Poprawna odpowiedź to 3 mile morskie, co można potwierdzić poprzez analizę krzywych zatrzymania swobodnego na wykresie. Po 21 minutach od momentu wykonania manewru 'Cała Naprzód-STOP', obserwujemy, że odległość, którą statek pokonał, wynosi dokładnie 3 mile morskie. W praktyce, umiejętność analizy wykresów krzywych zatrzymania jest kluczowa w żegludze, zwłaszcza podczas manewrów związanych z zatrzymywaniem jednostek pływających. Standardy nawigacyjne, takie jak te podane przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), podkreślają znaczenie zrozumienia dynamiki ruchu statku, co pozwala na lepsze planowanie manewrów i unikanie kolizji. Dodatkowo, znajomość opóźnienia w zatrzymywaniu się statku pomaga w podejmowaniu świadomych decyzji podczas zbliżania się do portu lub w obszarach o dużym natężeniu ruchu. Wartości odległości na wykresach tego typu są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa na morzu, dlatego ich dokładna interpretacja jest niezbędna dla każdej osoby zajmującej się nawigacją morska.
Analizując odpowiedzi, można zauważyć, że wiele z nich opiera się na błędnych założeniach dotyczących dynamiki ruchu statków oraz interpretacji wykresów zatrzymania. Odpowiedzi wskazujące na 0,7 mili morskiej, 4 mile morskie oraz 12 mil morskich wynikają z niedostatecznego zrozumienia tematu oraz niepoprawnej analizy danych przedstawionych na wykresie. W przypadku pierwszej wartości, 0,7 mili, może wynikać z błędnego pomysłu o zbyt szybkim zatrzymaniu jednostki, co jest sprzeczne z rzeczywistym procesem zatrzymywania, gdzie statek potrzebuje czasu, aby wyhamować. Z kolei odpowiedzi 4 mile i 12 mil morskich z kolei wskazują na nadmierne szacowanie odległości, co również jest błędem, który może wynikać z niepełnych danych lub mylnych obliczeń. Błędy te są typowe dla osób, które nie przeanalizowały wykresu dokładnie lub nie zrozumiały, jak odczytać krzywe zatrzymania. W praktyce, każdy nawigator powinien umieć czytać i interpretować wykresy tego typu, aby móc prawidłowo ocenić, jak długo i jak daleko statek będzie się poruszał po podjęciu decyzji o zatrzymaniu. Dlatego tak ważne jest, aby przed podejmowaniem decyzji na morzu, dobrze zrozumieć mechanikę ruchu jednostki oraz sposób, w jaki różne czynniki wpływają na czas i odległość potrzebną do zatrzymania statku.