Wyniki egzaminu

Informacje o egzaminie:
  • Zawód: Technik stylista
  • Kwalifikacja: MOD.03 - Projektowanie i wytwarzanie wyrobów odzieżowych
  • Data rozpoczęcia: 4 marca 2025 11:16
  • Data zakończenia: 4 marca 2025 11:25

Egzamin niezdany

Wynik: 12/40 punktów (30,0%)

Wymagane minimum: 20 punktów (50%)

Udostępnij swój wynik
Szczegółowe wyniki:
Pytanie 1

Który z symboli używanych w pomiarach krawieckich został opisany błędnie?

A. SyTy — łuk długości przodu do piersi
B. o0s— obwód szyi
C. opx — obwód klatki piersiowej
D. RvNv—- łuk długości kończyny górnej
W odpowiedziach opublikowanych w teście pojawia się szereg nieścisłości, które mogą prowadzić do błędnych wniosków o pomiarach stosowanych w krawiectwie. Na przykład, interpretacja symbolu 'opx' jako obwodu klatki piersiowej, mimo że jest to popularny pomiar, nie jest do końca jednoznaczna. Obwód klatki piersiowej jest zazwyczaj oznaczany innymi symbolami, a 'opx' może odnosić się do innych specyfikacji w zależności od kontekstu. Z kolei 'RvNv — łuk długości kończyny górnej' jest również pomiarowym symbolem, który może być mylony z innymi, szczególnie w przypadku, gdy nie zostały dokładnie określone standardy dotyczące jego użycia. Wiele osób, próbując zrozumieć oznaczenia w krawiectwie, może popełniać błąd poprzez nieznajomość terminologii oraz standardowych skrótów, co prowadzi do nieporozumień. Ostatecznie, 'o0s — obwód szyi' jest pomiarem, który również występuje, jednak jego symbolika nie jest powszechnie używana. Błędy w przypisaniu oznaczeń do określonych miar mogą wynikać z braku wiedzy na temat przyjętych praktyk, co podkreśla konieczność dokładnego studiowania literatury oraz dokumentacji technicznej w tej dziedzinie. Praktyczne zrozumienie pomiarów krawieckich jest kluczowe dla każdego, kto chce tworzyć odzież wysokiej jakości, dlatego ważne jest, aby korzystać z uznawanych w branży symboli i terminologii.

Pytanie 2

Kołnierz leżący płasko na ramionach, okrągły i odsłaniający szyję, najczęściej stosowany w ubraniach dla dzieci, to jaki kołnierz?

A. be-be
B. napoleoński
C. marynarkowy
D. koszulowy
Kołnierz be-be jest specyficznym rodzajem kołnierza, który charakteryzuje się delikatnym, zaokrąglonym kształtem, idealnie leżącym na ramionach oraz odsłaniającym szyję. Jest to typowy element odzieży dziecięcej, często stosowany w sukienkach, bluzkach czy kombinezonach. Jego forma, która nie posiada ostro zakończonych krawędzi, sprawia, że jest on wygodny i bezpieczny dla dzieci. Kołnierz be-be jest często wybierany ze względu na estetykę i komfort noszenia, a także łatwość w zakładaniu i zdejmowaniu odzieży. W praktyce, stosuje się go nie tylko w modzie dziecięcej, ale także w odzieży niemowlęcej, gdzie miękkość i brak podrażnień są szczególnie istotne. Ponadto, w kontekście projektowania odzieży, kołnierz be-be może być łączony z różnymi wzorami tkanin, co pozwala na tworzenie zarówno klasycznych, jak i nowoczesnych stylizacji. W standardach projektowania odzieży dziecięcej uwzględnia się również bezpieczeństwo materiałów, co czyni kołnierz be-be odpowiednim wyborem ze względu na jego delikatną formę i komfort noszenia.

