Pytanie 1
Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy
Wynik: 29/40 punktów (72,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy
Dokumentem, który definiuje kluczowe warunki przyszłego kontraktu na zakup tonerów do drukarki, jest
Cennik otrzymany od dostawcy, zapisany w formacie pliku .xlsx, powinien zostać otwarty w aplikacji
Który z wymienionych sloganów spełnia wszystkie kryteria podane w tabeli?
Kryterium związku z marką | niesamodzielny |
Kryterium składniowe | równoważnik zdania |
Wykorzystane środki poetyckie | porównanie |
Zjawisko, w którym osoba dostrzega niezgodność pomiędzy posiadanymi informacjami a tymi, które są jej przekazywane na ten sam temat, na przykład dotyczące negatywnych skutków palenia, ilustruje teoria
Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?
Firma postanowiła zainwestować w reklamę telewizyjną. Wybrała lokalny kanał telewizyjny, w którym opłata za emisję reklamy wynosi 50 000,00 zł przy wskaźniku GRP=200. Jaki jest koszt dotarcia do 1% docelowej grupy odbiorców?
Negocjator powinien unikać
Firma zajmująca się produkcją proszku do prania, który ma niską cenę jednostkową oraz informacyjny charakter, powinna według siatki FCB zastosować w reklamie przekaz
Jak określa się przedstawienie i ocenę sytuacji negocjacyjnej, które jest zgodne z rzeczywistością, bez wpływu własnych przekonań, emocji i interesów?
Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?
Kiedy celem kampanii promocyjnej jest osiągnięcie wysokiej rozpoznawalności marki, należy
Agencja marketingowa wystawiła fakturę za stworzenie strony internetowej. Po dalszych negocjacjach agencja zdecydowała się przyznać klientowi zniżkę. Jaki rodzaj dokumentu powinna wystawić agencja?
Oblicz koszt osiągnięcia 1 punktu ratingowego, gdy kampania promocyjna wyniosła 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności tej kampanii to 25 punktów?
Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie programu lojalnościowego dla firmy ABC. Posiada bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Aby skutecznie chronić dane osobowe, agencja powinna wdrożyć
Jaką metodę druku powinno się wybrać do wykonania 20 sztuk banerów reklamowych?
Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do
W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na
Podczas negocjacji umowy na świadczenie usług reklamowych agencja decyduje się na rezygnację z części swoich wymagań, mając nadzieję, że jej kontrahenci postąpią podobnie. W tym przypadku agencja liczy na to, że zadziała zasada
Aby skutecznie opracować strategię marketingową oraz plan medialny, konieczne jest przeprowadzenie analizy sytuacji wyjściowej PEST. W związku z tym decyzje dotyczące wyboru mediów powinny być podjęte po zbadaniu czynników
Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie
Agencja reklamowa opracowuje ofertę sprzedaży artykułów promocyjnych, które mają być wykorzystane w kampanii skierowanej do młodej grupy odbiorców zainteresowanej najnowszymi trendami w modzie. Dobierając artykuły do grupy docelowej, powinna skupić się w głównej mierze na segmentacji
Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ wartość wydatków reklamowych poniesionych przez firmę PRIMAVERA WODA w marcu na reklamę w gazetach.
