pasażer może domagać się odszkodowania wynoszącego

A. 100% ceny biletu.
B. 75% ceny biletu.
C. 95% ceny biletu.
D. 50% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 17
Obsługa podróżnych w portach …

Obywatel państwa trzeciego objętego obowiązkiem wizowym może wjechać na terytorium Polski na podstawie

A. biletu powrotnego.
B. wizy krajowej Wielkiej Brytanii.
C. dokumentu tożsamości.
D. zezwolenia na pobyt w Czechach.
SPL.02 Pytanie 18
Obsługa podróżnych w portach …

12 czerwca pasażer złożył skargę do przewoźnika dotyczącą naruszenia praw pasażera do informacji w czasie odbywania rejsu statkiem. Rejs miał miejsce 5 kwietnia. Skarga ta jednak nie została przyjęta, ponieważ pasażer skargę swoją powinien wnieść w terminie do

Ilustracja do pytania 18
A. 4 maja.
B. 5 czerwca.
C. 5 lipca.
D. 12 sierpnia.
SPL.02 Pytanie 19
Obsługa podróżnych w portach …

Jaka odpłatność zostanie naliczona pasażerowi, którego bagaż rejestrowany obejmuje walizkę ważącą 20,5 kg, a bagaż kabinowy torbę o masie 2,5 kg? Walizka ma wymiary 60 x 40 x 20 cm, natomiast torba - 45 x 35 x 25 cm. Pasażer dokonuje odprawy na lotnisku w szczycie sezonu.

Ilustracja do pytania 19
A. 273 zł
B. 186 zł
C. 262 zł
D. 441 zł
SPL.02 Pytanie 20
Obsługa podróżnych w portach …

Znak informacyjny D-22 "punkt opatrunkowy" został przedstawiony na rysunku:

Ilustracja do pytania 20
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
SPL.02 Pytanie 21
Obsługa podróżnych w portach …

Ustal wysokość odszkodowania przysługującego pasażerowi za odwołanie lotu z Warszawy do Lizbony, wiedząc, że odległość między tymi miastami wynosi około 2 760 km

Ilustracja do pytania 21
A. 400 EUR
B. 600 EUR
C. 1 500 EUR
D. 250 EUR
SPL.02 Pytanie 22
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżni, którzy opuszczają obszar Unii Europejskiej, są zobowiązani do zadeklarowania wywożonych lub wwożonych środków pieniężnych, jeżeli ich wartość jest równa lub wyższa niż

A. 10 000 EUR
B. 5 000 EUR
C. 450 EUR
D. 1 000 EUR
SPL.02 Pytanie 23
Obsługa podróżnych w portach …

Piktogram pokazany na rysunku oznacza

Ilustracja do pytania 23
A. kontrolę bezpieczeństwa bagażu.
B. punkt nadania bagażu rejestrowanego.
C. poczekalnię.
D. przechowalnię bagażu.
SPL.02 Pytanie 24
Obsługa podróżnych w portach …

Po stwierdzeniu zagubienia lub zniszczenia bagażu należy wypełnić na lotnisku

A. kwit TKT
B. formularz PIR
C. zgłoszenie IATA
D. dokument FC
SPL.02 Pytanie 25
Obsługa podróżnych w portach …

Na przywieszce bagażowej przedstawionej na rysunku numerem 1 oznaczono

Ilustracja do pytania 25
A. kod lotniska nadania bagażu.
B. kod lotniska docelowego bagażu.
C. skrót od nazwiska pasażera.
D. kod lotniska tranzytowego bagażu.
SPL.02 Pytanie 26
Obsługa podróżnych w portach …

Który z zestawów informacji zawiera dane do wpisania w karcie pokładowej wypełnianej na podstawie rezerwacji zamieszczonej na rysunku?

