Wyniki egzaminu

Informacje o egzaminie:
  • Zawód: Florysta
  • Kwalifikacja: OGR.01 - Wykonywanie kompozycji florystycznych
  • Data rozpoczęcia: 13 czerwca 2025 23:10
  • Data zakończenia: 13 czerwca 2025 23:34

Egzamin zdany!

Wynik: 22/40 punktów (55,0%)

Wymagane minimum: 20 punktów (50%)

Pochwal się swoim wynikiem!
Szczegółowe wyniki:
Pytanie 1

Na nasłonecznionym tarasie będą dobrze rosnąć

A. oleander i bananowiec
B. aspidistra oraz zamiokulkas
C. fitonia oraz gardenia
D. nefrolepis i zielistka
Oleander (Nerium oleander) i bananowiec (Musa) są doskonałymi roślinami do uprawy na słonecznym tarasie, ze względu na ich wysoką odporność na intensywne nasłonecznienie i ciepło. Oleander, znany ze swojego pięknego kwitnienia, toleruje suche warunki i jest często wykorzystywany w ogrodnictwie ze względu na swoje dekoracyjne walory oraz odporność na choroby. Bananowiec, z kolei, jest rośliną tropikalną, która preferuje słoneczne i ciepłe miejsca, co czyni go idealnym do uprawy na tarasach, gdzie może osiągnąć znaczną wysokość i dostarczyć niepowtarzalnego efektu wizualnego. W przypadku obu roślin, kluczowe jest zapewnienie odpowiedniego drenażu oraz regularne nawadnianie, aby wspierać ich wzrost. Słoneczny taras, stworzony z myślą o tych roślinach, może stać się przyjemnym miejscem wypoczynku, a także przestrzenią do prezentacji zdrowych, tropikalnych roślin, które będą cieszyły oko przez cały sezon wegetacyjny. Dobre praktyki obejmują stosowanie odpowiednich nawozów oraz monitorowanie warunków glebowych, aby zapewnić roślinom optymalne warunki rozwoju.

Pytanie 2

Interakcje roślin, które mogą być zarówno korzystne, jak i szkodliwe dla siebie nawzajem, określa się mianem

A. etiolacja
B. allelopatia
C. mikoryza
D. symbioza
Mikoryza, etiolacja i symbioza to różne pojęcia, które mają swoje znaczenie, ale nie do końca oddają to, o czym mówimy w kontekście allelopatii. Mikoryza to współpraca między grzybami a roślinami, gdzie grzyby pomagają roślinom wchłaniać wodę i składniki odżywcze, a rośliny dają im coś w zamian. Ale to nie to samo, co chemiczna interakcja między roślinami. Z kolei etiolacja to wydłużanie się pędów w ciemności, co jest zupełnie inną sprawą. Symbioza to ogólnie relacje korzystne między organizmami, w tym roślinami, ale nie odnosi się bezpośrednio do allelopatii. Jeśli źle wybrałeś odpowiedzi, to może dlatego, że nie do końca rozumiesz różnice między tymi terminami. Warto poświęcić chwilę, by lepiej poznać te biologiczne zjawiska w ekosystemach roślinnych, bo znajomość allelopatii jest naprawdę przydatna w uprawach.

Pytanie 3

Euphorbia pulcherrima po przycięciu uwalnia mleczny sok, który blokuje przewody wodne i utrudnia ich absorpcję. Jaką metodę należy zastosować, aby temu przeciwdziałać?

A. Pokrycie łodyg specjalnym klejem dla roślin.
B. Nakłuwanie łodyg igłą.
C. Opalanie końców łodyg nad płomieniem przez kilka sekund.
D. Przycinanie pędów pod kątem ostrym narzędziem.
Cięcie łodyg ukośnie ostrym nożem, choć powszechnie stosowane w wielu przypadkach, nie eliminuje problemu związanego z wydzielaniem soku mlecznego. Ukośne cięcie może ułatwić pobieranie wody przez roślinę, jednak w przypadku Euphorbia pulcherrima nie jest to wystarczające, ponieważ sok mleczny natychmiast zatyka naczynia przewodzące. Zabezpieczenie łodyg klejem do roślin również nie jest skuteczne, gdyż nie eliminuje problemu z wydzielaniem soku, a jedynie może zamaskować jego efekty. Nakłuwanie łodyg szpilką to podejście, które nie tylko nie rozwiązuje problemu, ale może prowadzić do dodatkowego uszkodzenia tkanek roślinnych i zwiększenia ryzyka infekcji. Prawidłowe podejście do cięcia roślin, szczególnie tych, które wydzielają substancje mleczne, wymaga zrozumienia mechanizmów obronnych roślin i zastosowania technik, które minimalizują negatywne skutki cięcia. Dlatego opalanie nasady łodyg jest metodą, która łączy skuteczność z bezpieczeństwem dla zdrowia rośliny, co czyni ją najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji.

Pytanie 4

Jakie elementy szparaga (Asparagus) są wykorzystywane w florystyce?

A. Kwiaty.
B. Liście.
C. Owoce.
D. Gałęziaki.
Wybór owocostanów, kwiatów lub liści jako elementów florystycznych szparaga opiera się na nieporozumieniu dotyczącym ich funkcji oraz wartości estetycznej. Owocostany szparaga, które są w rzeczywistości małymi, kulistymi owocami, nie są używane we florystyce, ponieważ ich wygląd nie przyciąga uwagi i nie wpisuje się w estetykę kompozycji. Kwiaty szparaga również nie spełniają wymagań florystycznych, gdyż są skromne i mało efektowne, co czyni je nieatrakcyjnymi do wykorzystania w bukietach. Liście, pomimo że mogą wydawać się interesujące, są w przypadku szparaga bardzo drobne i nie tworzą atrakcyjnych kształtów ani kolorów, co ogranicza ich zastosowanie. W praktyce florystycznej kluczowe jest umiejętne dobieranie elementów, które nie tylko współgrają ze sobą, ale także przyciągają wzrok. Wybór gałęziaków, które pełnią funkcję dekoracyjną i wspierają inne rośliny, jest zgodny z zasadami kompozycji. Zrozumienie różnicy między tymi częściami roślin a ich zastosowaniem w florystyce jest kluczowe dla tworzenia efektywnych i estetycznych aranżacji, które odpowiadają oczekiwaniom klientów i aktualnym trendom w branży.

