Na rysunku przedstawione elementy zaznaczone cyframi 1 i 2 to
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Elektryczny silnik trakcyjny, oznaczony cyfrą 1, jest kluczowym elementem w pojazdach szynowych, wykorzystującym energię elektryczną do generowania mocy potrzebnej do napędu. W odróżnieniu od silników spalinowych, silniki elektryczne charakteryzują się wyższą sprawnością energetyczną oraz mniejszym wpływem na środowisko, co wpisuje się w standardy ekologiczne nowoczesnego transportu. Element oznaczony cyfrą 2 to przekładnia mechaniczna, która jest niezbędna do przenoszenia momentu obrotowego z silnika na koła, co umożliwia dostosowanie prędkości i siły napędowej. Przekładnie mechaniczne są często stosowane w inżynierii, gdzie precyzyjne dopasowanie mocy do wymaganych parametrów ruchu jest kluczowe. Przykładem zastosowania tych elementów są nowoczesne pociągi dużych prędkości, gdzie skuteczne połączenie silnika z przekładnią pozwala na osiąganie wysokich prędkości przy jednoczesnym zachowaniu stabilności i efektywności energetycznej. Takie konstrukcje są zgodne z najlepszymi praktykami branżowymi, które kładą nacisk na bezpieczeństwo, efektywność i minimalizację wpływu na środowisko.
Wybór odpowiedzi, która sugeruje, że element oznaczony cyfrą 1 to elektryczny silnik trakcyjny, a 2 to hamulec tarczowy, jest błędny z kilku powodów. Po pierwsze, hamulce tarczowe są zazwyczaj stosowane w układach hamulcowych pojazdów, a ich konstrukcja różni się znacznie od elementów przekładni. Hamulec tarczowy składa się z tarczy i zacisku, który działa na zasadzie tarcia, a nie przenoszenia momentu obrotowego. W kontekście pojazdów szynowych, hamulce pełnią inną funkcję, ponieważ nie są odpowiedzialne za przenoszenie napędu, lecz za jego zatrzymywanie. Kolejna nieprawidłowa koncepcja występuje w odpowiedzi, gdzie element 2 jest opisany jako obudowa łożyska osi. Obudowa łożyska to element, który pełni rolę wspierającą i stabilizującą łożyska, ale nie jest częścią układu przekładniowego, co jest istotne dla zrozumienia dynamiki pojazdu. Rozpoznawanie tych elementów jest kluczowe w kontekście inżynierii pojazdowej, a nieprawidłowe przypisanie ich funkcji prowadzi do nieporozumień dotyczących ich roli i działania. Użytkownicy często mylą funkcje silników i hamulców, co skutkuje błędną interpretacją ich zastosowania w systemach napędowych. Ważne jest, aby zrozumieć, że każdy z tych elementów ma swoją specyfikę i zastosowanie w odpowiednich kontekstach, co jest kluczowe w projektowaniu i użytkowaniu nowoczesnych pojazdów.