Pytanie 1
Który z posterunków może zmieniać kolejność przejazdów pociągów wyruszających na tor szlakowy sąsiadujący z tym posterunkiem?
Wynik: 2/40 punktów (5,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Który z posterunków może zmieniać kolejność przejazdów pociągów wyruszających na tor szlakowy sąsiadujący z tym posterunkiem?
W jakiej sytuacji dyżurny ruchu wpisuje czas przybycia pociągu w formie ułamka w rubryce 6 dziennika ruchu "pociąg przyjechał"?
Po wznowieniu ruchu na odcinku, który był objęty sygnałem "ALARM", dyżurni ruchu umieszczają w dzienniku ruchu informację o treści przez całą szerokość strony:
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zderzenie taboru kolejowego to
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Które z torów na stacji są kontynuacją torów szlakowych?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W sytuacji, gdy po naciśnięciu przycisku nastawczego zwrotnicy oraz zakończeniu pracy napędu na planie świetlnym nie ma kontroli nad położeniem zwrotnicy biorącej udział w ruchu pociągu, a zwrotnica nie jest widoczna z nastawni, dyżurny ruchu powinien
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Kierownik manewrów ma możliwość przestawiania wagony próżne jednoosobowo bez działania hamulca zespolonego w liczbie nieprzekraczającej
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Pojazdy kolejowe mogą się zbliżać na torze zamkniętym pod warunkiem wcześniejszego porozumienia
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Obsługa zwrotnic uczestniczących w przebiegu jest możliwa dopiero po całkowitym minęciu pociągu
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Posterunek, w którym urządzenia nie mają funkcji powiązania sygnałów na sygnalizatorach z położeniem zwrotnic, nazywamy
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Czy w przypadku, gdy blok liniowy znajduje się w nastawni wykonawczej, nastawniczy ma możliwość zablokowania bloku końcowego podczas telefonicznego zapowiadania pociągów?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W jaki sposób dyżurny ruchu może potwierdzić gotowość pociągu do odjazdu?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie informacje zawiera dodatek numer 2 do wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Pociąg roboczy powinien być wyprawiony na tor zamknięty na podstawie pisemnego rozkazu?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Wizualizacja terenu stacji (posterunku ruchu), ukazująca na płaszczyźnie poziomej lokalizację kolejowych elementów sytuacyjnych oraz urządzeń technicznych przedstawionych przy użyciu umownych oznaczeń w określonym uproszczeniu i skali, to
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W przypadku zaniku zasilania sieciowego oraz braku automatów do ponownego włączania zasilania, pracownik obsługi ma obowiązek
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W sytuacji, gdy nie ma potwierdzenia przybycia pociągu, trzeba ustalić przyczynę braku tego potwierdzenia po upływie
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Co powinien zrobić dyżurny ruchu w sytuacji, gdy otrzyma prośbę o wydanie ostrzeżeń doraźnych?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W sytuacji, gdy przewody linii wysokiego napięcia ulegną zerwaniu, należy unikać zbliżania się do nich na odległość mniejszą niż
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Instrukcję ostrożnego prowadzenia pociągu wraz z redukcją prędkości wydaje się dzięki rozkazowi
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Odcinki linii kolejowych dzielą się na różne kategorie?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W jakiej odległości od przeszkody powinna być umiejscowiona tarcza zatrzymania D- l "Stój" na odgałęzieniu toru?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Który z poniższych posterunków ruchu pozwala na zmianę kolejności odjazdów pociągów kierowanych na tor szlakowy przylegający do niego?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie zdarzenie nie jest uznawane za kolizję?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie działania nie są realizowane przez dyżurnego ruchu manewrowego?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dokładną próbę hamulca należy przeprowadzić w pociągu, w którym urządzenia hamulcowe w składzie pociągu lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem przez okres dłuższy niż
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Gdy nastąpi uszkodzenie blokady stacyjnej na nastawni wykonawczej, nastawniczy ma obowiązek zapisać ten fakt w
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Kiedy należy przeprowadzić szczegółową próbę hamulca zespolonego?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dokładną kontrolę hamulca trzeba przeprowadzić w pociągu, w którym systemy hamulcowe w składzie nie były zasilane sprężonym powietrzem przynajmniej przez
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Kierownik manewrów może wydać polecenie do wykonania ruchu manewrowego po sprzęgnięciu taboru kolejowego dopiero po
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zwrotnica, która jest zamknięta i umocowana w torze, może być wykorzystana ponownie dopiero wtedy, gdy pociąg ją minie
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W sytuacji awaryjnej, gdy wymagana jest ewakuacja pasażerów, kto koordynuje akcję ewakuacyjną?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zdarzenie rozprucia zwrotnicy w mechanicznych urządzeniach zatrzymanych w nastawni jest sygnalizowane przez
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Co należy zrobić, gdy pojazd szynowy zatrzyma się na przejeździe kolejowym i nie może ruszyć?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Rozkaz pisemny wydaje się w celu unieważnienia wskazań tarcz ostrzegawczych dotyczących przejazdu kolejowo-drogowego, który jest zabezpieczany przez uprawnionego pracownika?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Podczas prowadzenia pociągu po drodze nieutwardzonej nie wolno
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W urządzeniach mechanicznych o scentralizowanym drążku przebiegowym, gdy nie jest realizowany przebieg, powinien on znajdować się w którym położeniu?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Który system komputerowy jest wykorzystywany do tworzenia wykresu rzeczywistego przebiegu pociągów?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Gdy zachodzi potrzeba zatrzymania pociągu na torze z powodu uszkodzenia elementów infrastruktury oraz przejazdu przez obszar uszkodzony pod nadzorem, należy sporządzić pisemny rozkaz
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Elektryczne nastawnice jedno-, dwu- oraz czterorzędowe można spotkać w urządzeniach
Brak odpowiedzi na to pytanie.