Pytanie 5

Gałązki sosny oraz chryzantemy umieszczone w płytkiej misie w kompozycji orientalnej można ustabilizować

A. w styropianie
B. na kenzanie
C. dodając szyszki
D. szybkozłączkami
Odpowiedź "na kenzanie" jest poprawna, ponieważ kenzan to technika, która polega na stabilizacji roślin w kompozycjach florystycznych za pomocą specjalnych podstaw, często wykonanych z metalu lub plastiku, które mają wystające kolce. Umożliwia to precyzyjne umiejscowienie gałązek sosny i chryzantemy w pożądanej pozycji, co jest szczególnie ważne w kompozycjach orientalnych, które charakteryzują się harmonijnym układem i estetyką. Kenzan pozwala na łatwe dostosowanie układu kwiatów oraz zapewnia ich odpowiednią stabilność, co jest kluczowe w przypadku większych lub cięższych elementów kompozycji. Stosowanie kenzan jest zgodne z dobrymi praktykami florystycznymi, które kładą nacisk na estetykę, stabilność i trwałość kompozycji. Warto również zaznaczyć, że kenzan umożliwia także efektywniejsze nawadnianie roślin, co przyczynia się do ich dłuższej żywotności.

Pytanie 6

Cechami wyróżniającymi styl są geometryczne formy, jednolite kolory i błyszczące powierzchnie

A. art deco
B. etniczny
C. romantyczny
D. orientalny
Odpowiedź 'art deco' jest poprawna, ponieważ ten styl charakteryzuje się wyraźnymi geometrycznymi kształtami, bogatymi, monochromatycznymi barwami oraz lśniącymi powierzchniami. Art deco, rozwijający się w latach 20. i 30. XX wieku, łączył w sobie wpływy różnych stylów, takich jak kubizm czy konstruktivizm, co skutkowało nowoczesnym i eleganckim wyglądem. Przykłady zastosowania tego stylu obejmują architekturę, meble, a także wzornictwo przemysłowe, gdzie dominują linie proste i stylizowane formy. W kontekście architektury, budynki takie jak Chrysler Building w Nowym Jorku czy Palais de Tokyo w Paryżu są ikonami art deco. Styl ten kładzie również duży nacisk na materiały, takie jak szkło, stal nierdzewna oraz różnorodne metale, co pozwala na uzyskanie efektu luksusu i nowoczesności. Art deco pozostaje inspiracją w dziedzinie designu, wzornictwa oraz mody, a jego wpływ można obserwować w wielu współczesnych projektach, które korzystają z jego estetycznych i funkcjonalnych wartości.

Pytanie 7

Czym jest kokedama?

A. typem naczynia do codziennego użytku
B. kulą z ziemią pokrytą mchem, w której rozwija się roślina
C. bambusowym naczyniem do tworzenia ikebany
D. płaskim pojemnikiem do hodowli bonsai
Koncepcja kokedamy jest często mylona z innymi formami uprawy roślin, co prowadzi do nieporozumień. Opisana idea kuli ziemi otoczonej mchem jest zupełnie odmienna od codziennego naczynia, jakim są tradycyjne donice. Donice nie tylko ograniczają swobodny rozwój korzeni roślin, ale także nie oferują takiej elastyczności w aranżacji przestrzeni jak kokedama. Co więcej, płaskie naczynie do uprawy bonsai również różni się od kokedamy, gdyż bonsai wymaga specyficznych warunków uprawy i zastosowania odpowiednich technik przycinania, a jego forma nie jest związana z mchem. Kolejnym błędnym pojęciem jest bambusowe naczynie do ikebany, które odnosi się do zupełnie innej tradycji sztuki japońskiej, polegającej na układaniu kwiatów, a nie na uprawie roślin w sposób, jaki zapewnia kokedama. Dlatego zrozumienie tych różnic jest kluczowe w poprawnym postrzeganiu metod uprawy roślin i ich zastosowania w aranżacji wnętrz oraz ogrodów. Przy konstruowaniu odpowiedzi warto zwrócić uwagę na takie szczegóły, aby unikać mylnych skojarzeń, które mogą prowadzić do nieefektywnego wykorzystania roślin w przestrzeni życiowej.

Pytanie 8

Haftki rzymskie mogą być użyte podczas tworzenia

A. żałobnego wieńca z liści figowca
B. girlandy z owoców róży oraz głogu
C. glamelii sporządzonych z płatków róż
D. adwentowego wieńca z gałązek modrzewia
Wybór odpowiedzi, które nie dotyczą zastosowania haftków rzymskich w kontekście wieńca żałobnego, wskazuje na pewne nieporozumienia w zakresie technik florystycznych oraz ich przeznaczenia. Girlandy z owoców róży i głogu, glamelie z płatków róż oraz adwentowe wieńce z gałązek modrzewia to kompozycje, które często łączą się z innymi technikami mocowania, takimi jak użycie drutu florystycznego czy kleju florystycznego. Zastosowanie haftków rzymskich w tych kontekstach jest mniej powszechne, ponieważ wymaga specyficznych warunków, które nie są spełnione w każdym przypadku. Girlandy z owoców i kwiatów wymagają często bardziej elastycznych materiałów, aby zapewnić im odpowiednią formę i estetykę, co nie jest cechą haftków rzymskich. Z kolei glamelie, które są kompozycjami o wyrafinowanej strukturze, nie korzystają w swojej budowie z haftków, gdyż umieszczane w nich płatki róż muszą być starannie dobrane i umocowane, co wymaga innego podejścia. Co więcej, w kontekście adwentowych wieńców, techniki oparte na użyciu naturalnych gałązek i szyszek nie są najlepszym środowiskiem dla przetrwania haftków rzymskich, ponieważ te materiały różnią się od liści figowca pod względem sztywności i sposobu mocowania. Zrozumienie tych różnic jest kluczowe w pracy florysty, aby dobierać odpowiednie techniki do odpowiednich materiałów oraz przeznaczenia kompozycji.

