Pytanie 1
Ustawa dotycząca walki z nieuczciwą konkurencją wymienia rodzaje reklam, które są zabronione. Zgodnie z tą ustawą nielegalna jest reklama
Wynik: 29/40 punktów (72,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Ustawa dotycząca walki z nieuczciwą konkurencją wymienia rodzaje reklam, które są zabronione. Zgodnie z tą ustawą nielegalna jest reklama
Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?
Osoba, która sądzi, że w innym miejscu znajdzie lepszy, tańszy produkt i otrzyma lepszą obsługę, jest osobą
Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 5 kasetonów świetlnych w cenie 400,00 zł netto za sztukę, pomijając przy tym rabat wartościowy dla klienta w wysokości 200,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby skorygować ten błąd?
Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?
Która z poniższych czynności powinna być zrealizowana w pierwszej kolejności przy tworzeniu baz danych?
Nowo powstała Agencja reklamowa przygotowuje ofertę swoich usług. Którego z wymienionych aspektów nie będzie w stanie dodać ze względu na brak doświadczenia w branży?
Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest
Jaką formę reklamy mogłaby wykorzystać lokalna piekarnia, aby przy minimalnych kosztach pokazać ofertę dnia wraz z ceną?
Badanie, które polega na zadawaniu respondentom pytania o stacje radiowe, których słuchali w dniu poprzednim, jest przeprowadzane metodą
Kiedy podczas negocjacji klient w uprzejmy sposób odnosi się do drugiej strony i akceptuje część jej postulatów, to dąży do skorzystania z zasady
Który wskaźnik wskazuje na koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę, obliczany jako proporcja liczby kliknięć do całkowitych wydatków na kampanię?
Agencja reklamowa ma zlecenie na przygotowanie projektu opakowania dla soku owocowego skierowanego do dzieci. W tym celu planuje zbadać potrzeby klientów, realizując wywiady metodą CAWI. Jaką formę ankiety powinna wybrać agencja?
W agencji reklamowej pracuje ponad 50 osób w różnych działach. Tworzenie tekstów reklamowych oraz sloganów jest zadaniem
Jaką strategię dystrybucji powinien wybrać producent sprzętu AGD z tzw. średniej klasy cenowej?
Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii marketingowej z 40 000,00 zł na 32 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi
Co powinien uczynić sprzedawca, gdy podczas rozmowy sprzedażowej klient wyraża wątpliwości, które w praktyce nie mają wpływu na decyzję zakupową?
Tworząc kampanię reklamową, nie uwzględnia się informacji o
Przy opracowywaniu kampanii promującej młodzieżowe obuwie sportowe, jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać?
W kampanii reklamowej wykorzystano popularną osobistość, która zachwalała produkt. Zastosowano zatem rodzaj reklamy opierającej się na
Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?
Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?
Wyniki jakościowych badań dotyczących wyrazów, które przychodzą na myśl uczestnikom po usłyszeniu nazwy marki, powinny być odnajdywane w raportach
Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?
Dokument zawierający sugestie od klienta, istotne w procesie realizacji kampanii reklamowej, to
Właściciel niewielkiej firmy postanowił nabyć samochód do użytku służbowego. Chciałby, aby samochód ten mógł również być wykorzystywany przez jego rodzinę w trakcie wakacji. Dlatego zamierza okleić auto reklamą, tak aby mógł ją w każdej chwili łatwo usunąć i na nowo przymocować. Można mu zaproponować grafikę wykonaną na folii
Agencja reklamowa tworzy audycję radiową dla producenta jogurtów dla dzieci. Jakie elementy powinny być zawarte w reklamie w pierwszych sekundach jej emisji?
Który z podanych kroków w produkcji spotu telewizyjnego przeprowadzany jest na końcu?
Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?
Który typ reklamy jest najbardziej efektywny dla produktu w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?
Ankieterzy badający opinie publiczne po realizacji kampanii społecznej w kwestionariuszach ankietowych oraz w wywiadach zastosowali pytania, które wymagały udzielenia jednej z pięciu odpowiedzi uporządkowanych od całkowitej akceptacji do całkowitego odrzucenia. Jaką nazwę noszą te pytania?
Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu
Aby wydrukować ograniczoną liczbę wizytówek, należy zastosować
W modelu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), który opisuje wpływ reklamy na odbiorcę, występują kolejno:
Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?
Zasady podane w załączonej charakterystyce zostały zapisane w
Charakterystyka spotu reklamowego | |
---|---|
— | nie nadużywa zaufania odbiorcy, |
— | nie wykorzystuje braku doświadczenia lub wiedzy odbiorcy, |
— | nie zawiera elementów zachęcających do aktów przemocy. |
Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to
Czy logo Piłkarskiej Ligi Mistrzów można zastosować na opakowaniu produktu w ramach umowy sponsorshipowej?
Zleceniodawca, który podpisał umowę na przygotowanie reklamy w prasie, zaakceptował sugestie przedstawione w briefie kreatywnym. Następnym dokumentem, który odbierze, jest tzw. layout, zawierający