Pytanie 3

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 4

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 5

Aby zmniejszyć spódnicę z rozmiaru 170/74/100 do rozmiaru 170/70/96, należy

A. zwęzić boki łącznie o 1 cm
B. zwęzić boki łącznie o 4 cm
C. poszerzyć boki łącznie o 2 cm
D. poszerzyć boki łącznie o 3 cm
Zrozumienie procesu zmiany rozmiaru odzieży wymaga analizy proporcji oraz różnic w wymiarach. W przypadku odpowiedzi sugerujących zwężenie boków o 1 cm lub 2 cm, istnieje fundamentalny błąd w ocenie różnic pomiędzy obwodami pasów i bioder. Przy zmniejszeniu rozmiaru z 74 cm do 70 cm, nie można zignorować, że te 4 cm różnicy w pasie bezpośrednio wpływają na kształt spódnicy. Z kolei osobom sugerującym poszerzenie boków o 2 cm lub 3 cm brakuje zrozumienia, że zmniejszanie rozmiaru zawsze wiąże się z usunięciem materiału, a nie dodawaniem go. W krawiectwie każdy centymetr ma znaczenie, a dodawanie materiału w sytuacji, gdy rozmiar ma być zmniejszony, prowadzi do powstania falban i nieproporcjonalnych kształtów. Typowym błędem jest opieranie się na subiektywnych założeniach bez dokładnych pomiarów. Zrozumienie wymiarów jest kluczowe, aby uniknąć problemów w przyszłości, zwłaszcza w kontekście mody, gdzie proporcje odgrywają niezwykle ważną rolę. Dlatego tak istotne jest posługiwanie się rzetelnymi danymi oraz praktykami, które opierają się na rzeczywistych pomiarach i analizie, co pozwala na tworzenie odzieży, która będzie zarówno estetyczna, jak i wygodna w noszeniu.

Pytanie 6

Jakie jest rozmiar dodatku na szew w kołnierzyku bluzki wykonanej z tkaniny bawełnianej?

A. 1,5 cm
B. 0,1 cm
C. 0,5 cm
D. 2,5 cm
Dodatki na szew w kołnierzu bluzki wykonanej z tkaniny bawełnianej są kluczowym elementem konstrukcyjnym odzieży, wpływającym na estetykę i trwałość wyrobu. Odpowiednia wielkość dodatku, która wynosi 0,5 cm, zapewnia wystarczającą przestrzeń na wykonanie szwu, co z kolei pozwala na precyzyjne wykończenie krawędzi kołnierza. Zbyt małe dodatki mogą prowadzić do osłabienia struktury szwu, powodując, że brzegi mogą się rozrywać, co negatywnie wpływa na jakość wykonania. W praktyce, standardowe dodatki na szew w odzieży damskiej, szczególnie w bluzkach, często wynoszą od 0,5 cm do 1 cm, co jest zgodne z ogólnie przyjętymi normami w krawiectwie. Użycie odpowiedniej wielkości dodatku na szew jest niezbędne także w kontekście późniejszej konserwacji odzieży, ponieważ zapewnia większą elastyczność podczas prania i użytkowania. Wiedza na temat prawidłowego doboru dodatków na szew jest istotna nie tylko dla krawców, ale także dla projektantów mody, którzy chcą tworzyć trwałe i funkcjonalne produkty.

Pytanie 7

Jaki symbol oznacza pomiar krawiecki długości pleców?

A. SvTv
B. SyTy
C. PcPl
D. RvNv
Wybór innych symboli jak SvTv, SyTy czy RvNv to trochę wpadka z rozumieniem standardów pomiarowych w krawiectwie. SvTv często myli się z pomiarem obwodu szyi albo innym wymiarem, co nie ma nic wspólnego z długością pleców. SyTy sugeruje pomiar w talii, a to też nie pasuje do tematu długości pleców. RvNv za to może być traktowane jako pomiar wysokości ramienia, co znowu nie dotyczy pleców. Takie błędne wybory mogą prowadzić do tego, że ubranie będzie źle dopasowane, a to wpływa na komfort noszenia i ogólny wygląd. W krawiectwie ważne jest, by wiedzieć, jakie konkretnie wymiary są potrzebne do stworzenia odzieży i jak różne symbole się do nich odnoszą. Użycie złych oznaczeń to ryzyko błędów w produkcji i problemów z wymiarami, a to w końcu wpływa na końcowy efekt i zadowolenie klienta. Dlatego warto znać definicje i standardy branżowe, które wyjaśniają, co te symbole właściwie oznaczają.

