Pytanie 1
Do obiektów ekspedycyjnych znajdujących się w sieci PKP PLK S.A. zalicza się
Wynik: 3/40 punktów (7,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Do obiektów ekspedycyjnych znajdujących się w sieci PKP PLK S.A. zalicza się
Kiedy zachodzi potrzeba wyjęcia jednej iglicy z rozjazdu, to co należy zrobić?
Gdy pociąg wjeżdża z kierunku nastawni wykonawczej bez sygnału zgody na semaforze, dyżurny ruchu powinien
Zgłoszenie awarii w urządzeniach srk dyżurny ruchu zapisuje w sekcji
Elektryczne nastawnice jedno-, dwu- oraz czterorzędowe można spotkać w urządzeniach
Zarządzanie ruchem pociągów na posterunku zapowiadawczym oraz na przyległych szlakach jest obowiązkiem dyżurnego ruchu?
Wyodrębniony technicznie i organizacyjnie fragment linii kolejowej, stanowiący jeden obszar zarządzania ruchem kolejowym z zastosowaniem komputerowych lub przekaźnikowych urządzeń srk, wyposażonych w komputerowe pulpity nastawcze, określa się mianem
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Nie można odrzucać ani staczać zestawu wagonów, w którym wagony
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Wykorzystanie tablic tożsamości do zapowiadania pociągów jest wymagane w czasie
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Kierownik manewrów ma możliwość przestawiania wagony próżne jednoosobowo bez działania hamulca zespolonego w liczbie nieprzekraczającej
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie działania nie są realizowane przez dyżurnego ruchu manewrowego?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W elektromechanicznych urządzeniach, manualne zwalnianie zastawki elektrycznej bloku początkowego jest wymagane w przypadku
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Spis tras, na których dozwolone jest jedynie pojedyncze prowadzenie, obejmuje
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Weryfikacja poprawności działania zamknięć nastawczych z płytką o grubości 4 mm powinna być przeprowadzona
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Sygnał S4 (jedno pomarańczowe światło migające na semaforze) pozwala na poruszanie się z maksymalną prędkością dozwoloną na danym odcinku toru kolejowego oraz wskazuje, że kolejny semafor daje sygnał umożliwiający jazdę z prędkością nieprzekraczającą
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Kliny zastawcze blokują możliwość przełożenia
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zablokowanie bloku końcowego przy prawidłowo funkcjonującej blokadzie liniowej oznacza
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Aby zademonstrować wskaźnik W24 w połączeniu z sygnałem zezwolenia na semaforze przy odjeździe pociągu, dyżurny ruchu musi
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jaka powinna być minimalna długość miejsca parkingowego do awaryjnego odstawienia uszkodzonych wagonów przewożących towary niebezpieczne?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dyżurny ruchu nie ma prawa czekać dłużej niż czas podany w systemie SWDR na spóźniony pociąg zmierzający na skomunikowanie, jeśli kolejny pociąg umożliwiający dojazd do wszystkich stacji odjeżdża w ciągu
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie funkcje pełni aplikacja SERWO, będąca elementem Systemu Wspomagania Dyżurnego Ruchu?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Oględzin rozjazdów w danym dniu na posterunku nie przeprowadza się, jeżeli
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Informacje o wprowadzeniu nowych sygnalizatorów, istotnych dla konkretnego pociągu, powinny być przekazywane drużynie pociągowej
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zdarzenie odebrania lub nadania sygnału "ALARM" przez radiotelefon dyżurnego ruchu powinno być zapisane w
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Do punktów zapowiadawczych, które uczestniczą w kierowaniu ruchem pociągów, zalicza się
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Podczas formowania składu pociągu mogą być wykorzystane
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Strefa stacji lub innego punktu kontrolnego, w której urządzenia zarządzania ruchem kolejowym są obsługiwane z jednej nastawnicy, to
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Ciągłą wymianę poszczególnych składników nawierzchni kolejowej (np. szyn z łącznikami, podkładów, podsypki) określamy jako naprawę
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W pobliżu stacji, w punkcie rozgałęzienia linii lub łącznicy, przy przechodzeniu z toru jednotorowego na dwutorowy oraz vice versa, powinien znajdować się posterunek
Brak odpowiedzi na to pytanie.
SWDR to system komputerowy
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W trakcie prowadzenia ruchu kolejowego przy użyciu dziennika ruchu w rubryce 3 (trzeciej) należy zapisać numer
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Maksymalna prędkość jazdy manewrowej w kierunku toru za pociągiem, który został wyprawiony, nie może przekraczać
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Nastawnia wykonawcza to punkt nastawczy, gdzie obsługiwane są
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W sytuacji, gdy nie ma potwierdzenia przybycia pociągu, trzeba ustalić przyczynę braku tego potwierdzenia po upływie
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Tor, po którym porusza się pociąg w obrębie posterunku ruchu, a także zwrotnice usytuowane w tym torze oraz urządzenia do sterowania ruchem kolejowym, które są poza tym torowiskiem i mają na celu jego zabezpieczenie, są nastawiane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo jazdy, nazywany jest
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Do blokowania zwrotnic z zamknięciami nastawczymi w określonej pozycji nie służą
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Posterunek pomocniczy uczestniczy w ogłaszaniu wyłącznie pociągów
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W pociągach z podwójnym napędem na pierwszej pozycji powinna znajdować się lokomotywa o
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Ocena gotowości toru dla przejazdu pociągu przez pracowników punktu sterowania polega na weryfikacji
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Maksymalna prędkość, z jaką może poruszać się pociąg ratunkowy przez przejazd okresowo zamknięty, gdzie ruch pociągów jest wstrzymany, nie może przekraczać
Brak odpowiedzi na to pytanie.