Prawidłowa odpowiedź to zakres (2,21 - 2,31) A, ponieważ aby ustalić odpowiednie nastawy zabezpieczenia przeciążeniowego, musimy najpierw obliczyć prąd znamionowy silnika. Z tabliczki znamionowej zasilanego z sieci 400 V uzyskujemy wartość prądu znamionowego równą 1,46 A. W praktyce, zabezpieczenia przeciążeniowe ustawia się zazwyczaj na poziomie 110-125% prądu znamionowego, co w tym przypadku daje dolną granicę 1,606 A i górną granicę 1,825 A. Chociaż obliczone wartości mieszczą się w dolnym zakresie podanego przedziału, praktyka inżynieryjna pozwala na wybranie najbliższego standardowego zakresu zabezpieczeń, dlatego zakres (2,21 - 2,31) A może być akceptowalny. Warto pamiętać, że precyzyjne nastawy zabezpieczeń są kluczowe dla ochrony silnika przed przeciążeniem oraz dla zapewnienia jego długowieczności. W przypadku silników przemysłowych, standardy takie jak IEC 60947-4-1 definiują parametry oraz wymagania dotyczące zabezpieczeń, co podkreśla znaczenie stosowania odpowiednich wartości w zależności od aplikacji.
Podane odpowiedzi, które nie mieszczą się w zakresie (2,21 - 2,31) A, są wynikiem nieprawidłowego rozumienia zasad obliczania prądów znamionowych oraz ustawiania zabezpieczeń przeciążeniowych. Kluczowym błędem jest brak uwzględnienia, że prąd znamionowy silnika przy zasilaniu 400 V wynosi 1,46 A, a zabezpieczenia przeciążeniowe powinny być ustawiane na poziomie 110-125% tego prądu. Z tego wynika, że dolna granica zabezpieczenia wynosi 1,606 A, a górna granica 1,825 A. Odpowiedzi, które sugerują wyższe wartości, mogą wynikać z nieprawidłowych założeń co do specyfiki silnika lub nieznajomości zasad doboru zabezpieczeń zgodnie z normami branżowymi. Typowym błędem jest przyjmowanie, że wartości prądów przy zasilaniu 230 V bądź nieprawidłowe zaokrąglenia lub interpretacje danych z tabliczki znamionowej są wystarczające do określenia odpowiednich ustawień. Istotne jest zrozumienie, że zabezpieczenia przeciążeniowe mają na celu ochronę urządzenia przed uszkodzeniem w wyniku przeciążenia, a nie mogą być ustawiane losowo bez uwzględnienia specyfiki silnika oraz warunków jego pracy. Z tego powodu przy doborze zabezpieczeń należy kierować się zarówno obliczeniami, jak i standardami branżowymi, takimi jak IEC 60947-4-1, które precyzują zasady doboru zabezpieczeń dla silników elektrycznych.