Odpowiedź 1,20 m jest prawidłowa, ponieważ głębokość rowu po wewnętrznej stronie łuku kołowego w analizowanym przekroju drogi wynika z dokładnego pomiaru oraz analizy warstw konstrukcyjnych. W takich projektach kluczowe jest zrozumienie, że każdy element konstrukcji, od nawierzchni aż do dna rowu, ma wpływ na bezpieczeństwo i komfort użytkowników drogi. Przykładowo, odpowiednia głębokość rowu pozwala na skuteczne odprowadzanie wód opadowych, co jest zgodne z normami inżynieryjnymi dotyczącymi odwodnienia dróg. Ponadto, znajomość odpowiednich głębokości rowów jest niezbędna w kontekście projektowania i budowy, aby zapewnić trwałość nawierzchni oraz zminimalizować ryzyko erozji i uszkodzeń spowodowanych wodą. W praktyce inżynierskiej, stosowanie się do takich standardów przy projektowaniu infrastruktury drogowej jest kluczowe dla zapewnienia jej długowieczności i bezpieczeństwa użytkowników.
Wybór innych wartości głębokości rowu, takich jak 0,85 m, 0,26 m czy 1,46 m, może wynikać z kilku typowych błędów myślowych. Często mylnie zakłada się, że głębokość rowu nie ma istotnego wpływu na projektowanie dróg, co jest nieprawdziwe. Głębsze rowy mogą prowadzić do problemów z odwadnianiem, a zbyt płytkie mogą być niewystarczające do skutecznego usunięcia wody. Ponadto, błędna interpretacja rysunku technicznego lub niezrozumienie zasad konstrukcji dróg, jak np. warstwowość przekroju, może prowadzić do wyboru niewłaściwych wartości. W przypadku wartości 0,85 m, niedoszacowanie głębokości wpłynie negatywnie na skuteczność odwodnienia oraz stabilność konstrukcji. Wybór 0,26 m jest skrajnie nieadekwatny, ponieważ tak płytkie dno rowu nie będzie w stanie efektywnie zbierać wód opadowych. Z kolei 1,46 m może wydawać się uzasadnione, jednak jest to wartość znacznie przekraczająca typowe wymagania dla dróg, co może prowadzić do niepotrzebnych kosztów budowy i utrzymania. W każdym przypadku kluczowe jest zrozumienie, że odpowiednia głębokość rowu powinna być oparta na normach branżowych oraz badaniach inżynieryjnych danego terenu.