Rok/Miesiąc | lut-12 | mar-12 | ||
---|---|---|---|---|
Sektor | Brand | Media | Koszt [zł] | Koszt [zł] |
WODA MINERALNA | JURAJSKA | Magazyny | 24 200 zł | |
WODA MINERALNA | ŻYWIEC ZDRÓJ | Internet | 232 906 zł | |
WODA MINERALNA | STAROPOLANKA | Radio | 192 410 zł | |
WODA MINERALNA | STAROPOLANKA | Kina | 300 429 zł | |
WODA MINERALNA | BONART | Telewizja | 3 302 zł | |
WODA MINERALNA | BONART | Radio | 1 865 zł | 917 zł |
WODA MINERALNA | WIELKA PIENIAWA | Gazety | 21 960 zł | |
WODA MINERALNA | MUSZYNIANKA | Telewizja | 2 427 783 zł | |
WODA MINERALNA | MUSZYNIANKA | Radio | 16 760 zł | |
WODA MINERALNA | PRIMAVERA WODA | Telewizja | 1 971 932 zł | |
WODA MINERALNA | PRIMAVERA WODA | Gazety | 98 502 zł | |
WODA MINERALNA | PRIMAVERA WODA | Magazyny | 38 960 zł | |
WODA MINERALNA | CISOWIANKA | Telewizja | 2 093 355 zł | |
WODA MINERALNA | CISOWIANKA | Radio | 907 540 zł | 923 800 zł |
WODA MINERALNA | JUPIK | Magazyny | 45 000 zł | |
WODA MINERALNA | KROPLA BESKIDU | Telewizja | 3 028 275 zł | |
WODA MINERALNA | ZŁOTY POTOK | Gazety | 2 586 zł | |
WODA MINERALNA | POLSKIE ZDROJE | Internet | 8 300 zł | |
WODA MINERALNA | ŹRÓDŁO ŻYWIEC | Radio | 6 960 zł | |
WODA MINERALNA | CELESTYNKA | Gazety | 1 680 zł | |
Razem | 997 965 zł | 11 351 437 zł |
Jaką funkcję należy wykorzystać, aby w bazie danych klientów stworzonej w MS Excel, odnaleźć i pokazać kontrahentów agencji tylko z województwa podkarpackiego?
Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji
Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.
Na podstawie tabeli określ, która marka rowerów górskich jest najbardziej rozpoznawalna wśród konsumentów.
marka | spontaniczna świadomość marki [%] | spontaniczna świadomość reklamy [%] |
---|---|---|
Blast | 29 | 13 |
Fourwheel | 13 | 4 |
Dynamo | 18 | 11 |
Sixter | 24 | 21 |
Gdy podczas negocjacji jedna ze stron nie pragnie ustępować od swoich wyznaczonych celów i nie zamierza iść na kompromisy, to znaczy, że prowadzi negocjacje
Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?
Pierwszym składnikiem komunikatu reklamowego jest wskazanie
Reklama skierowana do konsumenta poruszającego się po mieście ma przede wszystkim charakter
W ofercie sprzedaży reklam na stronach www w części dotyczącej wymagań technicznych button opisano jako: "Przycisk reklamowy w lewej nawigacyjnej części strony, animowany bądź statyczny, w formacie pliku gif jpg, html lub flash." Zgodnie z wymaganiami, klient powinien zapisać plik z animacją w standardzie
Grupa docelowa firmy to osoby z zaburzeniami wzroku w przedziale wiekowym od 13 do 17 lat. Najskuteczniejszą metodą dotarcia do tej grupy będzie wykorzystanie reklamy
Uczestnicy negocjacji przedmiotowych rozwiązali trudności, starając się odnaleźć wiele różnych opcji, które umożliwiły wybór zadowalającego rozwiązania dla obu stron i prowadziły do długotrwałej współpracy. Jaką zasadę negocjacji przedmiotowych zastosowali uczestnicy?
Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są
Jaki rodzaj reklamy powinno zastosować przedsiębiorstwo, jeśli jego kampania reklamowa skupia się głównie na budowaniu luksusowego wizerunku produktu wśród bogatych kobiet?
Sprzedawca urządzeń wędkarskich, pragnąc dokładnie zaprezentować wędkarzom swój produkt, powinien wykorzystać reklamę
Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?
W badaniach ustalono, że członek grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w telewizji co najmniej trzy razy, aby osiągnęła ona zamierzone cele komunikacyjne. Skuteczna częstotliwość takiej kampanii wyniesie
Zdolność przystosowania się do zaokrąglonych form karoserii oraz przetłoczeń lub wytłoczeń oklejonego pojazdu to cechy folii