Pytanie 1
Jakie czynności hotelu są realizowane w ramach działań public relations?
Wynik: 21/40 punktów (52,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Jakie czynności hotelu są realizowane w ramach działań public relations?
Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najodpowiedniejsza dla rodziny z dwojgiem dzieci w wieku przedszkolnym, która przebywa w hotelu?
Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.
sala/data | BIAŁA 20 osób | NIEBIESKA 100 osób | SZARA 20 osób | KREMOWA 100 osób | ZŁOTA 20 osób |
---|---|---|---|---|---|
10.07 | |||||
11.07 | R - a | ||||
12.07 | R - a | ||||
13.07 | R – b | R - a | R - b | ||
14.07 | R – b | R - b | |||
15.07 | R - b | ||||
Legenda: R – a: zajęta w godz. 900-1300 R – b: zajęta w godz. 1400-1800 można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota. wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800 |
Korzystając z danych w tabeli, ustal częstotliwość wykonywania masażu serca przy udzielaniu pierwszej pomocy osobie, która jest nieprzytomna i nie oddycha.
Reanimacja krążeniowo-oddechowa | Niemowlę do 1 roku życia | Dziecko od 1 roku życia do okresu pokwitania | Dorosły od okresu pokwitania |
---|---|---|---|
Rozpoczęcie działań ratujących | 5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć | 5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć | 30 uciśnięć |
Miejsce ucisku | środek linii sutkowej | jeden palec powyżej dołu mostka | dwa palce powyżej dołu mostka |
Głębokość ucisku | 1,5 – 2,5 cm | 2,5 – 3,5 cm | 4 – 5 cm |
Częstotliwość ucisku mostka | do 120 na minutę | 100 na minutę | 100 na minutę |
Proporcje wdech-ucisk | 2 : 30 | 2 : 30 | 2 : 30 |
Do jakiego działu hotelowego recepcjonista powinien skierować zgłoszenia o usterkach w pokojach, które zgłosili goście?
Jak powinien zareagować pracownik recepcji na zdenerwowanie gościa, które wynika z faktu, że mimo zamówienia usługi budzenia, nie obudził się o ustalonej porze i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?
Jakiego rodzaju pokój powinien otrzymać gość, który ma wyjątkowo wysokie oczekiwania co do jakości swojego pobytu?
W przypadku pensjonatów rozróżnia się
Rezerwacja w hotelu, która polega na przyjęciu większej liczby rezerwacji niż dostępnych miejsc, to
Kwiaciarnia lub opcja dostarczania kwiatów powinna być dostępna w hotelach o klasie:
Wskaż, jakie wyposażenie jest niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu o standardzie 3*?
W ramach strategii dotyczącej produktu można zaproponować
Check-out to proces:
Hotel, który oferuje usługi w ramach taryfy AP, zapewnia swoim gościom nocleg
Na podstawie zamieszczonego cennika oblicz kwotę należną za usługi hotelowe, z których skorzystali Państwo Kowalscy tj. pobyt z pełnym wyżywieniem na 3 doby. Goście przyjechali do hotelu o godzinie 1700.
Cennik usług | |
---|---|
Rodzaj usługi | Informacje dodatkowe |
Apartament: 640,00 zł/dobę | doba hotelowa trwa od 1300 do 1000 |
Śniadanie: w cenie noclegu | wydawane w godz. 700 – 1000 |
Obiad: 70,00 zł/os. | wydawany w godz. 1300 – 1600 |
Kolacja: 60,00 zł/os. | wydawana w godz. 1700 – 2100 |
Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór": 110,00 zł/os | wydawana w godz. 1700 – 2100 |
Strefa SPA: w cenie noclegu | dostępna w godz. 700 – 2100 |
Rabat za czwartą dobę: 20% ceny noclegu |
Przekazanie informacji o zwiększonej liczbie zajętych pokoi powinno nastąpić w pierwszej kolejności do
Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował
W trakcie procesu zameldowania pracownik recepcji wypełnia
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się tylko w niewielkich hotelach, które oferują maksymalnie 25 miejsc noclegowych. Swoje płatności chciałby realizować kartą płatniczą. W hotelach, jakim najniższym standardzie może organizować nocleg?
Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video. |
Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to
Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?
Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?
Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?
W przypadku zanieczyszczeń chemicznych lub biologicznych powietrza na zewnątrz obiektu, personel hotelowy powinien w pierwszej kolejności
Nieprzestrzeganie zasad dezynfekcji w węzłach sanitarnych hotelu może stworzyć niebezpieczeństwo:
W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:
Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?
W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?
Jaką czynność w procesie check-out realizuje recepcjonista na prośbę gościa?
Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?
Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy
Gość opuszczając hotel, zarezerwował w recepcji pokój na inny termin. Jakim rodzajem jest ta rezerwacja?
Konsultanci z firmy złożyli zamówienie na organizację spotkania integracyjnego dla swoich pracowników w hotelu. Które z zaproponowanych elementów spotkania najlepiej odpowiada oczekiwaniom zamawiającego?
Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?
Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz
Dokument przyjęcia zawierający między innymi: imię oraz nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to
Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?
Jaką kwotę za pobyt ureguluje gość, który spędza 4 doby w hotelu, jeśli cena za pierwszą dobę wynosi 300,00 zł, a rabat na każdą kolejną dobę to 20%, obliczany od ceny pierwszej doby?
Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?