Pytanie 8

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 9

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 10

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 11

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 12

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 13

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 14

Aby poprawnie przygotować układ kroju na tkaninie z okrywą włosową, szablony powinny być umieszczone

A. w jednym kierunku; dozwolone są odchylenia od nitki prostej
B. w dwóch kierunkach, zaznaczona na szablonach nitka prosta musi być ustawiona równolegle do nitek osnowy
C. w dwóch kierunkach; dozwolone są odchylenia od nitki prostej
D. w jednym kierunku; zaznaczona na szablonach nitka prosta musi być ustawiona równolegle do nitek osnowy
Odpowiedź dotycząca ułożenia szablonów w jednym kierunku jest prawidłowa, ponieważ przy tkaninach z okrywą włosową kluczowe jest właściwe dopasowanie szablonów do kierunku nitek osnowy. Włosy tkaniny naturalnej, takie jak wełna, mają określony kierunek, w którym tkanina jest bardziej elastyczna i przyjemniejsza w dotyku. Ułożenie nitki prostej równolegle do nitek osnowy zapewnia, że szwy będą miały optymalną wytrzymałość, a obróbka tkaniny będzie łatwiejsza, co pozwala na uniknięcie problemów podczas szycia, jak rozciąganie czy deformacje. W praktyce, szczególnie w przypadku odzieży, nieprawidłowe ułożenie może prowadzić do wizualnych niedoskonałości, takich jak nierównomierne układanie się kroju. Dobre praktyki wskazują na konieczność starannego oznaczenia kierunku nitek na szablonach oraz jego przestrzegania podczas wykrawania. W przypadku odzieży, gdzie estetyka ma istotne znaczenie, takie podejście jest niezastąpione oraz zgodne z regulacjami technicznymi w branży odzieżowej.

Pytanie 15

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 16

Kontrolę jakości wykrojów realizuje się poprzez zestawienie wykrojonych elementów konstrukcyjnych odzieży z

A. szablonami wzorcowymi elementów konstrukcyjnych produktu
B. kształtami elementów konstrukcyjnych wyrobu
C. wymiarami określonymi w dokumentacji technologicznej odzieży
D. wymiarami podanymi w dokumentacji technicznej odzieży
W przypadku kontroli jakości wykrojów, odpowiedzi opierające się na dokumentacji technicznej oraz technologicznej nie oddają pełnego obrazu praktyki. Dokumentacja techniczna wyrobu odzieżowego zawiera ogólne informacje oraz specyfikacje, ale nie zawsze precyzuje szczegóły dotyczące kształtu i wymiarów poszczególnych elementów. W praktyce, dokumentacja technologiczna może zawierać procesy produkcyjne, ale nie jest bezpośrednim narzędziem do kontroli jakości wykrojów. Należy zauważyć, że formy części konstrukcyjnych wyrobu mogą być jedynie ogólnymi modelami, które nie uwzględniają szczegółowych wymagań dotyczących każdej konkretnej sztuki odzieży. Błędem jest zakładanie, że dokumentacja sama w sobie wystarczy do oceny jakości; rzeczywiste porównanie z fizycznym wzorcem, jakim są szablony, daje znacznie lepsze rezultaty w zakresie kontroli jakości. Posiadanie szablonów wzorcowych umożliwia także łatwiejsze wykrywanie błędów w produkcie, co jest kluczowe dla utrzymania wysokiego poziomu jakości w branży odzieżowej. Używanie jedynie wymiarów z dokumentacji może prowadzić do błędnych wniosków, ponieważ nie uwzględnia to fizycznych różnic, które mogą się pojawić w trakcie produkcji. Efektem tego może być zwiększenie liczby wadliwych produktów oraz niezadowolenie klientów.

Pytanie 17

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 18

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 19

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 20

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 21

Jakie materiały używa się do uszycia worków kieszeniowych w spodniach jeansowych?

