Rysunek 1 przedstawia statek z dwoma czarnymi kulkami oraz czarnym diamentem na górze, które symbolizują statek zajęty pracami pogłębiarskimi lub podwodnymi, ograniczonym w zdolności manewrowej. Zgodnie z Międzynarodowymi Przepisami o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu (COLREG), ten system sygnalizacji ma na celu informowanie innych jednostek o ograniczonej manewrowości statku, co jest niezwykle istotne w kontekście bezpieczeństwa żeglugi. Statek tego typu powinien być widoczny z daleka, zwłaszcza w warunkach ograniczonej widoczności, takich jak mgła czy noc. Sygnalizacja ta ma na celu umożliwienie innym jednostkom odpowiedniego planowania manewrów, aby uniknąć kolizji. Przykładem zastosowania tej wiedzy jest sytuacja, w której kapitan statku, widząc oznakowanie, podejmuje decyzję o mniejszej prędkości i większej odległości od statku z ograniczoną manewrowością, co minimalizuje ryzyko niebezpiecznych sytuacji na wodzie.
Odpowiedzi pokazujące inne rysunki wskazują na brak zrozumienia kluczowych zasad sygnalizacji stosowanej w żegludze. Rysunki, które nie przedstawiają statku z dwiema czarnymi kulkami i czarnym diamentem, mogą ilustrować inne typy jednostek, ale nie spełniają wymogów dotyczących statków zajętych pracami pogłębiarskimi. Na przykład, rysunek 2, 3 lub 4 mogą przedstawiać jednostki o różnym oznaczeniu, które nie wskazują na ograniczoną manewrowość. Błąd w wyborze odpowiedzi może wynikać z mylenia różnych sygnałów wizualnych używanych przez statki. W praktyce, niezrozumienie tych różnic może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na wodzie, zwłaszcza w rejonach intensywnej żeglugi. Właściwe rozpoznanie sygnalizacji jest kluczowe dla zachowania bezpieczeństwa, a błędna identyfikacja sygnałów może skutkować niewłaściwymi manewrami ze strony kapitanów innych jednostek, co jest sprzeczne z zasadami bezpieczeństwa żeglugi. Kiedy statek nie jest prawidłowo zidentyfikowany, może to prowadzić do zderzenia lub innego niebezpiecznego incydentu, co podkreśla znaczenie wiedzy na temat międzynarodowych przepisów dotyczących oznaczeń na morzu.