Pytanie 9

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 10

Z roślin suszonych techniką zielnikową florysta ma możliwość stworzenia

A. wianka komunijnego
B. bukietu ślubnego
C. kompozycji w przestrzeni
D. obrazu z kwiatów i liści
Odpowiedź "obraz z kwiatów i liści" jest poprawna, ponieważ zasuszone rośliny metodą zielnikową idealnie nadają się do tworzenia kompozycji płaskich, które są często wykorzystywane w dekoracji wnętrz. Zasuszanie roślin pozwala zachować ich naturalne kolory oraz kształty, co daje florystom możliwość tworzenia unikalnych obrazów. Dobrą praktyką jest używanie roślin o różnej teksturze i kolorystyce, co wzbogaca kompozycję. Na przykład, można łączyć kwiaty polne, liście oraz dekoracyjne trawy, aby uzyskać interesujący efekt wizualny. Obrazy z suszonych roślin mogą być również szanowaną formą sztuki, która łączy florystykę z rzemiosłem artystycznym. Warto przy tym zwrócić uwagę na odpowiednie podłoże oraz technikę montażu, aby kompozycja była trwała i estetyczna. Dbałość o szczegóły w wyborze roślin oraz ich aranżacji jest kluczowa w tej formie pracy florystycznej.

Pytanie 11

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 12

Roślina o aromatycznych, balsamicznych liściach, wykorzystywana do pokrywania większych powierzchni, to

A. eukaliptus
B. fatsja
C. galaks
D. cibora
Eukaliptus to naprawdę ciekawa roślina. Jego liście pachną intensywnie i mają w sobie olejek eteryczny, który jest super wykorzystywany w różnych dziedzinach, od medycyny po kosmetyki. Z mojego doświadczenia wynika, że eukaliptus dobrze sprawdza się także w dekoracyjnych papierach, bo ma właściwości antystatyczne, a do tego jest też przeciwdrobnoustrojowy. Fajnie, że można go używać do tworzenia materiałów, które odstraszają owady – przydatne, prawda? No i nie można zapomnieć, że w wielu krajach sadzi się go w ogrodach, bo ładnie wygląda. Co więcej, eukaliptus to roślina, która rośnie szybko i łatwo się ją hoduje, więc może pomóc w zmniejszeniu śladu węglowego, co w dzisiejszych czasach ma duże znaczenie.

Pytanie 13

Jakie rośliny zaleca się do posadzenia w kratkach na tarasie?

A. werbenę ogrodową
B. nasturcję większą
C. maczek kalifornijski
D. tojeść rozesłaną
Obie pozostałe rośliny, werbena ogrodowa i tojeść rozesłana, oraz maczek kalifornijski, mają swoje zastosowanie w ogrodnictwie, lecz nie są optymalnym wyborem do obsadzania kratki na tarasie. Werbena ogrodowa (Verbena bonariensis) jest rośliną, która preferuje pełne nasłonecznienie i dobrze przepuszczalne gleby. Choć jest to piękna roślina kwitnąca, jej pokrój nie jest pnący, co oznacza, że nie będzie w stanie efektywnie pokryć kratki, co ogranicza jej zastosowanie w tej konkretnej sytuacji. Z kolei tojeść rozesłana (Lysimachia nummularia) jest bardziej rośliną okrywową, która dobrze rośnie w wilgotnych warunkach, ale jej rozrastająca się natura sprawia, że może nie wyglądać estetycznie na pionowych strukturach. Maczek kalifornijski (Eschscholzia californica), chociaż jest rośliną piękną i łatwą w uprawie, również nie wspina się i nie przylega do kratki, co czyni go nieodpowiednim do tej formy aranżacji. Wybór roślin do obsadzenia kratki powinien uwzględniać ich zdolność do wspinania się oraz dekoratywny charakter, co czyni nasturcję większą najlepszym wyborem. Dlatego ważne jest, aby przy podejmowaniu decyzji o obsadzeniu przestrzeni zewnętrznych, szczegółowo analizować właściwości roślin oraz ich dostosowanie do specyficznych warunków i celów aranżacyjnych.

Pytanie 14

Funkie wyróżniają się dekoracyjnym wyglądem dzięki

A. białym kwiatach zgrupowanym w baldachogrona
B. wielkim kwiatom w odcieniu czerwonym
C. liściom dłoniasto złożonym o matowej powierzchni
D. liściom eliptycznym w przeróżnych tonacjach zieleni
Zarówno dłoniasto-złożone, matowe liście, jak i duże kwiaty w kolorze czerwonym czy białe kwiaty zebrane w baldachogrona nie są charakterystycznymi cechami funkii. Dłoniasto-złożone liście to cecha innych roślin, takich jak niektóre rodzaje klonów czy kasztanowców, gdzie liście składają się z kilku mniejszych listków, co nadaje im zupełnie inny wygląd. Funie natomiast posiadają liście całobrzegie, które mogą być różnorodne w kształcie i kolorze, ale nie przybierają formy dłoniasto-złożonej. Jeśli chodzi o kwiaty, to funie rzeczywiście kwitną, ale ich kwiaty są zazwyczaj w odcieniach fioletu, bieli lub błękitu, a ich forma bardziej przypomina dzwonki lub tuby, a nie duże, efektowne kwiaty w intensywnych kolorach. Pojawiające się w pytaniach białe kwiaty zebrane w baldachogrona są typowe dla roślin takich jak głóg czy niektóre odmiany czarnej porzeczki, a nie funkii. Często w odpowiedziach pojawiają się mity i błędne przekonania, które wynikają z mieszania cech różnych gatunków roślin, co może prowadzić do mylnych wniosków. Wiedza o konkretnej morfologii i wymaganiach poszczególnych roślin jest kluczowa dla ich właściwej identyfikacji oraz zastosowania w ogrodach i przestrzeniach publicznych.

Pytanie 15

Jakiego rodzaju dekoracja jest odpowiednia do wnętrza gotyckiego kościoła?

A. symetryczna, z poziomymi równoległymi liniami
B. symetryczna, z wertykalnymi równoległymi liniami
C. asymetryczna, z nieregularnie wygiętymi liniami
D. asymetryczna, o promienistym układzie łodyg
Wnętrza gotyckich kościołów charakteryzują się pewnymi cechami estetycznymi, które odzwierciedlają ich architektoniczną i kulturową istotę. Odpowiedź 'symetryczna, o wertykalnych paralelnych liniach' jest właściwa, ponieważ gotyka kładła duży nacisk na pionowe elementy, co miało na celu podkreślenie wysokości i świetlistości przestrzeni. Przykładem mogą być strzeliste kolumny, które dominują w gotyckich katedrach, a ich symetryczne rozmieszczenie wzmacnia wrażenie harmonii i równowagi. Dodatkowo, w dekoracji wnętrz często wykorzystuje się elementy takie jak witraże czy rzeźby, które również zostały zaprojektowane w duchu symetrii, co podkreśla ich wertykalny charakter. Zgodnie z zasadami estetyki gotyckiej, każdy element wnętrza ma swoje miejsce, co tworzy spójną kompozycję. Warto zaznaczyć, że w architekturze gotyckiej, nawet detale, jak ornamenty na kolumnach czy sklepieniach, są zazwyczaj symetryczne, co dodatkowo potwierdza tę odpowiedź.