A. kolanówkę
B. kieszeniówkę
C. włókniteks
D. rękawówkę
Kieszeniówka to materiał, który wykorzystywany jest do produkcji worków kieszeniowych w spodniach jeansowych. Jest to tkanina charakteryzująca się wysoką odpornością na rozrywanie, co jest kluczowe w kontekście funkcjonalności tych kieszeni, które często służą do przechowywania przedmiotów codziennego użytku, takich jak portfele czy telefony komórkowe. Standardy branżowe wymagają, aby kieszenie były wykonane z materiałów, które zapewniają odpowiednią trwałość oraz estetykę. Przykładem zastosowania kieszeniówki jest produkcja spodni, które są eksploatowane w trudniejszych warunkach, na przykład w pracy w magazynach lub na budowach, gdzie narażone są na intensywne użytkowanie. Dobre praktyki w szyciu jeansów zakładają również odpowiednie podklejenie kieszeni, aby wzmocnić miejsca narażone na największe obciążenia. Umiejętność doboru odpowiednich materiałów oraz technik szycia jest niezbędna dla zapewnienia wysokiej jakości końcowego produktu.

Pytanie 22

Jaki symbol oznacza pomiar – wysokość krocza?

A. ZUo
B. ZKo
C. RvNv
D. PcPl
Zarówno PcPl, ZKo, jak i RvNv to nieprawidłowe symbole w kontekście pomiaru wysokości krocza. Symbol PcPl odnosi się do pomiaru obwodu pasa, co jest całkowicie innym parametrem, nie mającym związku z wysokością krocza. Obwód pasa jest często używany przy ocenie proporcji sylwetki i jest kluczowym wskaźnikiem w analizach zdrowotnych, takich jak ocena ryzyka otyłości oraz chorób metabolicznych. Z kolei ZKo oznacza wysokość stanu, co również nie ma związku z wysokością krocza. Wysokość stanu to pomiar od podłogi do określonego punktu na ciele, często stosowany w kontekście oceny postawy i proporcji ciała. RvNv, natomiast, dotyczy pomiaru długości rękawa, co jest istotne w odzieżowej produkcji, ale i w tym przypadku nie ma związku z krocze. Wybór niewłaściwego symbolu może wynikać z nieporozumienia dotyczącego terminologii lub z braku znajomości standardów pomiarowych. Kluczowe jest zrozumienie różnicy między poszczególnymi pomiarami oraz znajomość ich zastosowania w praktyce, co z kolei pozwala na lepsze wykorzystanie wiedzy w projektowaniu i analizach.

Pytanie 23

Fartuch medyczny wykonany z bawełnianego perkalu powinien być prasowany w temperaturze

A. 180°C z użyciem pary
B. 150°C bez użycia pary
C. 200°C z użyciem pary
D. 110°C bez użycia pary
Prasowanie fartucha lekarskiego w temperaturze 180°C z użyciem pary może wydawać się właściwym wyborem, jednak w rzeczywistości jest to niewystarczająca temperatura do skutecznego usunięcia zagnieceń i zapewnienia higieny. W przypadku materiału, jakim jest bawełniany perkal, 180°C może nie pozwolić na efektywne działanie pary, co prowadzi do niedostatecznego wygładzenia tkaniny. Z kolei temperatura 150°C bez użycia pary jest zdecydowanie zbyt niska, aby uzyskać zadowalający efekt prasowania, co może skutkować utrzymującymi się zagnieceniami oraz problemami z estetyką fartucha. Prasowanie w temperaturze 110°C bez użycia pary jest wręcz nieakceptowalne w kontekście odzieży medycznej, ponieważ taka temperatura nie tylko nie jest wystarczająca do skutecznego prasowania, ale również może prowadzić do zagniecenia tkaniny oraz braku sterylności, co jest kluczowe w środowisku medycznym. Warto zwrócić uwagę na istotne różnice pomiędzy metodami prasowania i ich wpływem na jakość odzieży. W kontekście pracy w placówkach zdrowotnych, przestrzeganie standardów prasowania jest niezwykle ważne, aby zapewnić nie tylko schludny wygląd, ale przede wszystkim odpowiednią higienę i komfort użytkowania, co jest kluczowe w codziennej pracy personelu medycznego.

