Pytanie 1
Z punktu widzenia kryteriów ekonomicznych transport dzieli się na
Wynik: 22/40 punktów (55,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Z punktu widzenia kryteriów ekonomicznych transport dzieli się na
Jaką jednostkę stosuje się do określenia pracy przewozowej w przypadku samochodów ciężarowych?
Szansa, że środek transportu prawidłowo zrealizuje swoje funkcje w ustalonym czasie i w danych warunkach, to
Do działań związanych z procesem transportowym realizowanych w miejscu docelowym ładunku należą
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
Maksymalny tygodniowy czas jazdy kierowcy, zgodnie z zamieszczonym fragmentem rozporządzenia, wynosi
Fragment Rozporządzenia 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 marca 2006 r. | |
Art. 6 | |
1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin. Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. | |
2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i nie może skutkować przekroczeniem maksymalnego tygodniowego czasu pracy ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. | |
3. Łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni nie może przekroczyć 90 godzin. | |
Art. 7 | |
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku. | |
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego. |
System, który ma zdolność rekonstrukcji historii transportu towarów w sieciach zaopatrzenia, zintegrowany z zapisami wskaźników określających te towary i stosowany w celu zapewnienia ich ochrony, to
Tabela przedstawia harmonogram pracy kierowcy, który ma przewieźć ładunek na odległość 400 km, jadąc ze średnią prędkością 50 km/h. Załadunek towaru będzie trwał około 1 godziny i rozpocznie się o godzinie 7:00. Między 12:30 a 13:15 przewiduje się
Czas | Czynność | Przejechane kilometry |
---|---|---|
7:00 | 0 | |
7:00 – 8:00 | 0 | |
8:00 – 12:30 | 225 | |
12:30 – 13:15 | 0 | |
13:15 – 16:45 | 175 |
Zgodnie z Umową AETR maksymalny dobowy czas prowadzenia pojazdu może być wydłużony dwa razy w trakcie 6 dobowych cykli prowadzenia do
Gdy zleceniodawca wynagradza za zdolność ładunkową (pojemność) zamówionego środka transportu, niezależnie od ilości i objętości towaru, który zostanie załadowany, to taki transport określa się
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
Jak nazywa się obiekt, który świadczy usługi związane z załadunkiem, rozładunkiem oraz magazynowaniem towarów?
Zgodnie z przedstawioną charakterystyką wybranych kategorii homologacji środków transportu, w świadectwie homologacji pojazdu silnikowego przeznaczonego do przewozu ładunków o masie do 24 t, w pozycji kategoria będzie wpisane
Charakterystyka wybranych kategorii homologacji środków transportu | |
---|---|
Pojazdy kategorii M to pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu. Kategorię M dzielimy na: | |
M1 | - pojazdy mające nie więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy, |
M2 | - pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 5 ton, mające więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy, |
M3 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 5 ton, mające więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy. |
Pojazdy kategorii N to pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu ładunków. Kategorię N dzielimy na: | |
N1 | - pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 tony, |
N2 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 3,5 tony, ale nieprzekraczającej 12 ton, |
N3 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 12 ton. |
Pojazdy kategorii O to przyczepy (z włączeniem naczep). Kategorię O dzielimy na: | |
O1 | - pojazdy o maksymalnej masie nieprzekraczającej 750 kg, |
O2 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 750 kg, ale nieprzekraczającej 3,5 tony, |
O3 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 3,5 tony, ale nieprzekraczającej 10 ton, |
O4 | - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 10 ton. |
Międzynarodowe normy dotyczące identyfikacji ładunków wspierają działania
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
Zgodnie z fragmentem ustawy Prawo o ruchu drogowym maksymalna prędkość, z jaką może poruszać się na autostradzie samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t , wynosi
Fragment Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym | |
Art. 20. 1. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 5.00–23.00 wynosi 50 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2. | |
1a.Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 23.00–5.00 wynosi 60 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2. | |
2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h. | |
3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4, wynosi w przypadku: | |
1) | samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t: a) na autostradzie – 140 km/h, b) na drodze ekspresowej dwujezdniowej – 120 km/h, c) na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu – 100 km/h, d) na pozostałych drogach – 90 km/h; |
2) | zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1: a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu – 80 km/h, b) na pozostałych drogach – 70 km/h. |
4. Dopuszczalna prędkość autobusu spełniającego dodatkowe warunki techniczne określone w przepisach, o których mowa w art. 66 ust. 5, na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h. |
Na ilustracji jest przedstawiony przewóz z zastosowaniem systemu
Podmiot transportowy wykonujący przewóz towarów niebezpiecznych z Warszawy do Berlina za pomocą transportu drogowego stosuje się do regulacji zawartych w umowie
W procesie przewozowym ładunku luzem oznaczonego przedstawioną nalepką (czerwone tło z czarnymi napisami) należy użyć środka transportu z nadwoziem typu
Wartość współczynnika wypełnienia przestrzeni ładunkowej kontenera uzyskuje się, dzieląc
Aby zrealizować transport żywych zwierząt, firma przewozowa musi posiadać pojazd lub zestaw drogowy
Który z komponentów wózka odpowiada za zachowanie stabilności podczas transportu ładunku?