Pytanie 16

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 17

Oblicz koszty materiałów florystycznych związane z wykonaniem kompozycji florystycznej.

WyszczególnienieWartość w zł
Materiał roślinny45,00
Środki techniczne22,00
Materiały dekoracyjne55,00
Koszty transportu32,00
Robocizna36,60

A. 122,00 zł
B. 158,60 zł
C. 45,00 zł
D. 55,00 zł
Hmm, wybór czegoś innego niż 122,00 zł może świadczyć o tym, że jeszcze nie do końca rozumiesz, jak to wygląda z tymi kosztami. Często zdarza się, że błędy w obliczeniach są wynikiem niedopatrzenia przy zliczaniu wszystkich materiałów potrzebnych do stworzenia kompozycji. Odpowiedzi 45,00 zł i 55,00 zł są za niskie, co pokazuje, że brakuje tam ważnych kosztów. Z kolei 158,60 zł to na pewno przesada, co też może prowadzić do problemów finansowych. W florystyce naprawdę warto wiedzieć, z czego składa się gotowy produkt i jak to wycenić. Ignorowanie dekoracji lub złe zestawienie ich z innymi wydatkami może dać błędny wynik. Dlatego ważne jest, żeby być dokładnym w obliczeniach i znać rynek materiałów, żeby móc dobrze przeanalizować koszty. Warto też prowadzić dokładną dokumentację zamówień, co pomoże lepiej zapanować nad finansami.

Pytanie 18

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 19

Na projekcie w skali 1:5 kompozycja pogrzebowa ma długość 12 cm. Jaka będzie rzeczywista szerokość tej kompozycji, przy zachowaniu proporcji szerokości do długości wynoszącej 2:3?

A. 30 cm
B. 50 cm
C. 20 cm
D. 40 cm
Wybór niepoprawnej odpowiedzi może wynikać z błędnej interpretacji proporcji lub skali. Na przykład, niektórzy mogą pomyśleć, że szerokość powinna być bezpośrednio proporcjonalna do długości, co prowadzi do nadmiernego uproszczenia problemu. W przypadku skali 1:5, każdy centymetr w rysunku odpowiada 5 centymetrom w rzeczywistości, co jest kluczowym elementem do zrozumienia. Odpowiedzi takie jak 20 cm czy 30 cm mogą sugerować, że szerokość została obliczona bez uwzględnienia proporcji, co skutkuje zaniżeniem wartości. Na przykład, jeśli ktoś obliczyłby szerokość na 30 cm, mógłby myśleć, że to odpowiednia wartość na podstawie błędnej logiki, nie uwzględniając, że w rzeczywistości szerokość musi być większa niż długość, zgodnie z proporcją 2:3. Typowym błędem jest także to, że osoby rozwiązujące zadanie mogą nie uwzględnić, że proporcje 2:3 oznaczają, iż na trzy jednostki długości przypadają dwie jednostki szerokości, co prowadzi do głębszego zrozumienia relacji między wymiarami. Ponadto niektóre odpowiedzi mogą być wynikiem pomyłek w przeliczeniach, co jest częstym problemem w zadaniach związanych z proporcjami i skalą. Osoby uczące się powinny zwrócić uwagę na to, jak ważne jest zrozumienie podstawowych zasad proporcji oraz ich zastosowanie w praktycznym projektowaniu.

Pytanie 20

Sansewieria nie akceptuje

A. systematycznego nawożenia oraz podlewania
B. suchego oraz zanieczyszczonego powietrza
C. rozproszonego oświetlenia i małej doniczki
D. niskiej temperatury i nadmiaru wody
Sansewieria, znana również jako język teściowej, jest rośliną sukulentową, która preferuje ciepłe i suche warunki. Niska temperatura może prowadzić do osłabienia rośliny, a nawet jej obumarcia, ponieważ sansewieria jest wrażliwa na przymrozki. Przechowywanie jej w temperaturze poniżej 10°C może skutkować uszkodzeniem tkanek i zahamowaniem wzrostu. Ponadto nadmiar wody jest jednym z najczęstszych błędów w uprawie sansewierii. Roślina ta nie toleruje długotrwałego przebywania w wilgotnym podłożu, co prowadzi do gnicia korzeni. Praktyczne zastosowanie tej wiedzy obejmuje zapewnienie rośliny w dobrze drenującej glebie i regularne sprawdzanie, czy podłoże jest suche przed kolejnym podlaniem. Standardy dotyczące pielęgnacji roślin doniczkowych zalecają stosowanie doniczek z otworami drenażowymi, co zapobiega zbieraniu się nadmiaru wody. Utrzymanie sansewierii w odpowiednich warunkach temperaturowych oraz stosowanie umiaru w podlewaniu jest kluczowe dla jej zdrowia i prawidłowego wzrostu.

Pytanie 21

Jaką roślinę warto zarekomendować do przestronnego, jasnego holu?

A. Ciborę
B. Kordylinę
C. Fitonię
D. Guzmanię
Fitonia, mimo że jest piękną rośliną, ma znacznie wyższe wymagania dotyczące wilgotności, co sprawia, że jej uprawa w dużym, jasnym holu może być problematyczna. Fitonia preferuje wilgotne środowisko i nie toleruje nadmiernego nasłonecznienia, co może prowadzić do przypalenia liści. W związku z tym, w warunkach przestrzeni typu hol, gdzie panują zmienne warunki atmosferyczne, fitonia mogłaby nie utrzymać swojego estetycznego wyglądu. Cibora, z kolei, to roślina, która wymaga specyficznego rodzaju podłoża oraz starannego podlewania, co nie jest optymalne w przestrzeni, gdzie z reguły brakuje czasu na staranną pielęgnację. Guzmania, chociaż efektowna, jest rośliną, która preferuje ciepłe, wilgotne warunki, a jej zdolność do przetrwania w suchych warunkach jest ograniczona. Typowym błędem jest zakładanie, że każda roślina o atrakcyjnym wyglądzie jest odpowiednia do wszystkich typów wnętrz. Właściwy wybór rośliny powinien być oparty na dokładnej analizie warunków panujących w danym miejscu, a także na zrozumieniu specyficznych potrzeb danej rośliny. Dlatego kluczowe jest, aby dobrze znać wymagania poszczególnych roślin, by uniknąć frustracji oraz niepowodzeń w ich uprawie.

