Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 681
Obsługa podróżnych w portach …

Zjazd w kierunku miejscowości Pyzdry i Słupca wskazuje na drogę

Ilustracja do pytania 1
A. powiatową.
B. krajową.
C. wojewódzką.
D. lokalną.
SPL.02 Pytanie 682
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg, na który pasażer miał wykupiony bilet, odjechał o godzinie 17:30. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym pasażer może zażądać od przedsiębiorstwa kolejowego odszkodowania w minimalnej kwocie wynoszącej

Ilustracja do pytania 2
A. 50% ceny biletu.
B. 25% ceny biletu.
C. 15% ceny biletu.
D. 30% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 683
Obsługa podróżnych w portach …

Dezodorant jakiej pojemości może zostać w bagażu kabinowym pasażera po zakończonej kontroli bezpieczeństwa na lotnisku?

A. 250 ml
B. 100 ml
C. 200 ml
D. 150 ml
SPL.02 Pytanie 684
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki maksymalny okres ważności ma dowód osobisty wydany dziecku, które ukończyło 4 lata?

A. 2 lata.
B. 1 rok.
C. 5 lat.
D. 10 lat.
SPL.02 Pytanie 685
Obsługa podróżnych w portach …

Formularz wypełniany na lotnisku w przypadku utraty lub uszkodzenia bagażu to

A. Record of Nonimmigrant Arrival Departure – I-94
B. Baggage Tag – BT
C. Property Irregularity Report – PIR
D. Medical Information Sheet – MEDIF
SPL.02 Pytanie 686
Obsługa podróżnych w portach …

Instytucją, która ma za zadanie współpracować z samorządem terytorialnym i branżą turystyczną w zakresie promocji obszaru obejmującego działalność tej organizacji jako miejsca atrakcyjnego turystycznie w kraju i zagranicą, jest

A. Biuro Organizacji Podróży.
B. Informacja Turystyczna.
C. Regionalna Organizacja Turystyczna.
D. touroperator.
SPL.02 Pytanie 687
Obsługa podróżnych w portach …

Maksymalnie z jaką kwotą pieniędzy, bez obowiązku zgłaszania do oclenia, można podróżować po krajach Unii Europejskiej?

A. 10 000 euro
B. 15 000 euro
C. 100 000 euro
D. 20 000 euro
SPL.02 Pytanie 688
Obsługa podróżnych w portach …

Informacje o przedmiotach dozwolonych do przewozu w bagażu kabinowym są zamieszczane

A. na bilecie lotniczym otrzymanym w biurze podróży.
B. na przywieszce bagażowej wydanej przez przewoźnika lotniczego.
C. w karcie pokładowej przekazywanej w porcie lotniczym.
D. w folderach informacyjnych przewoźnika lotniczego.
SPL.02 Pytanie 689
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer nie otrzyma odszkodowania, jeżeli został poinformowany o odwołaniu jego lotu przed zaplanowaną datą podróży i nie zaoferowano mu zmiany planu podróży na co najmniej

Ilustracja do pytania 9
A. 7 dni.
B. 14 dni.
C. 3 dni.
D. 5 dni.
SPL.02 Pytanie 690
Obsługa podróżnych w portach …

Jak na karcie pokładowej oznaczone jest miejsce do wpisania liczby sztuk bagażu rejestrowanego?

A. CARRIER
B. WT
C. SEAT
D. PCS
SPL.02 Pytanie 691
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony piktogram umieszczony w wagonie kolejowym oznacza

Ilustracja do pytania 11
A. Uwaga! Niebezpieczeństwo upadku.
B. Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem potknięcia się.
C. Ostrzeżenie przed śliską powierzchnią.
D. Uwaga! Niebezpieczeństwo wypadnięcia.
SPL.02 Pytanie 692
Obsługa podróżnych w portach …

Który skrót literowy w procedurze przewozowej lotniczej oznacza pasażera na liście oczekujących na potwierdzenie rezerwacji?

A. PIR
B. SA
C. RQ
D. PTA
SPL.02 Pytanie 693
Obsługa podróżnych w portach …

Jeżeli pasażer podróżuje samolotem z bagażem rejestrowanym, to pierwszą odprawą, jaką przechodzi, jest odprawa

A. bezpieczeństwa.
B. biletowo-bagażowa.
C. celna.
D. paszportowa.
SPL.02 Pytanie 694
Obsługa podróżnych w portach …

Którym pociągiem ma jechać podróżny z Poznania Głównego do Wrocławia Głównego, by dojechać na miejsce przed godziną 12:30?