Pytanie 24

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 25

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 26

Jak należy ocenić jakość wykonania usługi skrócenia spódnicy z koła?

A. na wieszaku
B. na sylwetce klientki
C. rozłożoną płasko na stole
D. na manekinie
Ocena jakości usługi skrócenia spódnicy z koła na manekinie, wieszaku lub płasko na stole nie oddaje rzeczywistego efektu końcowego, który klientka zobaczy na sobie. Przymierzanie na manekinie, choć może wydawać się wygodne, nie uwzględnia unikalnych kształtów i proporcji sylwetki klientki, co może prowadzić do błędnych wniosków i niedopasowania. Manekiny zwykle mają standardowe wymiary i nie są w stanie odwzorować niuansów, takich jak różnice w biuście, talii czy biodrach, które mają znaczący wpływ na ostateczny wygląd spódnicy. Z kolei ocena na wieszaku nie daje w ogóle informacji o tym, jak materiał się układa i jak spódnica współdziała z ruchami ciała. Wieszaki ograniczają percepcję struktury materiału i jego zachowania podczas noszenia. Metoda oceny na płasko na stole również jest niewłaściwa, ponieważ nie pokazuje, jak spódnica układa się w ruchu, a także jak reaguje na indywidualne cechy sylwetki. Właściwe podejście powinno uwzględniać realne warunki, w jakich odzież będzie użytkowana, a także indywidualne preferencje klientki, co jest kluczowe w branży modowej, gdzie personalizacja i dostosowanie do klienta odgrywają zasadniczą rolę w osiąganiu wysokiej jakości usług.

Pytanie 27

Jaką najwyższą temperaturę można ustawić podczas prasowania lnianej spódnicy damskiej, jeśli na metce producent umieścił symbol żelazka z trzema kropkami wewnątrz?

A. 100°C
B. 150°C
C. 120°C
D. 200°C
Wybór innych temperatur prasowania dla lnianej spódnicy damskiej wskazuje na niepełne zrozumienie symboliki używanej na metkach odzieżowych. Na przykład, temperatura 150°C jest zbyt niska, by skutecznie prasować len, ponieważ materiał ten wymaga wyższej temperatury, aby zmięknąć i pozbyć się zagnieceń. Zastosowanie takiej temperatury mogłoby prowadzić do nieefektywnego prasowania, a w rezultacie do konieczności wielokrotnego wykonywania tego procesu, co jest nie tylko czasochłonne, ale i może wpłynąć na trwałość tkaniny. Z kolei opcja 120°C również nie spełnia wymogów lnu, który wymaga wyższej temperatury. Prasowanie w temperaturze 100°C jest niewłaściwe, ponieważ wystawienie lnu na tak niską temperaturę może skutkować jego sztywnieniem lub nieodpowiednim wygładzeniem, co prowadzi do niezadowolenia z efektu końcowego. Kluczowe jest zrozumienie, że materiały naturalne, takie jak len, mają swoje specyficzne wymagania, a ich niewłaściwe traktowanie może prowadzić do uszkodzeń. Dlatego ważne jest, aby zawsze kierować się zaleceniami producenta, które są oparte na standardach branżowych dotyczących pielęgnacji tkanin. Warto również zaznaczyć, że wiedza na temat odpowiednich temperatur prasowania ma kluczowe znaczenie dla utrzymania jakości i estetyki ubrań przez dłuższy czas.

Pytanie 28

Montaż części bluzki damskiej z tkaniny bawełnianej powinien być realizowany ściegiem maszynowym?

