Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
TWO.07 Pytanie 281
Pełnienie wachty morskiej i p…

Rozliczenie czasu dozwolonego w żegludze nieregularnej to tzw.

A. Time log.
B. Statement of facts.
C. Time sheet.
D. Time factor.
TWO.07 Pytanie 282
Pełnienie wachty morskiej i p…

Podczas załadunku statku, gdy ładowane są również towary niebezpieczne, to

A. decyzję o kolejności ich załadunku podejmuje oficer wachtowy.
B. towary niebezpieczne ładowane są w pierwszej kolejności.
C. decyzję o kolejności ich załadunku podejmuje foreman.
D. towary niebezpieczne ładowane są jako ostatnie.
TWO.07 Pytanie 283
Pełnienie wachty morskiej i p…

Po przejściu statku z akwenu o zasoleniu większym na akwen o zasoleniu mniejszym

A. zwiększy się przegłębienie na dziób.
B. zmniejszy się zanurzenie statku.
C. zwiększy się zanurzenie statku.
D. zwiększy się przegłębienie na rufę.
TWO.07 Pytanie 284
Pełnienie wachty morskiej i p…

Brest rufowy to lina cumownicza biegnąca od

A. rufy statku, prostopadle na nabrzeże.
B. rufy statku i umocowana do nabrzeża za rufą statku.
C. rufy statku i umocowana do nabrzeża na wysokości śródokręcia.
D. śródokręcia i umocowana do nabrzeża na wysokości rufy statku.
TWO.07 Pytanie 285
Pełnienie wachty morskiej i p…

Przedstawiony na rysunku sygnał jednoflagowy wg Międzynarodowego Kodu Sygnałowego oznacza, że

Ilustracja do pytania 5
A. potrzebuję holownika.
B. wlokę moją kotwicę.
C. mam pilota na statku.
D. potrzebuję pomocy.
TWO.07 Pytanie 286
Pełnienie wachty morskiej i p…

Zgodnie z klasyfikacją towarów niebezpiecznych przedstawiony na rysunku piktogram oznacza

Ilustracja do pytania 6
A. gazy palne.
B. substancje stałe łatwopalne.
C. materiały samozapalne.
D. materiały utleniające
TWO.07 Pytanie 287
Pełnienie wachty morskiej i p…

Przedstawiony na rysunku element wyposażenia cumowniczego to

Ilustracja do pytania 7
A. kluza otwarta.
B. kluza.
C. poler.
D. kausza.
TWO.07 Pytanie 288
Pełnienie wachty morskiej i p…

Przedstawiony na rysunku sygnał świetlny nadany aldisem przez statek w odpowiedzi na sygnał samolotu biorącego udział w akcji poszukiwawczo-ratowniczej oznacza

Ilustracja do pytania 8
A. niezrozumienie sygnału samolotu.
B. niemożność wykonania polecenia.
C. potwierdzenie, że statek będzie płynąć we wskazanym kierunku.
D. potwierdzenie odbioru sygnału samolotu.
TWO.07 Pytanie 289
Pełnienie wachty morskiej i p…

Publikacja Admiralicji Brytyjskiej "Admiralty List of Radio Signals vol 2" zawiera między innymi informacje o systemie

A. GMDSS
B. VTS
C. DGPS
D. NAVTEX
TWO.07 Pytanie 290
Pełnienie wachty morskiej i p…

Alarmowanie w niebezpieczeństwie głosem za pomocą radiotelefonu UKF odbywa się na kanale

A. 70
B. 71
C. 06
D. 16
TWO.07 Pytanie 291
Pełnienie wachty morskiej i p…

Metoda poszukiwań człowieka, który wypadł za burtę, wykorzystywana przez pojedynczy statek i samolot, to metoda

A. powiększającego się kwadratu.
B. sektorowa.
C. skoordynowana.
D. kursów równoległych.
TWO.07 Pytanie 292
Pełnienie wachty morskiej i p…

Łodzie ratunkowe oraz tratwy na statku oznaczane są numerami, przy czym dla środków rozmieszczonych

A. po prawej burcie stosuje się numery parzyste.
B. po lewej burcie stosuje się numery parzyste.
C. na dziobie stosuje się numery parzyste.
D. na rufie stosuje się numery parzyste.
TWO.07 Pytanie 293
Pełnienie wachty morskiej i p…

Przedstawiona za pomocą flag Międzynarodowego Kodu Sygnałowego wiadomość oznacza

Ilustracja do pytania 13
A. prowadzę prace poza burtą statku.
B. awarię silnika głównego statku.
C. wzywanie pomocy.
D. mam nurka w wodzie.