Fragment dziennika ruchu (R-146) na stacji Bąkowa przedstawia sposób prowadzenia dziennika ruchu na szlaku
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź "jednotorowym z półsamoczynną blokadą liniową" jest poprawna, ponieważ analiza fragmentu dziennika ruchu (R-146) na stacji Bąkowa jednoznacznie wskazuje na jednostronny tor. Pociągi przyjeżdżają i odjeżdżają na tym samym torze, co eliminuje możliwość istnienia toru dwutorowego. W kontekście blokady, półsamoczynna blokada liniowa jest stosowana w takich systemach, gdzie operator musi ręcznie kontrolować niektóre aspekty ruchu, co zwiększa bezpieczeństwo na torach jednotorowych. Przykładowo, w systemach półsamoczynnych, operatorzy są odpowiedzialni za sygnalizację i monitorowanie ruchu pociągów, co odpowiada standardom zarządzania ruchem kolejowym, które zalecają, aby w sytuacjach jednostronnych torów stosować odpowiednie technologie zabezpieczeń, takie jak półsamoczynna blokada. Rozumienie tego systemu jest kluczowe dla zapewnienia efektywnego i bezpiecznego zarządzania ruchem kolejowym.
Wybór odpowiedzi związanej z torami dwutorowymi lub z samoczynną blokadą liniową jest błędny, ponieważ nie uwzględnia kluczowych informacji zawartych w dzienniku ruchu (R-146). Odpowiedzi te mylnie sugerują, że na stacji Bąkowa istnieje większa liczba torów, co jest sprzeczne z zapisem przyjazdów i odjazdów pociągów. W systemach kolejowych, tor dwutorowy pozwala na jednoczesny ruch pociągów w obu kierunkach, co nie może mieć miejsca w przypadku, gdy wszystkie pociągi korzystają z jednego toru. Dodatkowo, koncepcja samoczynnej blokady liniowej, która automatycznie zapewnia bezpieczeństwo ruchu, nie jest odpowiednia w kontekście analizowanej stacji, gdzie półsamoczynna blokada jest bardziej adekwatna. W półsamoczynnych systemach blokady, operatorzy odgrywają kluczową rolę w monitorowaniu sytuacji, co jest niezbędne na szlakach o ograniczonej infrastrukturze. Niezrozumienie różnicy między tymi systemami może prowadzić do poważnych błędów w analizie danych ruchu kolejowego oraz ich zastosowaniu praktycznym w zarządzaniu bezpieczeństwem na torach.