A. łańcuszkowym prostym jednoigłowym jednonitkowym
B. łańcuszkowym pokrywającym dwuigłowym czteronitkowym
C. stębnowym prostym jednoigłowym dwunitkowym
D. stębnowym zygzakowym jednoigłowym dwunitkowym
Wybór łańcuszkowego prostego jednoigłowego jednonitkowego jako ściegu do montażu elementów bluzki jest niewłaściwy z kilku powodów. Ścieg łańcuszkowy, choć stosunkowo elastyczny, nie zapewnia takiej samej wytrzymałości jak ścieg stębnowy, co może prowadzić do szybkiego uszkodzenia szwów pod wpływem napięcia materiału. W kontekście szycia odzieży, szczególnie z tkanin bawełnianych, jednym z kluczowych wymagań jest trwałość szwów, a łańcuszkowy prosty nie spełnia tych norm. Podobnie, stębnowy zygzakowy jednoigłowy dwunitkowy, mimo że oferuje pewną elastyczność, może nie być wystarczająco stabilny dla szwów prostych, które są narażone na przeciążenia podczas użytkowania. Z kolei łańcuszkowy pokrywający dwuigłowy czteronitkowy, choć daje bardzo estetyczny efekt, jest bardziej skomplikowany i nie zawsze praktyczny w kontekście prostych elementów bluzki. Wybór niewłaściwego ściegu może prowadzić do problemów z trwałością, co w dłuższej perspektywie wpływa na jakość odzieży. Ponadto, niektóre z tych ściegów wymagają bardziej zaawansowanych maszyn oraz technik szycia, co może być niepraktyczne w standardowym szyciu bluzek. Kluczowym błędem w rozumieniu tego zagadnienia jest często skupienie się na wyglądzie ściegów, zamiast na ich funkcjonalności oraz wytrzymałości, co jest decydujące dla jakości wykonania odzieży.

Pytanie 29

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 30

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 31

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 32

Jakie pomiary krawieckie należy zmierzyć z sylwetki w celu przygotowania formy bluzki podstawowej?

A. ZWo, opx, SyTy, SySvXp, RvNv, SySvXpTp, obt, os
B. ZWo, ot, ZTv, SySvXpTp, os, obt, SySvXp, RvNv
C. SyTy, opx, ZWo, SySvXpTp, obt, RvNv, ZKo, ZTv
D. opx, os, SyTy, obt, SySvXp, RvNv, ZWo, ou
Wybór pomiarów nieprawidłowych do wykonania form bluzki podstawowej może wynikać z brakującej wiedzy na temat ich specyfiki i funkcji. Na przykład, odpowiedzi, które pomijają kluczowe pomiary, takie jak ZWo czy opx, mogą prowadzić do poważnych błędów w konstrukcji odzieży. ZWo, jako pomiar szerokości ramion, jest istotny dla zapewnienia odpowiedniego komfortu i swobody ruchów, a jego pominięcie może skutkować zbyt ciasną lub zbyt luźną bluzką. Ponadto, brak opx, który mierzy obwód piersi, może prowadzić do niezadowolenia z dopasowania w kluczowych obszarach, co z kolei wpływa na ogólne wrażenie estetyczne odzieży. Odpowiedzi, które koncentrują się na innych pomiarach, jak ZTv czy ZKo, mogą wprowadzać w błąd, ponieważ nie są one podstawowymi parametrami dla bluzek. W praktyce krawieckiej kluczowe jest zrozumienie, że każdy pomiar ma swoje miejsce i znaczenie w kontekście formy odzieży, a ich pominięcie prowadzi do nieodpowiednich rezultatów. Dlatego niezwykle ważne jest, aby w konstrukcji odzieży kierować się standardami branżowymi, które jasno definiują, jakie pomiary są niezbędne do stworzenia formy, która zapewni odpowiednie dopasowanie oraz komfort noszenia.

Pytanie 33

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 34

Co może powodować przerywanie się nici górnej w trakcie działania maszyny?

A. niewłaściwy docisk stopki
B. nieprawidłowo zamocowana igła
C. niewystarczające napięcie nici górnej
D. uszkodzone ząbki transportera
Wydaje mi się, że odpowiedź dotycząca zbyt małego napięcia nici górnej, docisku stopki i ząbków transportera pokazuje, że możesz nie do końca rozumieć, jak to wszystko działa. Jasne, zbyt małe napięcie nici górnej może wpłynąć na jakość szycia, ale nie jest to bezpośrednia przyczyna zrywania nici. Napięcie należy dostosować do materiału i grubości nici, ale to nie jest główny problem z zerwaniem. Z kolei docisk stopki, mimo że ma znaczenie dla transportu materiału, nie jest kluczowy, jeśli chodzi o problem z nićmi. Zniszczone ząbki transportera mogą utrudniać przesuwanie materiału, ale też nie są bezpośrednią przyczyną zerwania nici. Tak naprawdę wszystkie te elementy są ze sobą powiązane i ich złe ustawienie może prowadzić do różnych problemów. Najczęściej jednak winna jest igła.

