Przedstawione na wykresie wyniki pomiarów sieci YC120-2SC150 dotyczą
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Wykres przedstawia zmiany wysokości (H) w milimetrach w funkcji odległości (S) w metrach, co bezpośrednio odnosi się do pomiaru wysokości zawieszenia przewodu jezdnego w warunkach statycznych. Analizując tego typu dane, inżynierowie mogą określić, czy przewody są prawidłowo umiejscowione, co jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa eksploatacji linii kolejowych i tramwajowych. Wysokość zawieszenia wpływa na dynamikę pojazdów oraz ich interakcję z infrastrukturą, co ma istotne znaczenie w kontekście norm i standardów branżowych, takich jak PN-EN 50122-1, które odnoszą się do bezpieczeństwa elektrycznego. Przykładem zastosowania takich danych jest projektowanie nowych tras kolejowych, gdzie inżynierowie muszą uwzględnić wysokości zawieszenia, aby uniknąć kolizji z pojazdami oraz innymi przeszkodami. Zrozumienie tych pomiarów jest zatem kluczowe dla projektowania, budowy oraz utrzymania infrastruktury transportowej.
Wybór innych odpowiedzi sugeruje błędne zrozumienie podstawowych zasad dotyczących pomiarów technicznych. Przykładowo, odpowiedzi dotyczące uniesienia przewodu w funkcji prędkości czy ugięcia ślizgacza w kontekście prędkości v=160km/h koncentrują się na dynamicznych aspektach, które w tym przypadku nie są reprezentowane na wykresie. Warto zauważyć, że wykres przedstawia wyłącznie zmiany wysokości w funkcji odległości, co jest charakterystyczne dla pomiarów statycznych. Pomiary dynamiczne, takie jak ugięcia w ruchu, wymagają zupełnie innych metod i narzędzi, co prowadzi do potencjalnych różnic w interpretacji danych. Również błędne wskazanie długości przęseł jako tematu pomiaru wskazuje na zrozumienie nieodpowiednich parametrów, które nie są związane z przedstawionym wykresem. Dobra praktyka inżynierska wymaga precyzyjnego zrozumienia kontekstu pomiarów oraz ich celu, co może znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo i efektywność projektów budowlanych. Wnioskując, kluczowe jest, aby przed przystąpieniem do analizy danych dokładnie zrozumieć, co one reprezentują oraz jakie są ich implikacje dla bezpieczeństwa i efektywności systemów transportowych.