Ilustracja do pytania 14
A. KD – Os 69536
B. KD – Os 69980
C. IC – IC 83114
D. IC – TLK 5600
SPL.02 Pytanie 695
Obsługa podróżnych w portach …

Które dane z zamieszczonej rezerwacji biletu zostaną wykorzystane do wystawienia karty pokładowej?

Ilustracja do pytania 15
A. Linia lotnicza: LOT Polish, To: Warszawa
B. Time: 22:30, To: Warszawa
C. To: Tbilisi, Time: 22:30
D. Seat No: 195, VIA: Tbilisi
SPL.02 Pytanie 696
Obsługa podróżnych w portach …

W wystawionym bilecie kolejowym brakuje informacji o

Ilustracja do pytania 16
A. stacji odjazdu oraz godzinie dojazdu.
B. stacji docelowej i godzinie dojazdu.
C. dacie dojazdu oraz klasie wagonu.
D. godzinie odjazdu i numerze wagonu.
SPL.02 Pytanie 697
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z kartą pokładową pasażer

Ilustracja do pytania 17
A. zajął miejsce 47 w locie OKL018
B. zajął miejsce 24A w locie 47
C. leciał do Moskwy o godzinie 11:30
D. leciał do Larnaki 12 listopada.
SPL.02 Pytanie 698
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki jest kod lotniska tranzytowego zapisany na przywieszce bagażowej?

Ilustracja do pytania 18
A. MMS
B. DXB
C. MEL
D. LHR
SPL.02 Pytanie 699
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer z dysfunkcją narządu słuchu lub pasażer głuchoniemy według kodów określających rodzaj asysty dla pasażerów niepełnosprawnych lub pasażerów mających ograniczenia w poruszaniu się, według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) jest określany kodem

A. MEDA
B. MAAS
C. DEAF
D. BLIND
SPL.02 Pytanie 700
Obsługa podróżnych w portach …

Po odwołaniu lotu z powodu awarii samolotu koszty posiłków i napojów oraz wykonania rozmowy telefonicznej podczas oczekiwania pasażera na alternatywny lot ponosi

A. sam pasażer.
B. touroperator.
C. port lotniczy.
D. przewoźnik lotniczy.
SPL.02 Pytanie 701
Obsługa podróżnych w portach …

Kogo poddaje się kontroli bezpieczeństwa w transporcie lotniczym?

A. Członków Urzędu Konsularnego.
B. Marszałka Senatu.
C. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
D. Ministrów i wiceministrów.
SPL.02 Pytanie 702
Obsługa podróżnych w portach …

"Jet lag", czyli zespół objawów związany m.in. z zaburzeniami snu, obniżeniem koncentracji i zakłóceniem apetytu, pojawiający się w trakcie podróży lotniczej w kierunku równoleżnikowym (wschód-zachód, zachód-wschód), jest skutkiem nagłej zmiany

A. strefy czasowej.
B. wilgotności powietrza.
C. strefy klimatycznej.
D. ciśnienia powietrza.
SPL.02 Pytanie 703
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony bilet został wystawiony przez przewoźnika

Ilustracja do pytania 23
A. morskiego.
B. kolejowego.
C. lotniczego.
D. samochodowego.
SPL.02 Pytanie 704
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot excess luggage oznacza

A. nadbagaż.
B. bagażownię.
C. opłatę bagażową.
D. odbiór bagażu.
SPL.02 Pytanie 705
Obsługa podróżnych w portach …

O co zapytał podróżny w punkcie informacji kolejowej, używając zwrotu w języku angielskim: "Is this a direct train or do I have to change trains?"

A. Czy muszę jechać tylko tym pociągiem?
B. Czy muszę dokonywać rezerwacji na ten pociąg?
C. Czy jest to pociąg ekspresowy i muszę dopłacić do biletu?
D. Czy jest to pociąg bezpośredni, czy muszę się przesiadać?
SPL.02 Pytanie 706
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet zakupiony z wyprzedzeniem określa się w języku angielskim jako

A. single ticket.
B. discount ticket.
C. return ticket.
D. advance ticket.
SPL.02 Pytanie 707
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Gdańska do Tokio o godz. 8:40 ma zgłosić się na odprawę biletowo-bagażową najpóźniej o godzinie

Ilustracja do pytania 27
A. 07:10
B. 06:40
C. 08:10
D. 07:40
SPL.02 Pytanie 708
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot baggage reclaim oznacza

A. reklamację uszkodzonego bagażu.
B. odbiór bagażu rejestrowanego.
C. sortownię bagażu.
D. poczekalnię.
SPL.02 Pytanie 709
Obsługa podróżnych w portach …

Długość drogi na mapie w skali 1:25 000 wynosi 28 cm. Jej rzeczywista długość w terenie wynosi

A. 70 km
B. 7 km
C. 14 km
D. 3,5 km
SPL.02 Pytanie 710
Obsługa podróżnych w portach …

Słowo runway oznacza

A. drogę ewakuacyjną.
B. drogę kołowania.
C. tor wodny.
D. drogę startową.
SPL.02 Pytanie 711
Obsługa podróżnych w portach …

Który środek transportu jest najtańszy dla pasażera, który chce pokonać trasę 225 km i nie ma prawa do ulgi?