Pytanie 35

Jakie maszyny wykorzystuje się do przyszywania karczka do przodu bluzki?

A. Podszywarkę oraz stębnówkę
B. Stębnówkę i szczepiarkę
C. Fastrygówkę oraz stębnówkę
D. Stębnówkę i overlock
Użycie podszywarki i stębnówki w kontekście doszywania karczka do przodu bluzki nie jest optymalnym rozwiązaniem. Podszywarka, mimo że jest przydatna do wykonywania szwów w celu wzmacniania krawędzi, nie jest powszechnie stosowana w procesie doszywania, gdyż jej konstrukcja i przeznaczenie ograniczają jej efektywność w takich detalach. Stębnówka, jako maszyna do szycia, jest niewątpliwie ważna, jednak brak zastosowania overlocka w tej kombinacji prowadzi do pominięcia kluczowego aspektu, jakim jest zabezpieczenie krawędzi materiałów. Oprócz tego, mieszanie tych maszyn nie przynosi pożądanych efektów estetycznych, jakie można uzyskać przy użyciu overlocka, który tworzy elastyczne szwy, idealne do tkanin. Z kolei, stębnówka i szczepiarka również nie tworzą efektywnego połączenia, jako że szczepiarka służy głównie do szycia delikatnych szwów, co w przypadku karczka może prowadzić do osłabienia strukturalnego. Podobnie, odpowiedź sugerująca fastrygówkę i stębnówkę nie odpowiada wymaganiom, ponieważ fastrygówka jest używana do tymczasowego łączenia materiałów, co jest niewystarczające do finalizacji detali jak karczek. W kontekście profesjonalnego krawiectwa, nieodpowiedni dobór maszyn może skutkować nie tylko estetycznymi niedociągnięciami, ale również obniżeniem trwałości i funkcjonalności gotowej odzieży, co jest sprzeczne z obowiązującymi standardami branżowymi.

Pytanie 36

Który z wymiarów koniecznych do zaprojektowania damskich szortów nie jest wymiarem ciała?

A. Długości szortów
B. Obwodu kolana
C. Wysokości kolana
D. Głębokości krocza
Głębokość krocza, obwód kolana oraz wysokość kolana są wymiarami ciała, które są istotne w kontekście dopasowania odzieży, a ich pomiar ma kluczowe znaczenie w projektowaniu odzieży, zwłaszcza w przypadku spodni i szortów. Głębokość krocza to wymiar, który wpływa na to, jak dobrze odzież układa się w okolicach bioder i ud, co jest niezbędne dla zapewnienia wygody i swobody ruchu. Obwód kolana jest ważny, aby zapewnić odpowiednie dopasowanie w tej okolicy, co ma znaczenie zarówno estetyczne, jak i praktyczne, zwłaszcza w przypadku sportowej odzieży. Wysokość kolana z kolei odnosi się do miejsca, w którym materiał schodzi w dół nogi, co również wpływa na komfort noszenia oraz styl odzieży. W przypadku projektowania odzieży, nie tylko wymiary ciała są istotne, ale również ich zrozumienie w kontekście ruchu i ergonomii. Często pojawiające się błędy w myśleniu o wymiarach mogą prowadzić do niewłaściwego dopasowania, co wpływa na wygodę noszenia oraz ogólną jakość produktu. Niezrozumienie roli wymiarów ciała w kontekście odzieży może skutkować nieodpowiednim projektowaniem, co w dłuższej perspektywie wpływa na niezadowolenie klienta i obniżenie zaufania do marki.

Pytanie 37

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 38

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 39

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 40

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.