Połączenie w gwiazdę, które zostało zastosowane w przedstawionym na rysunku silniku indukcyjnym, jest jedną z najczęściej używanych metod łączenia uzwojeń w silnikach trójfazowych. W tej konfiguracji, końce uzwojeń U2, V2 oraz W2 są połączone, tworząc punkt wspólny, podczas gdy początki uzwojeń U1, V1 i W1 są podłączone do poszczególnych faz L1, L2 i L3. Taki sposób połączenia zapewnia, że na uzwojeniach silnika pojawia się niższe napięcie fazowe, co zmniejsza ryzyko przeciążenia uzwojeń przy rozruchu. Stosowanie połączenia w gwiazdę jest standardowe w przypadku silników o mniejszej mocy, gdzie wystarczające jest uruchomienie przy niższym momencie obrotowym. W praktyce, silniki połączone w ten sposób charakteryzują się mniejszymi stratami energii oraz większą stabilnością pracy. Warto również dodać, że w zależności od wymagań aplikacji, silnik można przełączać między połączeniem w gwiazdę a połączeniem w trójkąt, co jest możliwością dostosowania parametrów pracy do warunków eksploatacyjnych.
W przypadku odpowiedzi wskazujących na połączenie szeregowe, równoległe lub w trójkąt, istnieją istotne różnice w zasadach ich działania w kontekście silników indukcyjnych. Połączenie szeregowe, które można by rozważać, jest w praktyce rzadko stosowane dla silników trójfazowych, ponieważ może prowadzić do niejednorodnego rozkładu prądu, co w konsekwencji skutkuje dużymi stratami mocy oraz niestabilnością pracy silnika. W przypadku połączenia równoległego, również nie jest ono odpowiednie dla silników indukcyjnych, ponieważ wymagałoby jednoczesnego zasilania uzwojeń z różnych faz, co wprowadzałoby dodatkowe problemy związane z synchronizacją prądów oraz potencjalnymi uszkodzeniami. Natomiast połączenie w trójkąt, mimo że jest to jedna z popularnych metod łączenia silników, jest przeznaczone dla silników, które pracują przy wyższych momentach obrotowych, co w tym przypadku nie jest uzasadnione. Połączenie w trójkąt powoduje, że napięcie na każdym uzwojeniu jest pełne napięcie fazowe, co zwiększa prąd roboczy i obciążenie silnika. Niezrozumienie różnic między tymi połączeniami może prowadzić do błędnych decyzji w praktyce inżynieryjnej, a co za tym idzie, do nieprawidłowego doboru silników do aplikacji, co może negatywnie wpłynąć na efektywność całego systemu. Dobrą praktyką jest dokładne zrozumienie zastosowania każdego z tych połączeń oraz ich wpływu na parametry pracy silnika przed podjęciem decyzji o ich zastosowaniu.