Poprawna odpowiedź wynika z prawidłowego obliczenia różnicy wysokości między prawą a lewą krawędzią korony drogi. W analizowanym przypadku rzędna lewej krawędzi wynosi -0,16 m, a rzędna prawej krawędzi to 0,11 m. Aby obliczyć różnicę, należy od rzędnej prawej odjąć rzędną lewej, co daje wynik 0,27 m. Tego rodzaju obliczenia są kluczowe w inżynierii drogowej, szczególnie w kontekście projektowania dróg na łukach, gdzie odpowiednie nachylenie korony drogi wpływa na bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Praktyczne zastosowanie tej wiedzy obejmuje m.in. projektowanie dróg, analizę ich stanu, a także ocenę wpływu nachylenia na odwodnienie drogi, co jest istotne dla trwałości nawierzchni. Znajomość zasad obliczeń różnic wysokości jest również istotna przy ocenie geometrii drogi i jej zgodności z obowiązującymi normami oraz standardami branżowymi, co wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Wybór nieprawidłowej odpowiedzi może wynikać z kilku typowych błędów w analizie danych z rysunku. Często mylące może być pomieszanie rzędnych krawędzi drogi oraz niepoprawne odczytywanie ich wysokości. Zastosowanie błędnej rzędnej lewej lub prawej krawędzi prowadzi do błędnych wyników. Na przykład, wybierając wysokość krawędzi lewej na poziomie -0,16 m, a następnie mylnie obliczając różnicę z inną wartością, taką jak 0,11 m, można uzyskać niepoprawne wyniki, co w rezultacie doprowadza do odpowiedzi takich jak 0,08 m, 0,16 m czy 0,11 m. Ponadto, niezrozumienie zasady obliczania różnicy wysokości, która polega na odjęciu rzędnej lewej od rzędnej prawej, skutkuje dalszymi błędami. W kontekście inżynierii drogowej, błędne obliczenia mogą prowadzić do nieprawidłowego projektowania, co z kolei wpływa na bezpieczeństwo użytkowników dróg. Dlatego tak ważne jest, aby przed przystąpieniem do obliczeń dokładnie analizować podane dane, upewnić się co do ich prawidłowego odczytania oraz rozumieć zasady działania nachylenia drogi, zgodnie z aktualnymi normami i dobrymi praktykami w branży budownictwa drogowego.