Ilustracja do pytania 31
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
SPL.02 Pytanie 712
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką informację powinien uzyskać pasażer, który chce dokonać w dniu poprzedzającym datę wylotu, odprawę biletową bez zgłaszania się na lotnisko?

A. Nie istnieje taka możliwość odprawy.
B. Na taką formę odprawy pasażer powinien posiadać specjalne zezwolenie lotniska, z którego startuje samolot.
C. Taka forma odprawy jest możliwa po wykupieniu specjalnego bonu i wysłaniu informacji sms do przewoźnika.
D. Jeśli dany przewoźnik oferuje taką możliwość, odprawiający może to zrobić przez internet lub telefon.
SPL.02 Pytanie 713
Obsługa podróżnych w portach …

Z przedstawionego diagramu wynika, że

Ilustracja do pytania 33
A. największą liczbę pasażerów korzystających z transportu lotniczego ogółem obsłużono w 2008 roku.
B. w latach 2008 i 2010 tyle samo pasażerów skorzystało z usług przewoźników niskokosztowych.
C. w latach 2006-2008 obserwuje się spadek liczby pasażerów korzystających z usług przewoźników niskokosztowych.
D. w 2010 roku większa liczba pasażerów skorzystała z usług przewoźników tradycyjnych, niż niskokosztowych.
SPL.02 Pytanie 714
Obsługa podróżnych w portach …

Do materiałów informacyjnych na temat usług turystycznych nie należy

A. przewodnik.
B. leaflet produktowy.
C. katalog touroperatora.
D. booking.
SPL.02 Pytanie 715
Obsługa podróżnych w portach …

Czynności obsługi pasażera na lotnisku przy odlocie obejmują kolejno:

A. nadanie bagażu kabinowego, kontrolę bezpieczeństwa, kontrolę celną.
B. rezerwację miejsca parkingowego, rezerwację miejsca w samolocie, przejazd autobusem lotniskowym.
C. odprawę biletowo-bagażową, kontrolę bezpieczeństwa, transport pasażera do samolotu.
D. boarding, odprawę bagażową, zakup biletu.
SPL.02 Pytanie 716
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą prawo przewozowe przewoźnik podczas przewozu osób nie odpowiada za

A. bagaż pozostawiony bez nadzoru obok środka transportu, którym pasażer podróżuje.
B. rzeczy, które podróżny przewozi ze sobą pod własnym nadzorem, jeżeli szkoda powstała z winy przewoźnika.
C. szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek opóźnionego przyjazdu lub odwołania regularnie kursującego środka transportowego, jeżeli szkoda powstała z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika.
D. szkodę, jaką podróżny poniósł wskutek przedwczesnego odjazdu środka transportowego.
SPL.02 Pytanie 717
Obsługa podróżnych w portach …

Litery w numerze rejsu LO 235 oznaczają

A. początkowy port lotniczy Londyn.
B. typ samolotu Boeing.
C. docelowe miasto rejsu Londyn.
D. przewoźnika lotniczego PLL LOT.
SPL.02 Pytanie 718
Obsługa podróżnych w portach …

Cena jednorazowego biletu normalnego w pociągu osobowym drugiej klasy wynosi 24,00 zł. Jaka będzie łączna kwota za przejazd 3-letniego dziecka, 24-letniej studentki i nauczyciela akademickiego?

Ilustracja do pytania 38
A. 27,84 zł
B. 44,16 zł
C. 20,16 zł
D. 62,00 zł
SPL.02 Pytanie 719
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony na rysunku piktogram oznacza

Ilustracja do pytania 39
A. oddzielną kolejkę dla kobiet i mężczyzn.
B. toalety.
C. przystanek autobusowy.
D. poczekalnię.
SPL.02 Pytanie 720
Obsługa podróżnych w portach …

Na rysunku przedstawiono plan miejsc w samolocie. Pasażer, któremu przydzielono miejsce 12A, będzie siedział

Ilustracja do pytania 40
A. w lewym rzędzie przy oknie na wysokości skrzydeł.
B. w prawym rzędzie na środku za skrzydłami.
C. w lewym rzędzie na środku na wysokości skrzydeł.
D. w lewym rzędzie przy oknie przed skrzydłami.