Odpowiedź 217,36 m jest poprawna, ponieważ odzwierciedla długość łuku kołowego, która została podana w planie sytuacyjnym drogi zbiorczej. W dokumentacji ruchu drogowego oraz w inżynierii transportu, długość łuku jest kluczowym parametrem przy projektowaniu dróg. Wartość R = 120,00 m oznacza promień tego łuku, co jest istotne dla zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu użytkowników dróg. Dobrą praktyką w projektowaniu jest uwzględnienie odpowiednich parametrów łuków, aby zminimalizować ryzyko wypadków, szczególnie w warunkach złej widoczności. Krótsze łuki mogą prowadzić do zbyt dużych przeciążeń bocznych na pojazdy, co może skutkować ich utratą kontroli. Długość łuku powinna być dostosowana do prędkości projektowanej drogi oraz jej kategorii, co jest regulowane przez normy i przepisy drogowe. W przypadku drogi zbiorczej, odpowiednia długość łuku jest niezbędna dla zapewnienia płynności ruchu oraz komfortu jazdy.
Wybór błędnej długości łuku kołowego może być wynikiem kilku mylnych założeń. Niektóre z podanych wartości, takie jak 200,00 m, 340,34 m czy 250,00 m, mogą być mylące, ponieważ mogą przypominać dane z innych projektów lub być wynikiem niepoprawnych obliczeń. Zrozumienie koncepcji długości łuku jest kluczowe w inżynierii drogowej. Długość łuku kołowego oblicza się na podstawie promienia R oraz kąta w radianach, a nie na podstawie własnych oszacowań. Często popełnianym błędem jest mylenie promienia z długością łuku, co prowadzi do nieprawidłowych wyników. Ponadto, w praktyce inżynieryjnej ważne jest, aby uwzględniać standardy projektowe, które jasno określają wymagane parametry dla różnych typów dróg. Zastosowanie niepoprawnych wartości może skutkować nieodpowiednim projektowaniem infrastruktury drogowej, co z kolei wpływa na bezpieczeństwo użytkowników. Dobrze zaprojektowane łuki powinny być dostosowane do prędkości drogi i warunków terenowych, a ich długość ma kluczowe znaczenie dla płynności ruchu oraz ograniczenia ryzyka wypadków.