Ilustracja do pytania 26
A. Name: Kowalski, To: Warszawa
B. Seat No: ADT, To: Paryż
C. Name: Kowalski, Seat No: 16F
D. Seat No: 16F, VIA: Paryż
SPL.02 Pytanie 27
Obsługa podróżnych w portach …

Dokumentem kredytowym, który umożliwia realizację świadczeń zamówionych przez biuro podróży u kontrahenta zagranicznego, jest

A. voucher.
B. zamówienie.
C. weksel.
D. faktura.
SPL.02 Pytanie 28
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport wydany małoletniemu, który nie ukończył 13 lat, jest ważny od daty jego wydania przez

A. 12 miesięcy.
B. 5 lat.
C. 6 miesięcy.
D. 10 lat.
SPL.02 Pytanie 29
Obsługa podróżnych w portach …

Dokumentem upoważniającym do wejścia na pokład samolotu jest

A. karta pokładowa.
B. paszport.
C. voucher.
D. formularz rezerwacji.
SPL.02 Pytanie 30
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawioną informacją o podróży z Warszawy do Bolonii pasażer odbędzie pierwszą część podróży lotem o numerze rejsu

Ilustracja do pytania 30
A. L04917, przylatując do Frankfurtu o godzinie 12:30
B. A319, odlatując z Warszawy o godzinie 7:45
C. L0381, przylatując do Frankfurtu o godzinie 9:45
D. E195, odlatując z Warszawy o godzinie 9:45
SPL.02 Pytanie 31
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego odpowiedź na reklamację dotyczącą nienależytego wykonania umowy przewozu powinna być udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie

A. 60 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika.
B. 90 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika.
C. 120 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika.
D. 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika.
SPL.02 Pytanie 32
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby niepełnosprawne podczas podróży lotniczej mają prawo do

A. nieograniczonej możliwości wyboru miejsc siedzenia.
B. bezpłatnej pomocy od momentu znalezienia się na lotnisku do zajęcia miejsca w samolocie.
C. odpłatnej pomocy od momentu znalezienia się na lotnisku do zajęcia miejsca w samolocie.
D. bezpłatnego biletu na lot samolotem.
SPL.02 Pytanie 33
Obsługa podróżnych w portach …

Kontrola bezpieczeństwa pasażerów w porcie lotniczym przeprowadzana po odprawie biletowo-bagażowej prowadzona jest m.in. z wykorzystaniem

A. tylko kontroli manualnej.
B. kontroli manualnej lub kontroli przy zastosowaniu bramki magnetycznej.
C. kontroli przy zastosowaniu bramki magnetycznej lub kontroli odcisków palców.
D. kontroli manualnej lub kontroli przy zastosowaniu odcisków palców.
SPL.02 Pytanie 34
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Warszawy do Hamburga o godz. 10:00 powinien zgłosić się do odprawy biletowo-bagażowej najpóźniej o godzinie

Ilustracja do pytania 34
A. 10:00
B. 11:00
C. 12:00
D. 09:00
SPL.02 Pytanie 35
Obsługa podróżnych w portach …

Bagaż przewożony w lukach bagażowych samolotu to bagaż

A. kabinowy.
B. podręczny.
C. rejestrowany.
D. nierejestrowany.
SPL.02 Pytanie 36
Obsługa podróżnych w portach …

Numer miejsca w samolocie przydzielonego pasażerowi podczas odprawy biletowej wpisuje się na karcie pokładowej w polu

A. Time
B. Gate
C. Seat
D. Flight
SPL.02 Pytanie 37
Obsługa podróżnych w portach …

W skład zespołu ochrony lotniska nie musi wchodzić przedstawiciel

A. zarządzającego lotniskiem.
B. Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
C. straży pożarnej.
D. policji.
SPL.02 Pytanie 38
Obsługa podróżnych w portach …

Termin free airport shuttle bus oznacza

A. autobus specjalny do transportu pasażerów niepełnosprawnych na lotnisko lub z lotniska.
B. autobus do odpłatnego transportu pasażerów w komunikacji miejskiej zapewniającej transport na lotnisko lub z lotniska.
C. autobus do bezpłatnego transportu pasażerów na lotnisko lub z lotniska albo między terminalami.
D. autobus do transportu pasażerów, którzy wykupili transport na lotnisko lub z lotniska w biurze podróży.
SPL.02 Pytanie 39
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot adventure cruising oznacza

A. żeglarstwo morskie.
B. zabawę na promie.
C. rejsy morskie przygodowe.
D. turystykę wędrowną.
SPL.02 Pytanie 40
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawione na rysunku urządzenie wykorzystywane na lotniskach służy do

Ilustracja do pytania 40
A. dokonywania odprawy biletowo-bagażowej.
B. drukowania biletów lotniczych.
C. niszczenia przedmiotów zabronionych znalezionych w bagażach.
D. prześwietlania bagażu pasażerów.