Pytanie 1
Słynny, globalny producent samochodów planuje w ramach prowadzonej kampanii reklamowej zaprezentować atuty oraz urok najnowszego modelu pojazdu. Najbardziej odpowiednim medium w tej sytuacji będzie
Wynik: 23/40 punktów (57,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Słynny, globalny producent samochodów planuje w ramach prowadzonej kampanii reklamowej zaprezentować atuty oraz urok najnowszego modelu pojazdu. Najbardziej odpowiednim medium w tej sytuacji będzie
Fragment na dole strony albo na końcu wiadomości e-mail, który może zawierać logo danej firmy i nie wymaga modyfikacji przy każdej wysyłce wiadomości firmowej, określa się jako
W trakcie negocjacji żadna ze stron nie próbowała ustąpić na rzecz swojego oponenta. W związku z tym obie strony zastosowały typ negocjacji
Hurtownik ma cenę netto wynoszącą 2 000 zł oraz marżę na poziomie 100 zł. Cena hurtowa netto detalisty wynosi 2 100 zł, a jego marża to 500 zł. Jaka będzie wartość ceny detalicznej netto?
Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
Parametr | Wartość parametru |
---|---|
Koszt kampanii | 400 000,00 zł |
Zasięg kampanii | 200 |
Częstotliwość kampanii | 40 |
Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy
Firma X przeprowadziła 4 emisje reklamy skierowanej do 5 osób z grupy docelowej. Wyniki analizy oglądalności tych emisji są przedstawione w tabeli obok. Jaka jest wartość wskaźnika OTS1+ po trzeciej emisji reklamy?
Usługa przygotowuje propozycję handlową. Elementem identyfikującym firmę w tej propozycji jest
Jakie z podanych terminów powinno być umieszczone w nagłówku tabeli z cennikiem?
W realizacji zlecenia dla klienta, agencja reklamowa skorzystała z danych uzyskanych ze strony Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że wykorzystano źródła
Jakie informacje zgromadzone w bazie danych są niezbędne do nadania przesyłki?
Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?
Od 2015 roku zauważalny jest ciągły wzrost wydatków na ścianki Pop Up. Oznacza to, że przedsiębiorstwa w trakcie kampanii reklamowej dużą wagę przywiązują do
Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?
Na czym polega ekspozycja w modelu 'shop in shop'?
Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to
Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy
Osoba pracująca przy ploterze tnącym może być narażona na
Który z poniższych systemów informatycznych wspiera zarządzanie relacjami z klientami?
Agencja opracowała załączony cennik reklam planszowych. W którym z wymienionych programów najłatwiej i najszybciej zastosować style formatowania tabeli?
Rodzaj reklamy | Cena |
---|---|
Emisja ogłoszenia drobnego (np. sprzedam, kupię, zamienię, itp.) – dla członków STVK „Centrum" Zgierz | 5,00 zł/doba 2,00 zł/doba |
Emisja planszy reklamowej | 15,00 zł/doba |
Opracowanie graficzne planszy reklamowej | 50,00 zł |
W reklamowym materiale informacyjnym, gdzie powinny znajdować się śródtytuły?
Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?
Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze
W końcowej fazie tworzenia reklamy telewizyjnej, zwanej postprodukcją, realizuje się czynności związane
Jaka będzie łączna kwota brutto materiałów POS, jeśli klient uiścił 15 000 zł netto (VAT 23%)?
Które narzędzie marketingu internetowego powinna wykorzystać agencja reklamowa, uwzględniając warunki zleceniodawcy?
Warunki zlecenia: — niski koszt dotarcia do klienta, — wysoki stopień zachowania prywatności odbiorcy, — szybkie dotarcie z przekazem reklamowym, — dotarcie do określonej grupy odbiorców. |
Reklama piwa w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze nie może być nadawana w godzinach pomiędzy
Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.
Tytuł periodyków | Rok 2015 | Rok 2014 |
---|---|---|
Procent respondentów | ||
Piękny styl | 8,40% | 6,65% |
Piękny dom | 9,65% | 7,60% |
Piękny ogród | 5,30% | 5,45% |
Piękne mieszkanie | 4,20% | 2,35% |
Proof ma na celu weryfikację
Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?
Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?
Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet
Jaką wartość uzyska wskaźnik GRP (intensywność kampanii reklamowej), jeśli całkowity zasięg kampanii wyniósł 60%, a przeciętna częstotliwość kontaktów z reklamą to 3?
W przypadku, gdy analizowany przekaz reklamowy oraz populacja, która jest badana, dzieli się na różne grupy lub kategorie, a następnie z każdej z tych warstw (grup) losowane są niezależne próby, to mamy do czynienia z doborem próby
Firma przyjmuje metodę określania budżetu na reklamę - 2% od osiągniętego przychodu. Jaki budżet powinna określić, jeśli przychód w ubiegłym roku wyniósł 1 800 000 zł?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Klient, który entuzjastycznie podejmuje dyskusję z sprzedawcą na temat oferowanych produktów, a także często dzieli się swoimi prywatnymi doświadczeniami, to klient
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Ile wyniosą koszty stałe agencji reklamowej według przedstawionego fragmentu rozliczenia?
Wyszczególnienie | koszt, zł |
---|---|
Zakup materiałów biurowych | 3 000,00 |
Zakup folii do produkcji reklam | 2 550,00 |
Usługi transportowe – przewóz reklamy wielkoformatowej | 150,00 |
Opłaty wynajmu lokalu | 3 000,00 |
Abonament telefoniczny | 200,00 |
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Agencja reklamowa, przyglądając się portfolio swoich produktów, doszła do wniosku, że zwiększenie liczby zamówień na odzież reklamową jest możliwe wyłącznie poprzez oferowanie ich w znacznie niższej cenie. Decyzja ta została podjęta po zakwalifikowaniu odzieży jako produktów
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dla jakiego typu popytu procentowa zmiana ilości popytu jest niższa niż procentowa zmiana ceny?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie podmioty uczestniczą w procesie zakupowym?
Brak odpowiedzi na to pytanie.