Statkiem przedstawionym na ilustracji jest gazowiec, co można stwierdzić na podstawie jego charakterystycznych dużych zbiorników. Gazowce są zaprojektowane specjalnie do transportu skroplonych gazów, w tym LNG i LPG, które wymagają szczególnych warunków przechowywania. Zbiorniki te muszą być wykonane z materiałów odpornych na niskie temperatury oraz ciśnienie, co jest zgodne z międzynarodowymi standardami, takimi jak SOLAS (International Convention for the Safety of Life at Sea) oraz IMDG (International Maritime Dangerous Goods Code). Przykładem zastosowania gazowców są dostawy LNG do elektrowni, gdzie gaz jest wykorzystywany jako paliwo. Ponadto, gazowce odgrywają kluczową rolę w handlu międzynarodowym, umożliwiając transport gazu z regionów bogatych w surowce do krajów potrzebujących energii. Właściwe zrozumienie konstrukcji i funkcji gazowców jest istotne dla profesjonalistów w branży żeglugowej i energetycznej.
Wybór chemikaliowca, masowca lub zbiornikowca jako odpowiedzi na to pytanie wskazuje na pewne nieporozumienia dotyczące klasyfikacji statków morskich. Chemikaliowce są zaprojektowane do transportu cieczy chemicznych, takich jak kwasy, oleje lub inne substancje niebezpieczne. Ich budowa, w tym zbiorniki, różni się od konstrukcji gazowców, które muszą sprostać innym wymaganiom technicznym związanym z transportem gazów skroplonych. Masowce natomiast transportują ładunki masowe, takie jak węgiel czy zboża, i mają zupełnie inną konfigurację ładunkową, co uniemożliwia ich pomylenie z gazowcami. Zbiornikowce to ogólna kategoria statków transportujących płyny, lecz niekoniecznie gaz skroplony. Często mylenie tych pojęć wynika z ogólnego zrozumienia funkcji statków, jednak kluczowe są różnice w ich konstrukcji i przeznaczeniu. Zrozumienie tych różnic jest niezbędne, aby skutecznie poruszać się w branży morskiej i zrozumieć specyfikę transportu różnych rodzajów ładunków. To właśnie znajomość dokładnych funkcji i charakterystyk statków pozwala na właściwe podejmowanie decyzji w kontekście logistyki morskiej.