Pytanie 22

Słoma jest wykorzystywana jako materiał podkładowy

A. do wiązanki funeralnej
B. do wieńca warszawskiego
C. do 'pająka' na trumnę
D. do wieńca rzymskiego
Wybór błędnych odpowiedzi może wynikać z niepełnego zrozumienia zasad stosowania różnych materiałów w florystyce. Stwierdzenie, że słomę wykorzystuje się do wiązanki pogrzebowej, jest nieprawidłowe. Wiązanki pogrzebowe zazwyczaj tworzy się z bardziej delikatnych i eleganckich materiałów, które mają na celu oddanie emocji i szacunku dla zmarłej osoby, a ich struktura nie wymaga sztywności, jaką oferuje słoma. Przykładowo, do wiązanek często używa się kwiatów ciętych, które mogą być osadzone w gąbce florystycznej, co jest standardowym podejściem w tworzeniu takich kompozycji. Zastosowanie słomy w kontekście „pająka” na trumnę również nie jest właściwe, gdyż pająki w tradycji florystycznej są tworzone z różnych kwiatów i zieleni, a nie z surowców, które mogłyby przytłoczyć lekkość i elegancję tych kompozycji. Słoma nie jest również materiałem stosowanym w wieńcach warszawskich, które bazują na specyficznych kompozycjach z kwiatów i innych naturalnych dodatków, często bez użycia tak sztywnego podkładu. Kluczowym błędem myślowym jest zrozumienie, że różne kompozycje wymagają różnych materiałów, a wybór odpowiednich surowców jest niezbędny dla osiągnięcia pożądanej estetyki i funkcjonalności. Równocześnie należy pamiętać, że każda technika florystyczna ma swoje specyficzne wymagania, a stosowanie niewłaściwych materiałów może prowadzić do nieestetycznych i nietrwałych kompozycji.

Pytanie 23

Kolorowy drut aluminiowy użyty do stworzenia ozdoby na ślub będzie uznawany za

A. element techniczny bez wartości dekoracyjnej
B. element techniczny wymagający częściowego zamaskowania
C. element techniczny z wartością dekoracyjną
D. tylko materiał dekoracyjny na pokaz
W odniesieniu do pozostałych opcji, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, które pokazują, dlaczego nieprawidłowe podejścia mogą prowadzić do błędnych wniosków. Uzyskanie odpowiedzi zakładających, że kolorowy aluminiowy drut jest jedynie środkiem technicznym bez znaczenia dekoracyjnego, pomija istotne właściwości estetyczne tego materiału. W rzeczywistości, nawet najbardziej funkcjonalne elementy w dekoracjach mogą mieć istotny wpływ na końcowy efekt wizualny, co jest kluczowe w kontekście ozdób ślubnych, gdzie estetyka odgrywa priorytetową rolę. Ponadto, uznanie drutu wyłącznie za eksponowany materiał dekoracyjny może prowadzić do jego nieodpowiedniego użycia; elementy dekoracyjne powinny być zintegrowane z konstrukcją całej kompozycji, a nie traktowane jako niezależne. Z tego powodu, uznanie drutu za środek techniczny wymagający częściowego ukrycia również jest błędne, ponieważ jego kolor i faktura mogą wzmocnić ogólny efekt dekoracyjny, a niekoniecznie muszą być maskowane. W projektowaniu ważne jest, aby wszelkie używane materiały były przemyślane pod kątem zarówno ich funkcji technicznej, jak i estetyki. Zlekceważenie dekoracyjnej wartości materiałów technicznych prowadzi do ograniczenia kreatywności i innowacyjności w procesie projektowania, co jest niezgodne z aktualnymi standardami branżowymi i najlepszymi praktykami.

Pytanie 24

Aby obsadzić skrzynki balkonowe roślinami o niebieskich i czerwonych kwiatach, należy wybrać poniższe gatunki:

A. lobelię przylądkową i szałwię błyszczącą
B. begonię stale kwitnącą oraz stokrotkę pospolitą
C. aksamitkę wąskolistną oraz starca popielnego
D. petunię ogrodową oraz uczep rózgowaty
Wybrałeś lobelię przylądkową i szałwię błyszczącą do skrzynek balkonowych, co jest naprawdę dobrym pomysłem! Lobelia ma piękny, intensywny niebieski kolor, a szałwia błyszcząca kwitnie na czerwono. Te dwa kolory świetnie się ze sobą komponują. Poza tym, lobelia dobrze rośnie w półcieniu, co jest super, jeśli Twój balkon nie ma za dużo słońca. Z szałwią jest trochę inaczej, bo ona preferuje pełne słońce, ale też radzi sobie w delikatnym cieniu. Dobrze by było, gdybyś pamiętał o ich wymaganiach dotyczących gleby: obie rośliny lubią, gdy ziemia dobrze przepuszcza wodę. A, i lobelia kwitnie przez długi czas, co na pewno doda uroku Twojemu balkonowi. Więc tak, to bardzo fajny wybór, który sprawi, że Twój balkon będzie wyglądać ekstra przez dłuższy czas.

Pytanie 25

Wydłużenie życia kompozycji z róż umieszczonej w gąbce florystycznej osiąga się dzięki

A. zastosowaniu odpowiedniej pożywki
B. rozgniataniu końcówek łodyg
C. owinięciu łodyg taśmą kauczukową
D. owinięciu łodyg drutem florystycznym
Zastosowanie odpowiedniej pożywki jest kluczowym elementem w przedłużaniu trwałości kompozycji florystycznych, zwłaszcza tych wykonanych z róż umieszczonych w gąbce florystycznej. Pożywka dostarcza niezbędnych składników odżywczych, wody i substancji wspomagających metabolizm roślin. Dzięki temu kwiaty mogą przetrwać dłużej i zachować świeżość. W praktyce, odpowiednia pożywka może mieć formę specjalnych preparatów dostępnych na rynku, które są dostosowane do potrzeb ciętych kwiatów. Warto także stosować pożywki, które zawierają substancje przedłużające ich trwałość, takie jak cukry, kwas cytrynowy i substancje antybakteryjne. Stosowanie pożywki powinno być standardem w branży florystycznej, ponieważ pozwala na minimalizację strat i maksymalizację estetyki kompozycji. Ważne jest także, aby zachować odpowiednie pH wody, co wpływa na przyswajalność składników odżywczych przez rośliny, przyczyniając się do ich długotrwałej świeżości.

