Aby zrozumieć, dlaczego odpowiedź 29,40 zł jest poprawna, należy przeanalizować cały proces obliczeń. W pierwszej kolejności, aby obliczyć różnicę w cenie biletów pomiędzy 1. a 2. klasą, musimy znać ceny brutto dla obu klas na trasie 152 km. Gdy już te ceny ustalimy, obliczamy różnicę, a następnie stosujemy ulgę dla studentów wynoszącą 51%. Jeśli na przykład cena biletu w 1. klasie wynosi 60 zł, a w 2. klasie 40 zł, różnica wynosi 20 zł. Po zastosowaniu ulgi 51% na tę kwotę, otrzymujemy 9,80 zł. Dla trzech studentów, 9,80 zł mnożymy przez 3, co daje nam 29,40 zł. To podejście jest zgodne z praktykami obliczania ulg na bilety i jest powszechnie stosowane w branży transportowej. Warto podkreślić, że zrozumienie takich obliczeń jest kluczowe dla efektywnego zarządzania budżetem w kontekście podróży studenckich, a także dla świadomego korzystania z ulg dostępnych dla różnych grup społecznych.
Wybierając inną odpowiedź, można wpaść w pułapki związane z błędnym obliczaniem różnicy w cenach biletów oraz niewłaściwym zastosowaniem ulg. Powszechnym błędem jest pomijanie kroku ustalania cen brutto, co prowadzi do nieprawidłowego oszacowania różnicy między klasami. Niekiedy studenci mogą skupiać się wyłącznie na kwocie ulgi, nie uwzględniając, że jest ona stosowana do zróżnicowanej wartości biletu. Wartości takie jak 20,00 zł, 42,60 zł czy 60,00 zł mogą wynikać z błędnego dodawania lub odejmowania, co jest powszechnym błędem przy obliczeniach matematycznych. W kontekście ulg studenckich, nie każdy bilet automatycznie kwalifikuje się do zniżki, dlatego kluczowe jest zrozumienie, że każda kwota musi być przeliczana na podstawie rzeczywistych cen biletów. Dobrą praktyką jest zawsze sprawdzanie cen biletów na stronach przewoźników, aby mieć pewność, że nasze obliczenia są oparte na najnowszych danych. Wnioskując, niepoprawne odpowiedzi mogą wynikać z nieuwagi lub z braku znajomości zasad obowiązujących w transporcie publicznym i ulgach, dlatego ważne jest, aby zawsze podchodzić do tego typu zadań z należytą starannością.