Wariant C jest poprawny, ponieważ dokładnie odzwierciedla dane przedstawione w Tabeli 1. Analizując ruch pasażerski, można zauważyć, że liczba pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach musi być zgodna z dynamiką pasażerów zatrzymujących się w pociągu. Na przystanku 2, wsiadło 250 pasażerów, a 150 wysiadło, co pozostawia 100 pasażerów w pociągu. Następnie, na przystanku 3, do pociągu wsiadło kolejnych 200 pasażerów, a 150 wysiadło, co łącznie daje 150 pasażerów dojeżdżających do stacji końcowej. Ważne jest, aby zauważyć, że brak danych o pasażerach wysiadających na końcowej stacji jest zgodny z przyjętymi założeniami, które często wykorzystuje się w analizach dotyczących ruchu pasażerskiego. Podobne analizy są standardem w branży transportowej, gdzie ścisła zgodność danych jest kluczowa dla zarządzania przepływem pasażerów oraz optymalizacji rozkładów jazdy. Zrozumienie tych zasad przyczynia się do lepszego planowania i poprawy efektywności systemów transportowych.
Wybór odpowiedzi, który nie jest wariantem C, wynika z kilku błędnych założeń dotyczących analizy pasażerskiego potoku. Wiele osób może błędnie interpretować dane, sądząc, że wystarczy jedynie zsumować liczby pasażerów wsiadających i wysiadających, aby uzyskać poprawny wniosek. To podejście nie uwzględnia dynamicznego charakteru ruchu pasażerskiego, który wymaga analizy szczegółowej każdej stacji z osobna. Na przykład, w przypadku odpowiedzi, która podaje niewłaściwe liczby wsiadających i wysiadających, można pomylić się w ocenie, ile pasażerów rzeczywiście pozostaje w pociągu. Taki błąd logiczny prowadzi do nieprawidłowych wniosków i może mieć poważne konsekwencje w kontekście planowania przewozów. Ponadto, niektóre odpowiedzi mogą sugerować, że na stacji końcowej mogą znajdować się pasażerowie, co jest sprzeczne z zasadą, że wszyscy pasażerowie opuszczają pociąg na końcu trasy. Dlatego kluczowe jest, aby przy analizie danych kierować się nie tylko liczbami, ale także kontekstem i założeniami, które rządzą danym systemem transportowym. Standardy branżowe zalecają, aby każda analiza była dokładnie przemyślana, z naciskiem na weryfikację danych oraz ich poprawność. Zrozumienie tych zasad jest niezbędne do skutecznego zarządzania systemami transportowymi.