Pytanie 26

Międzynarodowe Targi Roślin (IPM), na których można zapoznać się z aktualnymi w sezonie trendami w florystyce, mają miejsce w

A. Poznaniu
B. Londynie
C. Essen
D. Amsterdamie
Międzynarodowe Targi Roślin (IPM) to mega ważne wydarzenie w ogrodnictwie, które odbywa się co roku w Essen w Niemczech. To nie tylko spotkanie producentów i dostawców, ale też prawdziwy raj dla wszystkich pasjonatów roślin. Można tam zobaczyć najnowsze trendy i technologie stosowane w uprawach oraz w aranżacji przestrzeni zielonych. W trakcie targów odbywają się różne seminaria i warsztaty, które dają możliwość nauczenia się o zrównoważonym rozwoju i najlepszych praktykach w branży. Udział w IPM to świetna okazja, żeby nawiązać kontakty biznesowe i zobaczyć, co jest na topie w kwestii ochrony roślin i ich pielęgnacji. Z mojego doświadczenia, dla każdego, kto interesuje się florystyką, obecność na tych targach to właściwie konieczność.

Pytanie 27

Do wykonania bukietu urodzinowego florysta wykorzystał następujący materiał florystyczny: rośliny, kryzę i inne dodatki. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oblicz koszt całkowity wykonania kompozycji, jeśli robocizna stanowi 30% wykorzystanych materiałów florystycznych.

Materiały florystyczneWartość
(zł)
rośliny55,00
kryza25,00
dodatki5,00

A. 55,00 zł
B. 110,50 zł
C. 75,00 zł
D. 85,00 zł
Obliczenie kosztu całkowitego wykonania bukietu urodzinowego polega na zsumowaniu wartości materiałów florystycznych oraz kosztu robocizny. W przedstawionym przypadku, wartość wykorzystanych materiałów wynosi 85,00 zł. Robocizna, która stanowi 30% tej wartości, oblicza się mnożąc 85,00 zł przez 0,30, co daje 25,50 zł. Następnie, łączny koszt kompozycji to suma kosztu materiałów i robocizny, co daje 110,50 zł (85,00 zł + 25,50 zł). Tego rodzaju obliczenia są istotne w praktyce florystycznej, ponieważ pomagają w precyzyjnym ustaleniu cen usług oraz w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa florystycznego. Warto również zauważyć, że znajomość kosztów materiałów i robocizny pozwala na lepsze planowanie budżetów oraz efektywne ustalanie cen oferowanych produktów. Dobre praktyki w branży florystycznej wymagają transparentności w kosztach, co sprzyja zadowoleniu klientów oraz utrzymaniu konkurencyjności na rynku.

Pytanie 28

Który z podanych kwiatów, biorąc pod uwagę jego kształt i rozmiar, klasyfikowany jest do drugiego stopnia wartości?

A. Lilia królewska
B. Goździk gałązkowy
C. Amarylis
D. Łyszczec wiechowaty
Goździk gałązkowy to naprawdę fajny kwiat. Jego kształt i rozmiar sprawiają, że zalicza się do grupy kwiatów drugiego stopnia wartości. W praktyce oznacza to, że jest bardziej atrakcyjny wizualnie i wszechstronny w użyciu niż inne kwiaty, jak lilia królewska czy amarylis, które są bardziej elitarnymi kwiatami. Goździk gałązkowy świetnie sprawdza się w bukietach, bo długo trzyma świeżość, a jego kolory są jednocześnie delikatne i wyraziste, co pozwala na ładne połączenia z innymi roślinami. Ma również to do siebie, że jest łatwy w uprawie, co czyni go super wyborem dla florystów, którzy chcą robić estetyczne i trwałe kompozycje. Też zwróć uwagę, że goździk jest dostępny przez cały rok, co czyni go praktycznym wyborem, szczególnie w branży florystycznej.

Pytanie 29

Do jesiennej aranżacji sceny użyto gałązek z czerwono-pomarańczowymi owocami, które pochodzą z gatunku

A. Callicarpa bodinieri
B. Ligustrum vulgare
C. Viburnum tinus
D. Pyracantha coccinea
Ligustrum vulgare, czyli liguster pospolity, jest rośliną, która charakteryzuje się drobnymi, białymi kwiatami oraz czarnymi owocami, które są mniej efektowne w kontekście jesiennej dekoracji. Jego owoce są trujące dla ludzi, co ogranicza ich zastosowanie w dekoracjach, a także mogą stanowić problem w przyciąganiu dzikiego ptactwa w sposób, który nie byłby korzystny. Callicarpa bodinieri, znana jako kulka purpurowa, z kolei wytwarza piękne, fioletowe owoce, które również mogą być atrakcyjne wizualnie, ale nie pasują do opisanego kontekstu czerwono-pomarańczowych owoców. Viburnum tinus, znane jako kalina wiecznie zielona, ma z kolei białe kwiaty oraz ciemnoniebieskie owoce, które są mniej wyraziste w porównaniu do owoców Pyracantha coccinea. Ogólnie rzecz biorąc, wybór odpowiednich roślin do dekoracji oparty powinien być na ich kolorystyce oraz walorach estetycznych, które mogą się różnić w zależności od gatunku. Typowym błędem jest porównywanie roślin jedynie na podstawie ogólnych cech, bez uwzględniania specyficznych właściwości i zastosowań, co prowadzi do niewłaściwego doboru gatunków do określonych celów kompozycyjnych.

Pytanie 30

Jakie elementy są używane do stworzenia dekoracji weselnej w postaci berła?

A. mikrofon
B. floret
C. mini deco
D. table deco
Mikrofon jest kluczowym elementem do wykonania ozdoby ślubnej w formie berła, ponieważ pozwala na estetyczne i wyraziste przedstawienie detali oraz inspirowanie gości do interakcji. W kontekście dekoracji ślubnych, mikrofon może być stylizowany, aby pasował do ogólnej koncepcji wystroju. Przykładowo, wykorzystując mikrofon w formie berła, można połączyć elementy tradycyjne z nowoczesnymi, co dodaje oryginalności. W branży eventowej, szczególnie na weselach, liczy się nie tylko wizualna atrakcyjność, ale także funkcjonalność – mikrofon pozwala na łatwe przekazywanie życzeń, toastów czy przemówień, co z kolei angażuje gości. Dobrze zaprojektowane berło w formie mikrofonu może być elementem, który sprawi, że wspomnienia z tego szczególnego dnia będą trwalsze. Użycie mikrofonu w dekoracjach ślubnych jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży, które podkreślają znaczenie interakcji i zaangażowania gości.

