Odpowiedź na rysunku 3. jest prawidłowa, ponieważ przycisk oznaczony jako "EVENT MOB 6" jest dedykowany do rejestrowania sytuacji nadzwyczajnych, takich jak wypadnięcie człowieka za burtę. Zgodnie z procedurami bezpieczeństwa na statkach, w przypadku zaistnienia sytuacji MOB, kluczowe jest natychmiastowe zarejestrowanie pozycji statku, aby umożliwić szybkie i skuteczne działania ratunkowe. Wciśnięcie tego przycisku powoduje zapisanie współrzędnych GPS, co jest niezbędne do przeprowadzenia procedur ratunkowych. W praktyce, skuteczne wykorzystanie systemów GPS oraz odpowiednich funkcji nawigacyjnych pozwala na minimalizację czasu reakcji w sytuacjach kryzysowych. Zgodnie z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa morskiego, takie działania są nie tylko zalecane, ale wręcz wymagane, aby zapewnić bezpieczeństwo załogi i pasażerów. Dobrą praktyką jest przeprowadzanie regularnych szkoleń dotyczących obsługi sprzętu nawigacyjnego oraz procedur w przypadku wypadków na morzu.
Wybrane odpowiedzi na rysunkach 1, 2 oraz 4 są błędne z kilku powodów. Przede wszystkim, nie wskazują one przycisku, który jest zgodny z procedurami bezpieczeństwa w przypadku wypadnięcia człowieka za burtę. Rysunek 1 może sugerować inny przycisk, lecz nie posiada oznaczenia związane z sytuacjami nadzwyczajnymi, co czyni go nieprzydatnym w kontekście rejestracji pozycji statku. Rysunek 2 również nie zawiera funkcji wymaganej do dokumentacji tego typu zdarzeń, co jest krytyczne w procesie podejmowania działań ratunkowych. Z kolei rysunek 4 może przedstawiać przycisk o innym przeznaczeniu, co dodatkowo wprowadza w błąd. W praktyce, brak odpowiedniego oznaczenia na przycisku w każdej z tych odpowiedzi prowadzi do nieprawidłowego zrozumienia procedur związanych z bezpieczeństwem na morzu. Osoby pracujące na statkach powinny być dobrze zaznajomione z każdym elementem systemu nawigacyjnego oraz jego funkcjami, aby w sytuacjach kryzysowych móc szybko i sprawnie reagować. Zastosowanie nieprawidłowych przycisków w takich sytuacjach może skutkować opóźnieniami w akcji ratunkowej, co jest nieakceptowalne w kontekście standardów bezpieczeństwa, takich jak SOLAS (International Convention for the Safety of Life at Sea). Ważne jest, aby w sytuacjach awaryjnych nie polegać na domysłach, lecz na precyzyjnych informacjach zawartych w instrukcjach obsługi oraz przeszkoleniu załogi.