Odpowiedź TAS (True Airspeed) jest prawidłowa, ponieważ w kontekście pomiaru prędkości lotu samolotu, TAS odnosimy do rzeczywistej prędkości, z jaką samolot porusza się w stosunku do masy powietrza wokół niego. TAS jest kluczowym parametrem w lotnictwie, gdyż uwzględnia różnice w gęstości powietrza, które mogą być wynikiem zmian wysokości i temperatury. Dla pilotów, znajomość TAS ma fundamentalne znaczenie, szczególnie podczas planowania lotu i obliczania zasięgu. W praktyce, TAS pozwala na dokładniejsze przewidywanie zachowań samolotu w powietrzu, co jest niezbędne podczas manewrów w różnych warunkach atmosferycznych oraz w czasie lotu przez obszary o zmiennej gęstości powietrza. Ze względu na te czynniki, standardy branżowe, takie jak te określone przez Międzynarodową Organizację Lotnictwa Cywilnego (ICAO), podkreślają znaczenie monitorowania TAS w celu zapewnienia bezpieczeństwa i wydajności lotu.
Odpowiedzi IAS (Indicated Airspeed), EAS (Equivalent Airspeed) oraz CAS (Calibrated Airspeed) są błędne z kilku istotnych powodów. IAS to prędkość wskazywana przez prędkościomierz, która nie uwzględnia poprawek na błędy pomiarowe oraz zmiany w gęstości powietrza, co sprawia, że jest mniej przydatna w kontekście oceny rzeczywistej prędkości lotu. EAS, z kolei, jest skorygowaną prędkością wskazywaną, która uwzględnia gęstość powietrza, ale nie dostarcza pełnego obrazu rzeczywistej prędkości w warunkach lotu, zwłaszcza na dużych wysokościach, gdzie gęstość powietrza jest znacznie niższa. CAS to prędkość skorygowana, która również bierze pod uwagę błędy prędkościomierza, ale nie odnosi się bezpośrednio do rzeczywistej prędkości względem powietrza. Wiele osób myli te terminy, co prowadzi do nieporozumień dotyczących kluczowych koncepcji aerodynamiki. W praktyce, aby skutecznie planować lot i zapewnić bezpieczeństwo, piloci muszą stosować TAS, ponieważ ta miara pozwala na dokładniejsze obliczenia i dostosowania w czasie lotu, zwłaszcza w zmieniających się warunkach atmosferycznych. Ignorowanie różnic między tymi prędkościami może skutkować błędami w ocenie wydajności samolotu oraz w podejmowaniu decyzji operacyjnych.