Pytanie 31

Kwiatostan w postaci wiechy występuje

A. u tawułki.
B. u mieczyka.
C. u łubinu.
D. u anturium.
Kwiatostan typu wiecha charakteryzuje się wydłużonym kształtem oraz układaniem kwiatów wzdłuż osi głównej, co jest typowe dla wielu roślin, w tym dla tawułki. W przypadku tawułki, kwiaty zazwyczaj wyrastają na długich szypułkach, co umożliwia efektywne zapylanie przez owady. Wiechowate kwiatostany są ważne w kontekście ogrodnictwa, ponieważ ich struktura sprzyja estetyce kompozycji roślinnych i zwiększa ich atrakcyjność w ogrodach oraz na rabatach. W praktyce, znajomość różnych typów kwiatostanów jest kluczowa dla ogrodników i projektantów krajobrazu, gdyż pozwala na dobór odpowiednich roślin do specyficznych warunków i celów dekoracyjnych. Ponadto, wiecha jako forma kwiatostanu jest szeroko stosowana w uprawach roślin ozdobnych, co czyni ją istotnym elementem w planowaniu przestrzeni zielonych.

Pytanie 32

Symbolicznie można wyrazić takie emocje jak magia, melancholia, godność oraz żałoba, używając materiałów florystycznych w odcieniu

A. fioletowym
B. szarym
C. białym
D. żółtym
Fioletowy kolor w florystyce ma naprawdę ciekawe znaczenie. Kojarzy się z emocjami, które są głębsze, a także z wszelkimi sprawami związanymi z magią, żalem czy nawet godnością. To taka barwa, która łączy niebo z ziemią, co daje uczucie duchowości i zachęca do refleksji. Często używa się fioletowych kwiatów, jak lawenda czy irysy, w kompozycjach na ceremoniach żałobnych. W sumie, fiolet to niezły wybór, jeśli chodzi o wyrażanie wsparcia w trudnych momentach. Osobiście uważam, że ten kolor dodaje elegancji i powagi, więc nie bez powodu jest popularny na pogrzebach czy memorialach. Kiedy tworzysz bukiet z fioletowymi kwiatami, można poczuć taką atmosferę spokoju, a czasem właśnie to jest potrzebne, gdy tracimy kogoś bliskiego. Warto pamiętać, że dobór kolorów jest kluczowy w florystyce, a fioletowy ma tę zaletę, że naprawdę wiele znaczeń w sobie nosi.

Pytanie 33

W handlu konieczne jest stosowanie oznaczeń w odniesieniu do roślin, które

A. produkują jadalne owoce
B. mają niewielkie znaczenie użytkowe
C. są silnie trujące
D. są wykorzystywane w zielarstwie
Oznaczenia roślin silnie trujących są niezwykle istotne w obrocie handlowym z uwagi na kwestie zdrowotne i bezpieczeństwa. Rośliny te mogą powodować poważne skutki zdrowotne, a w niektórych przypadkach nawet śmierć. Dlatego zgodnie z przepisami prawa oraz normami branżowymi, takie jak Rozporządzenie w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, istotne jest, aby klienci byli świadomi potencjalnych zagrożeń związanych z tymi roślinami. Oznaczenia te powinny zawierać wyraźne informacje o toksyczności oraz zalecenia dotyczące postępowania w przypadku kontaktu z rośliną. Przykłady takich roślin to naparstnica purpurowa czy cis pospolity, które są nie tylko trujące, ale mogą być również używane w medycynie. Odpowiednie oznakowanie tych roślin pomoże w zapobieganiu wypadkom i promuje odpowiedzialne korzystanie z produktów roślinnych, co jest kluczowe dla ochrony zdrowia publicznego.

Pytanie 34

Z jakiego bukietu ślubnego koronkowa kryza będzie najodpowiedniejszym dopełnieniem?

A. Angielskiego
B. Strukturalnego
C. Graficznego
D. Biedermeierowskiego
Bukiet ślubny w stylu biedermeierowskim charakteryzuje się symetrią, prostotą i elegancją, które doskonale współgrają z koronkową kryzą. Koronkowe wykończenie dodaje delikatności i romantyzmu, co jest zgodne z filozofią tego stylu, który często korzysta z naturalnych, harmonijnych form i stonowanych kolorów. W praktyce, bukiety biedermeierowskie są często komponowane z równomiernie rozłożonych kwiatów, takich jak róże, lilie czy frezje, co pozwala na swobodne zastosowanie koronkowych elementów. Warto również wspomnieć, że końcowe detale, takie jak kryzy, są istotne dla osiągnięcia spójności stylistycznej całej ceremonii ślubnej, a ich obecność podkreśla elegancję i wieczorowy charakter wydarzenia. Przykładem zastosowania koronkowej kryzy w bukiecie biedermeierowskim może być zestawienie białych róż z delikatną koronką, co tworzy efektowne połączenie klasyki z nowoczesnym akcentem. Takie połączenie jest często stosowane w profesjonalnych florystycznych aranżacjach, co potwierdza, że zastosowanie koronkowej kryzy jest zgodne z dobrymi praktykami w branży florystycznej.

Pytanie 35

Wskaż odpowiedni sposób nawadniania roślin z rodziny Bromeliaceae?

A. Do osłonki
B. Do rozety liściowej
C. Do podstawki
D. Do doniczki
Wybór innych sposobów podlewania bromelii może nie być najlepszy, bo te rośliny są przyzwyczajone do konkretnych warunków w swoim naturalnym środowisku. Podlewanie do osłonki, czyli do zewnętrznej doniczki, nie zapewnia im odpowiedniej wilgoci, bo bromelie preferują wodę w rozecie liściowej. Kiedy woda zostaje w osłonce, łatwo o przelanie, co prowadzi do gnicia korzeni i innych problemów. Podlewanie do podstawki też ma swoje minusy, bo nadmiar wody tam zgromadzony niekoniecznie dotrze do rośliny tak, jak powinien. W zasadzie, podlewanie do doniczki jest bardzo podobne do podlewania do osłonki i też nie dostarcza odpowiedniej ilości wody w kluczowe miejsca. Często ludzie popełniają błąd w myśleniu o podlewaniu bromelii, bo są przyzwyczajeni do tradycyjnych metod, które działają dla innych roślin, ale bromelie potrzebują nieco innego podejścia, żeby mogły dobrze rosnąć.