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
Podstawowa opłata za transport nawozów wynosi 2 400,00 zł, a współczynnik korekcyjny to 0,8. Jakie będą wydatki na przewóz tego ładunku?
Oblicz masę 15 paletowych jednostek ładunkowych (pjł), które zawierają po 16 kartonów, gdy masa jednego kartonu wynosi 45 kg, a masa palety to 25 kg?
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
Na której ilustracji jest przedstawiona infrastruktura liniowa transportu kolejowego?
Firma transportowa obliczyła koszt przewozu jednej tony ładunku na dystansie jednego kilometra na 0,20 zł. Jaki procent zysku stosuje firma, jeśli cenę jednego tonokilometra (tkm) ustaliła na 0,28 zł?
Jaką technologię transportu intermodalnego wykorzystuje się do przewozu zestawu członowego na wagonach niskopodwoziowych?
Firma zajmuje się transportem 2 000 skrzyń przy użyciu środków transportu drogowego. Maksymalna ilość skrzyń, które mogą być przewiezione w trakcie jednego kursu, wynosi 60 sztuk, a koszt takiego kursu to 1 000,00 zł. Jak obliczyć minimalny koszt transportu wszystkich skrzyń?
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
Zbiór zasad określających prawa i obowiązki stron w umowie spedycji znajduje się w
Który z parametrów nie jest rejestrowany przez tarczę tachografu?
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
Firma przewozowa działa przez 20 dni w miesiącu. Średnio czas potrzebny na realizację trasy wynosi 4 dni, a przeciętna ładowność pojazdów to 10 ton. Liczba pojazdów, które powinny być używane każdego dnia, aby zaspokoić zapotrzebowanie na transport w wysokości 500 ton, wynosi
Koszt przewozu 1 tony ładunku na dystansie 1 kilometra wynosi 0,30 zł. Jaką kwotę należy zapłacić za przewóz 24 ton ładunku na odległość 50 kilometrów oraz 20 ton ładunku na dystansie 70 kilometrów?
Jakie urządzenie jest wykorzystywane do zapisu czasu pracy kierowcy oraz zadań, które wykonuje?
Stopień wykorzystania środków transportu w roku 2019 r. obliczony na podstawie danych zawartych w tabeli oraz zamieszczonego wzoru wynosi
Zestawienie danych przedsiębiorstwa transportowego | |||
---|---|---|---|
Wyszczególnienie | Uzyskany wynik | ||
2018 r. | 2019 r. | 2020 r. | |
Wykorzystany czas pracy [h] | 10 500 | 10 450 | 10 670 |
Dysponowany czas pracy [h] | 10 800 | 10 800 | 10 800 |
Przewieziony ładunek rzeczywisty [t] | 29 760 | 32 088 | 34 916 |
Ładunek możliwy do przewiezienia [t] | 32 000 | 38 200 | 40 600 |
Liczba godzin pracy środków transportu [h] | 9 960 | 9 980 | 10 000 |
Możliwa liczba godzin pracy środków transportu [h] | 10 800 | 10 800 | 10 800 |
Stopień wykorzystania środka transportu = przewieziony ładunek rzeczywisty [t]/ładunek możliwy do przewiezienia [t] × 100 |