Pytanie 36

W jesiennej aranżacji delikatne owoce, np. rajskie jabłuszka, nadziewa się

A. na haftki rzymskie
B. na szybkozłączki
C. na sznurek
D. na drewniane patyki
Odpowiedź "na drewniane patyki" jest prawidłowa, gdyż drewniane patyki są tradycyjnym i powszechnie stosowanym materiałem do nadziewania miękkich owoców, takich jak rajskie jabłuszka, w celu stworzenia estetycznych kompozycji. Patyki te nie tylko dobrze trzymają owoce, ale także nadają im stabilność, co jest kluczowe w dekoracjach. W praktyce, drewniane patyki powinny być odpowiednio oszlifowane, aby uniknąć drzazg i zapewnić bezpieczeństwo podczas użytkowania. Dodatkowo, stosowanie patyków umożliwia łatwe przenoszenie owoców oraz ich aranżację w różnorodnych formach, co może być przydatne podczas różnych wydarzeń, takich jak wesela czy przyjęcia. Zgodnie z zasadami dobrych praktyk w florystyce, ważne jest, aby wszystkie używane materiały były naturalne i ekologiczne, co sprawia, że drewniane patyki idealnie wpisują się w te standardy. Warto także pamiętać o tym, że wybór odpowiedniej długości i grubości patyków ma znaczenie dla ogólnej estetyki kompozycji.

Pytanie 37

Najlepiej transportować wiązankę ślubną w formie wachlarza

A. w kartonie wyłożonym delikatnym papierem
B. na płasko, zabezpieczoną folią bąbelkową
C. w pozycji pionowej, pomiędzy warstwami folii bąbelkowej
D. między dwiema warstwami tektury falistej
Wiązanka ślubna w formie wachlarza to delikatna kompozycja florystyczna, która wymaga odpowiedniego transportu, aby zachować jej kształt i świeżość. Przewożenie jej w kartonie wyłożonym miękkim papierem jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ karton zabezpiecza bukiet przed uszkodzeniami mechanicznymi, a miękki papier chroni płatki kwiatów przed zgnieceniem. Taki sposób transportu minimalizuje ryzyko uszkodzenia kompozycji oraz zapewnia jej stabilność. W praktyce, podczas przewozu bukietów, istotne jest również unikanie ekstremalnych temperatur i wilgotności, co można osiągnąć, wkładając karton do klimatyzowanego pojazdu. Wyspecjalizowane kwiaciarnie często korzystają z takich rozwiązań, aby zapewnić, że kwiaty dotrą na miejsce w idealnym stanie. Ponadto, metoda ta jest zgodna z zasadami dobrego transportu, które rekomendują stosowanie materiałów ochronnych i odpowiednich pojemników, aby zminimalizować ryzyko uszkodzeń w transporcie florystycznym.

Pytanie 38

Do podstawowych kolorów stosowanych w aranżacjach kwiatowych zalicza się kolory

A. żółty, czerwony i fioletowy
B. żółty, zielony i czerwony
C. czerwony, żółty i niebieski
D. niebieski, pomarańczowy i czerwony
Barwy podstawowe, czyli czerwona, żółta i niebieska, stanowią fundament wszystkich innych kolorów w teorii koloru. Stanowią one bazę dla procesu mieszania kolorów, zarówno w sztukach wizualnych, jak i w kompozycjach florystycznych. Kiedy te barwy są ze sobą mieszane, można uzyskać szeroką gamę odcieni, co pozwala na tworzenie harmonijnych i estetycznych aranżacji kwiatowych. Na przykład, wykorzystanie ciepłych barw, takich jak czerwona i żółta, może przyciągnąć uwagę i nadać energii kompozycji, podczas gdy niebieska barwa może wprowadzić element spokoju i harmonii. W praktyce florystycznej, znajomość tych barw oraz umiejętność ich łączenia zgodnie z zasadami kompozycji jest kluczowa, aby uzyskać pożądany efekt wizualny. Warto także zwrócić uwagę na koncepcję koła kolorów, które obrazuje relacje między barwami oraz ich oddziaływanie na siebie. Dobrą praktyką w aranżacji kwiatowej jest również stosowanie kontrastów oraz uzupełniających się odcieni, co może znacząco wpłynąć na percepcję całości kompozycji.

Pytanie 39

Który zestaw materiałów technicznych nadaje się do stworzenia wieńca rzymskiego z stroiszu?

A. Wianek ze słomy i drut na kołku
B. Wianek wiklinowy i haftki rzymskie
C. Ring z gąbki do roślin żywych i drut wyrobowy
D. Ring z styropianu oraz florystyczna plastelina
Zastosowanie ringów ze styropianu i plasteliny florystycznej w kontekście wieńca rzymskiego ze stroiszu nie jest właściwe z kilku istotnych powodów. Styropian, mimo że jest lekkim materiałem, nie jest w stanie prowadzić do odpowiedniego odprowadzania wilgoci, co jest niezbędne dla zachowania świeżości elementów roślinnych. Plastelina florystyczna, z kolei, ma ograniczone właściwości związane z przytrzymywaniem roślin; nie jest wystarczająco mocna, aby utrzymać ciężar większych dodatków, a jej chemiczne składniki mogą negatywnie wpływać na jakość roślin. Użycie wikliny i haftków rzymskich również nie jest optymalne, ponieważ wiklinowe wianki nie są dostatecznie sztywne, by podtrzymać cięższe elementy roślinne, a haftki rzymskie są bardziej odpowiednie do innych technik florystycznych, a nie do konstrukcji wieńców. Użycie gąbki do żywych roślin i drutu wyrobowego może wydawać się kuszące, jednak gąbka nie zapewnia odpowiedniej sztywności do wieńca, a w przypadku stroiszu, który wymaga solidnej bazy, jest to kluczowy element. W branży florystycznej istotne jest, aby wybrać materiały, które harmonizują z charakterystyką używanych roślin, co w przypadku pozostałych opcji nie zostało spełnione.

Pytanie 40

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.